gescheurde spier

Heey,

als eerste, sorry dat ik een ‘invidueel’ topic maak, maar ik kan zo snel niets op internet vinden en heb toch echt even hulp nodig. Ik skeeler redelijk veel, hockey, spring tumbling en jogg regelmatig. Nu gingen we dinsdag bij LO hoogspringen. Ik kreeg ineens heel erge last aan de binnenkant van mijn onderbeen. Op één bepaalde plaats steekt het heel erg. Als ik zo loop gaat het wel, maar zodra ik er druk opzet, door te springen, rennen of traplopen steekt het best wel hard. Zou het kunnen zijn dat er een spiertje gescheurd is en ik naar de huisarts moet? Of is het gewoon spierpijn en moet ik wachten tot het wegtrekt.

Ja, ik weet dat jullie geen medici zijn, maar misschien weet iemand een soortgelijke situatie te benamen. Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Hmm, kan je het niet vergelijken met hoe het normaal voelt als je spierpijn hebt?

Ik zou als ik jou was even paar dagen afwachten (maar wel gewoon rustig aan doen) en anders even langs de huisarts.

Heb je dit?

• Een plotselinge scherpe pijn aan de spier
  • Pijn bij het rekken van de spier ( bijvoorbeeld strekken van de knie)
  • Pijn bij het gebruiken van de spier
  • Zwelling en blauwe plekken

Dankjewel voor je snelle reactie! Ehm ja, normaal is het zegmaar over een groter gedeelte verspreid. Dit is echt op eén specifiek punt en voelt ook iets pijnlijker aan qua steken. Maar ik denk dat ik het inderdaad even ga aankijken.

Anders hier even kijken:

http://mens-en-gezondheid…een-gescheurde-spier.html

Het eerste en het derde, ik kan zover geen zwelling zien en als ik zit en dan strek voel ik in ieder geval niets!

En dankjewel! Ik ga eventjes kijken.

Zit het in t midden van je been? Of meer bij een aanhechting van je spier?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar die spier begint. Maar het zit echt in het midden van mijn been, en dan aan de binnenkant

ik heb van hoogspringen met gym een spierscheur en een peesontsteking opgelopen. Kan je je been ook niet helemaal strekken zonder pijn te hebben?

^ Ahww, vervelend! Dat wel, maar zodra ik er echt druk/steun op ga zetten doet het wel best wel pijn.

ik denk niet dat er iets gescheurd is, toen ik allebei m’n kniebanden had gescheurd kon ik er echt niet meer op staan. Kijk het nog een paar dagen aan en overbelast je been niet.

ik denk dan zelf niet dat het echt gescheurd is. Net zoals demure kon ik echt niet meer lopen toen het bij mij zo was. Ook werd het helemaal dik. Maar als ik jou was zou ik even langs de fysio gaan :slightly_smiling_face:

Kniebanden scheuren of spier scheuren is wel heel anders. Maar als de spier gescheurd is moet je een blauwe plek zichtbaar hebben (er komt dan namelijk bloed vrij) waarschijnlijk issie wat overrekt (als je iig pijn hebt bij aanspanning en oprekbrengen)