Hallo allemaal
IK zit even met een vraag. Vorige week donderdag was het de laatste dag dat ik bloedingen doorkreeg van mijn menstruatie, die precies een week duurde. De dag erna, vrijdagavond, hebben ik en mijn vriendje seks gehad. Ik neem al bijna 3 maanden de pil. Zijn condoom is gescheurd en hij is in mij klaargekomen. Kan het dus zijn dat ik de dag na mijn menstruatie bevrucht wordt?
MVG
Niet als je aan de pil bent… Heb je die gewoon regelmatig geslikt?
zover ik weet; nee
De dagen precies voor en precies na je menstruatie ben je het vruchtbaarst, dus in dat opzicht heb je altijd wel een verhoogd risico. Echter geef je aan dat je aan dat je aan de pil bent: veel meiden gebruiken alleen de pil als anticonceptie en dat gaat altijd goed mits het nauwkeurig ingenomen wordt.
Maak je dus geen zorgen, de kans is nihil dat je zwanger bent.
@sometimesleticiaa wth!! de dagen precies voor en na je menstuatie ben je het vruchtbaarst? De eisprong vindt plaats 2 weken na je menstruatie dus dat is echt niet waar!
wel als je de pil neemt… Maar je kan echt niet zwanger zijn als je je pil regelmatig inneemt en hem niet vergeten bent, zeker geen zorgen maken.
Even voor de duidelijkheid: hier wordt dus gesuggereerd dat je net voor en net na je menstruatie het vruchtbaarst bent als je de pil slikt?
Dat gaat helemaal nergens over… Gemiddeld hebben vrouwen twee weken na het begin van de cyclus (dus na je eerste beetje bloed) hun eisprong en dán zijn ze het vruchtbaarst (aangezien eitjes en sperma niet meteen doodgaan en je niet precies weet wanneer je je eisprong hebt is die periode wel een paar dagen risicovol). Als je aan de pil bent, rijpen er geen eitjes in je lichaam. Je hebt dan dus géén eisprong en bent dan níét vruchtbaar (99% zekerheid dan, soms werkt de pil niet…).
Als je de pil gewoon normaal geslikt hebt niet.
Dan sterft het eicel meteen af dus kan er geen zaadcel (sperma) bij komen.
------------
Dat klonk heel nerd! maar toevallig heb ik vorrige week hier een PTA over gehad dus ja
2 weken na de eerste dag van je menstruatie ja, en sperma kan 7 dagen overleven. De kans is er dus wel, maar als je de pil gewoon goed geslikt hebt en niet bent vergeten hoef je niet bang te zijn. Als je hem niet netjes geslikt hebt oid zou ik voor de zekerheid een MAP halen.
Grapje, ik zie dat het te laat is voor een MAP. maar de kans is echt heel klein.
tijdens de eisprong ben je het meest vruchtbaar.
dat is twee weken na de eerste dag van menstruatie, dacht ik.
@ts: ik zou me niet teveel zorgen maken. Na drie maand hoort de pil naar behoren te werken.
Sperma overleeft volgens mij maar 2 tot 3 dagen.
Ja hoor, elke dag rond 8 uur s’avonds, en nooit vergeten
Ik schaam me diep voor alle meisjes die zo slecht geïnformeerd blijken te zijn. Sperma overleefd 7 dagen?
Vruchtbaar voor en na de menstruatie?
http://panzercrush.com/wp-content/uploads/2011/03/mind-blown.jpg
dit
Sorry voor de opmerking over 7 dagen. Het moet maximaal 5 dagen zijn.
Maargoed, je kunt er altijd nog beter vanuit gaan dat het 7 dagen overleeft, en zeker weten dat je veilig bent, dan dat je nieteens weet wanneer je de kans hebt om bevrucht te worden.
En JA je bent vruchtbaar na je menstruatie. Als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt is je eisprong 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie. Als je cyclus onregelmatig is, of korter dan heb je zeker de kans om na je menstruatie zwanger te worden. Als je geen regelmatige cyclus hebt, weet je nooit precies wanneer je vruchtbaar bent.
Neem die mind=blown maar terug.
Als je je pil gewoon goed slikt is er niets aan de hand!
Maar iemand dat ik ken beweerde dat zij 2 keer is zwanger geworden, zelfs door gewoon de pil te nemen. Klopt dit wel 100 procent wat zij dan zegt of is ze die dan soms eens vergeten?
Ok Ik ben namelijk iemand dat zich meteen zorgen maakt over iets …
Mijn cyclus duurt meestal iets langer dan 28 dagen…
^Natuurlijk is een pil niet 100% betrouwbaar, maar iets van 99% ofzo? weet het niet helemaal. Dus ja het kan dus voorkomen dat je zwanger raakt zelfs wanneer je de pil slikt. Maar deze kans is echt heel erg klein. Als ze 2x zwanger is geraakt met de pil dan heeft ze dus óf 2x niet zoveel geluk gehad, óf er waren andere factoren waardoor haar pil niet werkte (diarree, overgeven, bepaalde medicijnen, pil vergeten…).
Maar je kunt er in het algemeen wel vanuit gaan dat de pil betrouwbaar is. Ik heb nu ook een halfjaar onveilige seks met mijn vriend en ik slik ook de pil en ben nog niet zwanger (: