Geschiedenis in de bovenbouww

Hee hoii, k zit nu in de 3e en k ga wsl geschiedenis kiezen, maar wat ga je vooral doen met gs en is het heel veel leren?

Bedoel je dat je geschiedenis wilt studeren na je middelbare? Bij elk vak moet je leren, maar als je het leuk vind, dan is het ook niet erg. Met geschiedenis kun je les gaan geven, of journalistiek doen, daar denk ik nu even aan. Vraag het ook aan je docent.

^^Ik denk dat ze vraagt hoe het is om geschiedenis te kiezen in haar vakkenpakket, voor in de bovenbouw. :sweat_smile:
Maar ik heb geen idee, nooit gehad. Zo snel mogelijk laten vallen

Ik heb op het middelbaar geschiedenis gehad in de bovenbouw en voor mijn gevoel was dat niet heel anders dan in de onderbouw. Wij moesten toen der tijd wel veel uit het boek werken en leren. Heel af en toe hadden wij opdrachten om het leren leuker te maken. Ik had zelf een docent die nog erg jong was en echt de passie had voor het vak, dus mijn lessen waren vaak wel heel aangenaam en leerzaam, waardoor het leren thuis heel erg meeviel.

Geschiedenis is niet echt heel veel meer dan lezen hoe het er vroeger allemaal aan toe ging. Moet je leuk vinden, maar als het vak zelf jou interesseert dan is het prima te doen.

Ik vond het op het vmbo goed te doen, haalde hoge cijfers.

Op de havo vond ik het lastiger omdat je dan vooral veel zelf moest toepassen in plaats van vragen beantwoorden. Dan kon ik soms leren zo veel als ik wilde maar ging het nog fout. Het moet je ook een beetje liggen.

Ik vond het wel heel leuk… dat scheelt