Gescheurde trommelvlies?

Hoi iedereen,

Ik heb de laatste tijd vaak nogal snel oorpijn.Bijv. als muziek net iets harder staat of als mn broertje hard praat voelt het alsof er keihard met een toeter in mn oor wordt geschreeuwd. Ofzo iets… Nou ja,m’n vriendin zei dat het een gescheurde trommelvlies kon zijn… Weten jullie precies wat dat is? En wat de gevolgen daar van zijn? Of zou het iets anders kunnen zijn?

als je trommelvlies scheurt zit je niet rustig achter de computer hoor.

Ik zou even naar de dokter gaan, wij kunnen moeilijk oordelen achter de computer en het gaat hier wel om je gezondheid.

Ik had een gaatje in mijn trommelvlies, en kreeg toen oorontsteking.

Ben je niet heel duizelig als je trommelvlies is gescheurd? Misschien moet je even naar de dokter, kan misschien wel een oorontsteking zijn? :]

Als je last hebt van:

Slechthorend
Druk is weg uit je oor
Evenwicht valt soms weg
Mogelijk vocht uit je oor
Mogelijk bloed uit je oor
Pijnsteken (kan)
Voelt alsof er heel veel watten in je oor zitten

dan begint het wat meer op een gescheurd trommelvlies te lijken.

Dank jullie! Ik ga sowieso even langs de dokter, ja. Ik heb toch best veel van die kenmerken…

oewh dis handig kmoet binnen kort naar oorarts omdat leraren denken dat ik gehoorbeschadiging heb : / ik denk van niet maar heb wel deze symptonen oke niet van dan bloed maar de rest wel maar wat krijg je dan als je gescheurt tromelvlies hebt buisjes, gehoorapparaat of operatie ofso??

Gescheurd trommelvlies geneest meestal uit zichzelf, er mag alleen absoluut GEEN water/viezigheid bijkomen en dus moet je meestal van die oordopjes in.

Je trilhaartjes kunnen kapot zijn.
Gescheurd trommelvlies kan niet, dan had je hier niet gezeten en schreeuwend van de pijn rond gerend.
Als je het niet vertrouwt zou ik even langs je dokter gaan, die bekijkt het zo even.

gescheurd trommelvlies kan best hoor. een vriend van me had dat ook en had wel oorpijn enz maar echt niet dat hij schreeuwend rondrende ofzo. hij is er afgelopen week aan geopereerd en is allemaal goed gegaan dus :slightly_smiling_face:
maar ik zou idd even langs de dokter gaan!
voor vragen btw, vraag maar, ik wil het best voor je aan die vriend vragen : )

Ik heb welleens een gaatje in mijn trommelvlies gehad. Je voelt dan echt als die kapot gaat. En voorderest ben je gewoon half doof aan die kant en komt er van alles uit je oor zetten. Je krijgt er antibiotica voor en dan gaat het vanzelf over :slightly_smiling_face: