Geschiedenis poster maken.

Voor mijn aankomende toetsweek moet ik een geschiedenis poster maken over de Koude Oorlog.
Aangezien ik graag een goed cijfer wil, begin ik er al ruim van te voren aan, maar toch weet ik niet precies wát ik ga maken.

Het moet een propagandaposter of spotprent zijn die de situatie tussen de communisten en de kapitalisten tijdens de Koude Oorlog weergeeft.

Ik dacht zelf aan een poster met aan de ene kant een communistisch kenmerk (vlag bijv.) en aan de andere kant een kapitalistisch kenmerk (vlag bijv.) en daar tussenin vuur oid.

Heeft iemand van jullie nog ideeën?

Misschien iets erin verwerken over de Berlijnse muur? Dat is zeg maar dicht bij huis en zeer relevant natuurlijk geweest in de Koude Oorlog.

Dankjewel ! Slim inderdaad.

Iemand nog meer tips ?

‘Koude Oorlog’ als onderwerp is best breed, er zijn een heleboel verschillende dingen gebeurd. Wil je echt een spotprent over de Koude Oorlog al geheel, of wil je bijv. een gedeelte van de Koude Oorlog uitbeelden?

misschien iets met atoombommen? waarin te zien is dat ze elkaar steeds proberen te overtreffen.
of iets met die Aziatische landen en dan die landen als domino steentjes laten vallen ( dominotheorie)

Zoek anders eens naar spotprenten over de koude oorlog op internet.
Er zal vast veel te vinden zijn en misschien kun je daar inspiratie uithalen? :slightly_smiling_face:
Misschien kun je wat met deze site. Er staan trouwens geen spotprenten in, maar misschien ter inspiratie.