Gescheurde monhoeken

Ik heb als het kouder wordt altijd last van droge mondhoeken, maar deze keer is het zo erg dat het helemaal scheurt. Op het moment heb ik al ontzettend veel geprobeerd om het weer dicht te krijgen, maar het lukt niet (nu al een maand gescheurd). Het ziet er niet uit en het voelt ook niet prettig.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Bij mij helpt het altijd om het in te smeren met uiercreme/uierzalf. Dat maakt het weer soepel en zachter, dan heb je er sowieso minder last van en het herstelt ook sneller. :slightly_smiling_face:

Ugh, daar heb ik ook elke winter weer last van. Ik smeer voor het slapengaan vaseline en door de dag heen ook. Dat helpt wel een beetje.

biotherm lipspul in een klein tubetje :slightly_smiling_face: doet wonderen!

Wonderpotje, zo’n roze klein potje. Ik ben even de naam kwijt welk merk dat ook alweer is. Er zal ongetwijfeld iemand zijn die me kan helpen? :cold_sweat:
Edit: ik weet het alweer haha! Oriflame is dat van!

Maar eh, dat dus smeren voordat je gaat slapen en de volgende dag -als het goed is- alles weg. Ik doe dit ook heel vaak op mijn handen. Vanaf nu krijg ik ook allemaal barstjes in mijn vingers/handen. Dan doe ik voor het slapen gaan spul erop, pleister erop en slapen.

Arg, ik heb hier ook heel erg last van :frowning_face:

Bij de drogist kun je ook speciaal creme krijgen voor gescheurde mondhoeken…
http://www.drfix.nl/index.php/kapotte-mondhoekencreme

werkt bij mij erg goed!

Waarschijnlijk heb je een tekort aan vitamine B :slightly_smiling_face:
Mijn vader had het ook en is naar de huisarts geweest en die zei dit dus
Je kunt bij de Etos enzo van die vitamine b pillen kopen, maar die stinken wel heel erg haha

Dank jullie wel!

Eet veel koekjes en pizza dan komt het vast goed.

Jaaa ik heb dit ook heel vaak. Toen ging ik naar de apotheek en vroeg ik hun om raad, ze hadden me La roche posay, cicaplast aan geraden. Ik was er binnen 2/3 dagen vanaf. Daarna smeerde ik nog wel een dagje door. Was bang dat het anders meteen weer terug zou komen. Ze vertelde dat het geen kwaad kan als het per ongeluk in je mond komt en dat je er dus niet echt voorzicht hoeft te zijn. Het is doorzichtige creme, wel zie je het natuurlijk als je het er net op smeert. Maar ik vind hem zeker de moeite waard. Ook te gebruiken voor koortslippen zei ze, ik heb daar nooit last van maar ze zei dat het daar ook voor hielp.

Het kost wel een 10tje maar je bent er snel vanaf :slightly_smiling_face:.

Heb ik ook heel vaak! Dan komt er ook echt zo’n wondje wat ook weer ‘scheurt’ en het duurde naar mijn idee onwijs lang voordat het helemaal we was. De laatste paar keren heb ik een zalfje tegen krentenbaard erop gesmeerd en dan is het zo weg! Als ik het nu aan voel komen smeer ik meteen. Misschien is dat wat. Alleen weet ik niet of ook zonder doktersrecept te krijgen is… Maar als je het nog hebt liggen! Uierzalf werkt anders ook wel! Las ik hierboven ook al ergens.

Wonderpotje van oriflame. Echt mijn wondermiddel ervoor.

cicalfate van Avene werkt goed

Oooh dit ken ik maar al te goed. De eerste keer dat ik het aan een kant van m’n mond had en er een korstje op kwam was meteen ook heel erg, het viel ontzettend op en telkens als ik lachte of praatte scheurde het weer open. Sindsdien heb ik er op gewaakt dat het nooit meer zo erg is geworden, door er op tijd bij te zijn en mijn mond als het koud wordt goed in te smeren met vaseline. Maar als het wondje er eenmaal zit is uiercreme inderdaad een gouden tip. En littekencreme - dat kun je ook bij elke willekeurige drogist krijgen - helpt vervolgens om het goed te laten wegtrekken.