Geschiedenis of aardrijkskunde?

Heb jij (of ga jij) in de bovenbouw geschiedenis of aardrijkskunde gekozen?
En waarom? En sta je nu nog steeds achter die keuze?

Had jij hier niet laatst ook al een topic over?

Wilde geen van beiden maar geschiedenis is verplicht.

Ik heb ze allebei :’)

Ik kon geen Geschiedenis bij mijn pakket dus voor mij was het de keuze natuurkunde of aardrijkskunde. Ik ben voor aardrijkskunde gegaan en heb er geen moment spijt van gehad, het is een van m’n leukste vakken en niet moeilijk!

ja, aardrijkskunde
geschiedenis was ik niet zo goed in, draaide eeuwig jaartallen en gebeurtenissen om of haalde alles door elkaar. intereseeerde me ook niet zo.
aardrijkskunde vond ik wel oke, was ik ook wel goed in. is niet heel veel werk en best interessant. ik sta nog steeds achter mijn keuze. ik heb geen idee wat ik anders had moeten kiezen.

Ik heb deze vraag van de week ook al beantwoord.

Aardrijkskunde en geschiedenis gaan toch samen in profielen zoals EM en CM? Sowieso geschiedenis is verplicht. Tenzij je NG wil gaan doen. Ik heb beide vakken.

Dit jaar ga ik mn vakkenpakket kiezen en ik ga toch echt voor geschienis! Dat begrijp ik sneller en het heeft mn interesse… Kan ook totaal niet met n atlas over weg haha!

Ik had aardrijkskunde in havo4&5.
Ik had sinds vmbo2 geen aardrijkskunde meer gehad, dus het was even doorbijten, maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad. Beter dan natuurkunde hehe :’)
Ik had wel moeite met het deel over opbouw van de aarde enzo, maar het deel over bevolkingen etc ging me makkelijk af.

Ik had ze allebei!

ik had alleen geschiedenis. maar ik vond aardrijkskunde gewoon niet interressant

Ik heb het allebei gehad. Nooit spijt van gehad. Ik had het gekozen omdat ik er goed in was, ik had geen idee wat ik anders zou moeten kiezen :’).

Beiden, vind dat deze twee vakken nou eens echt je hele basiskennis op peil brengen met dingen -die naar mijn mening- iedereen zou moeten weten.

ik heb ze beiden, geschiedenis omdat ik het een heel intressant vak vind, en het gaat me gelukkig ook gemakkelijk af, en aardrijkskunde was niet helemaal mn eerste keuze maar anders moest ik natuurkunde gaan doen…

moest kiezen tussen ak en muziek
ik ben totaal niet muzikaal, dus heb voor ak gekozen…

Ik heb het allebei, en vind het ook allebei leuk! Waarom is het zo heb gekozen? Geschiedenis zit verplicht in mijn pakket, en Aardrijkskunde heb ik altijd wel interessant gevonden en ik leerde het vrij makkelijk.

Ik heb het allebei niet.
Gelukkig.

ik heb alleen ak gekozen, aangezien ik geschiedenis vreselijk vind en ik er anders dit jaar ook examen in moet doen. ik zeg ak! :slightly_smiling_face:

nouja ik vind dat echt zo’n saaie vakken…
maar ik wilde EM doen, dus geschiedenis was verplicht… vraag me af of ik daar ooit voor ga slagen…
en aardrijkskunde heb ik niet meer :grinning:
er zitten bij ons met geschiedenis trouwens best veel mensen met natuurprofielen, die t dus gewoon een leuk vak vinden… dafuq?