Geschiedenis leren.

Ik zet dit topic op puur stress, frustratie en paniek.

Ik moet namelijk geschiedenis leren. *jeey* niet dus. Ik snap er geen hol van. Het gaat over de romeinen.
Ik heb alles doorgelezen en proberen een samenvatting te maken, maar het lukt gewoon niet. Ik kan geen samenvatting maken en met doorlezen alleen kom ik er niet. Morgen heb ik die toets en ik sta al een zesje voor geschiedenis, dus ik moet een voldoende halen maar dat gaat dus niet lukken denk ik. Ik baal ervan als een stekker. Want ik snap het echt gewoon niet.
Wie weet nog tips om geschiedenis goed te leren voor noobs in geschiedenis? Dankuwel.

jortgeschiedenis op youtube heeft heel veel geschiedenis filmpjes die gewoon uit de schoolboeken van nu komen, kijk eens of jouw hoofdstuk(ken) daar tussen zit. heel handig!

Dank je wel! Ik ga direct kijken :slightly_smiling_face:

Ik ben slecht daarin. Ik heb nog nooit een samenvatting geschreven omdat ik dat altijd meekreeg.

Maar alsnog bedankt.

Oké. Bedankt!

Ik ben altijd bang dat ik iets vergeet in een samenvatting. Dat was het :wink:

ik kijk ook altijd jortgeschiedenis op youtube, is heel handig!

Ik maak zelf nooit samenvattingen, maar ik blijf het doorlezen. Als ik bij stukken kom die ik al ken dan sla ik deze over. Het is een kwestie van herhalen naar mijn mening. En wat ik zelf gemerkt heb is dat je niet de feitjes moet leren, maar juist de verbanden moet kennen. Maar dit kan voor iedereen anders zijn.

Samenvattingen leren maken is heel belangrijk! Als je iets niet kan, moet je het oefenen. Geloof me, het gaat je studies in de toekomst heel erg gaan helpen :’)