gescheurde condoom

Ik ben niet aan de pil, en daarom doen ik en m’n vriend het altijd met condoom.
Alleen het probleem is dat zo’n condoom heel vaak scheurt (is al 5 keer gebeurd) in misschien zo’n 4 maanden tijd… dat is toch niet normaal? ik heb dit met andere jongens nooit gehad.
Ook doe ik hem precies het zelfde om als normaal. Gewoon erom, tuutje dichthouden en naar beneden rollen.
Ik snap het nieet! Iemand anders die weet hoe je dit moet oplossen? Ik wil namelijk om verschillende redenen liever niet aan de pil

Is het condoom niet te klein dan? Probeer een een grotere maat condoom.

Want je moet wel oppassen als het condoom telkens blijft scheuren.

Nee volgens mij zijn ze gewoon van goed formaat. We gebruiken gewoon durex die paarse of die blauwe (topsafe). En we hebben zelfs het gevoel dat die topsafe nog sneller scheuren.

Er zijn ook andere vormen van anticonceptie, heb je alles al eens overwogen? Spiraal, prikpil, implanon, nuvaring, pleister, etc.

Met het comdoomprobleem kan ik je verder niet helpen. Al geprobeerd om extra sterke condooms te kopen of van merk te wisselen?

Misschien wordt jij niet nat genoeg van je huidige vriend?

Ja ik denk er over na om misschien nog een spiraal te nemen of nuvaring :slightly_smiling_face: is misschien toch wat veiliger.

Maar ik heb dus het idee dat het te maken heeft met hoe lang het duurt… met andere jongens wat het namelijk altijd gewoon maximaal een kwartier ongeveer en scheurde het nooit. Met deze jongen ook wel eens een uur. Zou het daar aan kunnen liggen? Het lijkt mij dat condooms daar tegen ‘bestand’ moeten zijn toch

Ik zou eigenlijk snel een andere anticonceptie overwegen dan en eigenlijk tot die tijd even geen sex hebben. Ook van voorvocht kan je al zwanger raken, dus pas goed op en haal eventueel een MAP.

Of je stapt over op XL condooms, of je gaat aan de pil of een andere vorm van anticonceptie. Want dit kan nooit goed zijn (zeker niet als je iedere keer een morning after pil slikt om een zwangerschap te voorkomen).

:bowing_man:

That’s your problem. Normaal gezien zou je om het kwartier een nieuw condoom moeten gebruiken, anders worden ze minder veilig en gaan ze dus scheuren.

Glijmiddel gebruiken. Condooms zijn erg stroef.