Gescheiden ouders

heb jij ook gescheiden ouders?
en wat is jou situatie thuis?

Ja, ze zijn al zo een 8 jaar uit elkaar. heb al 6 jaar geen contact meer met vader. moeder heeft nieuwe vriend en wonen samen met zusje en broer.

zoo dat is al lang, mijn ouders zijn pas dit jaar maart officieel gescheiden en mijn vader heeft al een nieuwe vriendin plus 3 kinderen erbij we wonen nu met z’n 7en in een huis en mijn vader gaat vrijdag trouwen…

Mijn ouders zijn volgens mij al 11 jaar uit elkaar. Mijn moeder is hertrouwd en mijn vader heeft al een jaar of 8 een nieuwe vriendin, ze wonen ook samen. Ik woon bij mijn moeder, samen met mijn stiefbroer. Ik ga 1x in de 2 weken bij mijn vader eten. Ik heb 3 stiefbroers en 1 stiefzusje, allemaal kinderen van de man van mijn moeder. Mijn oudste stiefbroer woont op zichzelf in Leiden, en mijn jongste stiefbroer en mijn stiefzusje wonen bij hun moeder en die zie ik 1 x in de 2 weken in het weekend.

oo en hoe voel jij je daarbij?

wow, dat is snel!
mn ouders zijn ongeveer 1 jaar officieel uit elkaar
en 1,5/2 jaar onofficieel (wow, zolang al ?)
en mn moeder heeft bijna een half jaar een vriend. Heb die gast pas 1x vaag gezien, en wat mij betreft is dat genoeg

Ouders 8 jaar gescheiden, woon bij mn moeder + stiefvader.
'k Ga 1 weekend in de 2 weken naar mn vader.

nog maar een keer? dat is wel weinig maarik begrijp het wel, ik wou de vriendin van mijn vader in het begin ook niet zien maarja ik ontkwam er niet aan . mijn ouders zijn dus in maart officieel scheiden en sinds september woont zij met haar 3 kinderen van 4,8 en 10 bij ons in huis, dan heb ik ook nog een zusje van 11 en ik ben zelf 15. druk druk druk…

Moet wel raar voor je zijn. Ineens zo’n drukte enzo. Hopelijk zijn het leuke broertjes en zusjes. Maak er het beste van.

de mijne zijn gelukkig nog bij elkaar. lijkt me maar naar als je ouders scheiden.

hartstikke bedankt :slightly_smiling_face: ja ik heb het er wel moeilijk mee enzo, vooral als ik dan met m’n vrienden ben ofzo en hun er gewoon door heen lopen te schreeuwen weet je wel, en ik moet nu ook opeens mijn vader delen met 3kinderen dat is echt klote

voor my was het een hele opluchting

hoezo, veel ruzie?
bij mij hebben ze het juist heel goed verborgen gehouden.
het zat al 8 jaar niet goed tussen hun ofzo en uiteindelijk heeft m’n moeder de knoop doorgehakt maar ik zou liever nog willen dat ze bij elkaar waren

ja myn pa is alcoholist. altijd dronken. altijd ruzie. en toen op den duur had hij me moeder zo erg in elkaar geslagen dat we weg zijn gegaan. maar nu heeft ze weer een vriend die veel drinkt. dus ze heeft er niet veel van geleerd

nouja, het ligt niet aan mij. De ene keer dat ik hem zag was op haar verjaardag, en ik woon dus niet bij mn moeder maar ga dr wel op bezoek. Maar dan is haar vriend er nooit, zij gaat ook meestal naar hem.
Kan me eigenlijk ook niks schelen of ik hem wel of niet zie. Het is alleen raar dat mn moeder met zijn kinderen wel sinterklaas gaat vieren en uiteten en met ons doen ze niks. (maarja dat hoeft voor mij ook niet)

jouw situatie lijkt me trouwens wel vervelend, idd druk. Bij mij is er eigenlijk bijna niks verandert, behalve dat mn moeder uit huis is.

De scheiding doet me eigenlijk ook niet veel, ben er juist wel blij mee.

o dat is wel vervelend ja, vooral dat ze er dan niks van heeft geleerd.
mijn vader dronk ook altijd wel, en daarover ook ruzie maar hij was geen alcoholist…

ja dat lijkt me wel relaxed als er niks veranderd, ik was eerst ook een half jaar met mijn vader en mijn zusje alleen en dan op woensdag en om het weekend bij m’n moeder alleen nu dat wijf bij ons in huis is met d’r kinderen heb ik het idee dat mijn vader me niet meer ziet staan en dattie alleen maar aandacht heeft voor die andere kinderen

achja alles went…

dat ouders soms toch zo blind kunnen zijn he…

het enige wat ik nu erg vindt is dat sfeer thuis echt dodelijk is. Maar dat komt ook voor de helft door iets anders.
Maarja, ik hoop dat ik snel uit huis kan…

same here