Geschiedenis bezetting nederland 1940

Hee dames!
Ik heb een vraag waar ik echt niet mee uit kom… Ik moet weten waarom Nederland zo makkelijk te bezetten was in 1940. (duitse bezetting 2e wereldoorlog) Ik heb werkelijk geen idee wat het antwoord zou kunnen zijn… Heeft iemand van jullie enig idee, bijv. iemand die geschiedenis studeert en er veel van af weet? haha :flushed:

xx

Kut dit heb ik gehad…maar ik weet het niet meer :’)
blijkt wel weer hoe goed de stof blijft hangen

Omdat het Nederlandse leger te zwak was. Nadat de Duitsers Rotterdam hadden gebombardeerd en dreigde andere steden ook te bombarderen had het Nederlandse leger zich overgegeven.

Dit.
En ook dat Nederland eigenlijk neutraal was, maar Duitsland toch de neutraliteit van Nederland had geschonden door NL binnen te vallen. Daarna moest NL zich wel aansluiten aan een bondgenootschap. En verder was net NL leger niet goed voorbereid op de oorlog en capituleerde Generaal Winkelman (NL) na het bombardement op R’dam, omdat hij vreesde voor meer.

Toevallig net dit hoofdstuk behandeld met gs :wink:

& omdat NL al meer dan 100 jaar geen oorlog heeft gehad en daarom hadden we haast niet geïnvesteerd in het leger.

En de Duitsers een sterke aanvalstactiek hadden, (Blitzkrieg genoemd) waarbij ze alle belangrijke punten, zoals bruggen, wegen, belangrijke gebouwen e.d. bombarderen en die niet meer te gebruiken zijn.
En ja, als je dan ook nog eens een falend leger hebt en een belangrijke stad wordt gebombardeerd ben je de sjaak.

Bedankt meiden, jullie zijn echt top!

deze mag gesloten worden.