geschiedenis leren help!

Ik ben nu geschiedenis aan het leren, ja het is laat. Maar ik ben er al heel lang mee bezig,
maar ik krijg het gewoon niet in mijn hoofd.
Het interesseerd me niet,
kan iemand mij vertellen hoe ik het het makkelijkste in mijn hoofd krijg?!
Het gaat over het begin van de middeleeuwen…

Eventjes iets anders doen, met je moeder praten of iets drinken, daarna Girlscene uitzetten want dat gaat dus niet werken. Geschiedenis leren zal nooit leuk worden.
Ik doe zelf wel eens dat ik mn wekker zet over bijvoorbeeld een half uur of drie kwartier, en dat ik in die tijd ook echt MOET leren. En daarna ga ik eventjes iets anders doen, en dan weer hetzelfde. Dan dwing je jezelf meer.
En verder helpt bij mij dingetjes opschrijven wel eens, maar bij anderen helpt het meer als ze het voorlezen, moet je dus uitkiezen wat je het fijnste vindt.

zet ALLES even uit; computer, tv, mobiel, alles.
focus je er even een half uurtje echt goed op, ga dan in bad/douchen ofzo en daarna nog eventjes goed concentreren.
en als je er te lang al aan bezig bent en je krijgt niks meer in je hoofd, moet je gewoon stoppen.
sta dan morgen maar een uurtje eerder op want als je nu nog een uur alles door gaat lezen en denkt ‘wat heb ik nou net eigenlijk gelzen?’ dat schiet ook niet op…
good luck!

haha dankjewel,
ja ik ben nu eventjes aan het rusten.
ik ga dadelijk nog een halfuurtje blokken, dan slapen.
en dan kijk ik morgenochtend wel hoe ik het ga doen.
ik vind geschiedenis echt zo saai!
ik heb al een samenvatting gemaakt, maar het slaat nergens op.

Hè daar gaat mijn gs pw mrg ook over! Over de tijd van monniken en ridders en de tijd van steden en staten, of ook wel van 500 tot 1500.

maar sorry, met leren kan ik je niet meer helpen op de late avond, mijn hoofd zit ook helemaal vol.
Mss helpt een samenvatting van internet?

ja ik heb net een samenvatting gevonden,
maar een samenvatting kan je het niet noemen
het is eigenlijk een heel verhaal, ik denk net een kwart minder dan in het boek,
ghehe

schrijf voor je zelf de belangrijkste dingen op daar leer je van
success ! :slightly_smiling_face:

HAAT geschiedenis. :fu:
Daarom is het uit mijn vakken pakketje :]
Maaareh, ja daar heb je niks aan hahaahah
Zet het inderdaad heel even uit je hoofd en ga in de badkamer zitten ofz dan heb je geen afleiding :]
zal ik naar de wc gaan ? hehe
Nee, maar dat doe ik dan altijd

ghehe,
ik heb een nieuwe samenvatting gevonden!
opeens wordt het makkelijker,

jammer genoeg kon ik geschiedenis niet uit mijn vakkenpakket halen,
anders was het voorgoed verwijderd.
ghehe

Mooi zoo :]
HUH, kon dat niet? Welke klas zit je van welk niveau?
succes he

4vwo,
en ik kon dan een natuurprofiel, of maatschappijprofiel doen.
en bij een natuurprofiel was geen geschiedenis
bij een maatschappijprofiel wel.
maar omdat ik helemaal niets met natuurvakken heb,
moest het een maatschappijprofiel worden.
dus tja, gelijk ook geschiedenis.

Ja, hmm,
ik geeef je daar wel gelijk in als je tussen die twee dingen moet kiezen.
Stom

Als je zelf een samenvatting maakt krijg je het makkelijker in je hoofd want dan heb je zegmaar voor jezelf al de belangrijkste dingen eruit gehaald en opgeschreven dus eigenlijk zou je het dan al globaal moeten weten (tenminste zo werkt het bij mij) en nadat je je samenvatting hebt geleerd de tekstboek, aantekeningen en werkboekvragen allemaal nog een keer lezen!

Die heb ik al achter de rug (A)

ik heb morgen ook een so van geschiedenis ik moet nog beginnen om half 7 savonds ;s haha ik kan echt niet beginnen maar als ik dan eenmaal echt goed begin maak ik meestal een samenvatting per paragraaf en dan ga ik meestel nog even uit het boek voorlezen dan neem ik het op op mijn mobiel en dan luister ik het nog eens na en dan luister ik het bijvoorbeeld ook savonds in bed. (A) dat is wanneer ik goed leer alleen houd ik me er nooit aan ;p meestal is het spieken spieken en spieken.

SAme problem:…

geschiedenis is echt: VERSCHRKKELIJK>

o je kan ook jeleraar(es) vragen wat er in pw/so komt…
doet ze by ons ook altijd (A)

Ik heb morgen ook een PW geschiedenis… :’(

De lerares maakt ze altijd extreeeemm moeilijk…
ik weet ook nooit hoe ik moet leren:P

dat opnemen is eigenlijk best wel slim, ga ik zo ook maar eens proberen

Kijk er een film over of leef je helemaal in ? successs

Geplaatst op donderdag 28 januari 2010 21:54

nu heeft het denk ik geen zin meer om hier op te reageren…