Gescheiden ouders

Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden, en omdat ik zoveel ruzie had met mijn mama ben ik bij mijn papa gaan wonen.
We hebben dus alle gegevens moeten veranderen en ik woon nu ongeveer een jaar bij hem.
Mijn mama was hier heel erg droevig door.
Nu heb ik steeds meer ruzie met mijn papa en ben ik er over aan het denken om terug bij mijn mama te gaan wonen, maar dan moeten we weer al die papieren gaan veranderen.
Ik weet niet goed wat ik zou doen.
Definitief verhuizen of zou ik voor co-ouderschap gaan?

Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar al heel lang geleden hoor.
Ik denk dat je het best bij één ouder kan gaan wonen, het is écht niet leuk om heen en weer te reizen.
Mijn ouders waren dan wel niet getrouwd enzo, dus die shit heb ik gelukkig niet.
Maar ik weet niet hoe oud je bent? Maar op de middelbare is het vooral echt klote om bij 2 ouders te wonen…
xxxxxx

Ik ben 17.
Ik zie het niet echt zitten om nu definitief bij mama te gaan omdat ik mijn papa niet wil kwetsen… Maar langs de andere kant mis ik mijn mama wel.

als je beide ouders in de zelfde stad/dorp/gat woont,
dat kan het opzich wel dat je de halve week by je vader bent,
en de andere helft by je moeder.
mijn ouders zijn ook gescheiden,
maar ik kan niet zomaar naar mijn vader toe.
want mijn vader wil ons niet zien,
die beschoud mij en mijn broer niet als z’n kinderen.
ruzie heb ik ook altijd met mijn moeder,
maar dat komt misschien wel omdat je
aan het puberen bent dat je gewon sneller
ruzie hebt ofzo? want ik daarom ook vaak ruzie
met mijn moeder, dan probeer je alles
zelf uit te zoeken enzo. zonder dat je iets
van je ouders wil hebben zegmaar.
ik weet niet of je het snapt wat ik zei,
want nu snap ik het zelf ook neit meer. xD

dat is ook mijn vraag.
en probeer je te bedenken waarom je ook alweer altijd ruzie had met je moeder. want dalijk verhuis je weer terug, en dan ben je terug bij af. zo kan je wel blijven verhuizen toch? is het niet verstandig om het eerst een poosje aan te kijken? iedereen heeft ruzie met zn ouders toch. is dat niet iets wat bij de puberteit hoort?
mijn ouders zijn niet gescheiden, dus ik kan er ook goed naast zitten… maar dit is wat ik denk?

ja je hebt wel gelijk maar mijn papa is niet meer redelijk en ik mis mijn mama wel echt. T is zo verwarrend allemaal

Ik zit nu in dezelfde situatie. Ouders zijn een jaar geleden gescheiden, ruzie met mijn moeder dus bij vader gaan wonen. Maar dat bevalt me ook helemaal niet. De ruzie met mijn moeder is bijgelegd, en sindsdien neig ik er wel heel erg naar om bij haar te gaan wonen. omdat het bij mijn vader nu zo slecht is, lijkt bij haar nu alles mooier beter etc.

Als ik jou was zou ik een tijdje gaan voor co-ouderschap. Het is misschien wel zwaar om telkens op en neer te reizen (weet niet hoever je ouders van elkaar wonen), maar zo kun je er wel achterkomen hoe het bij je moeder bevalt, want ook daar kunnen ruzies ontstaan. Dan hoef je niet meteen alle papieren etc. te veranderen.

Ik heb nu gelukkig de keuze om op mezelf te gaan wonen, wat ik ook ga doen. Het is zoals jij zegt heel erg verwarrend. Als ik op mezelf ga sta ik er ook niet meer zo ‘tussen’. Hoef geen keuze meer te maken bij wie ik wil wonen etc, en geen schuldgevoelens meer, wat jij nu wel hebt tegenover je vader.

Je hebt bij allebei je ouders regelmatig ruzie. Als je 13-18 bent is dat meestal gewoon zo.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg die ruzies bij jou zijn. Maar ruzies thuis kun je niet voorkomen door bij een andere ouder te gaan wonen.

een tijdje logeren bij je moeder in de vakantie een optie? om tot een goed besluit te komen

Alleen gaan wonen is nog geen optie voor mij.
Maar ik denk dat ik wel een tijdje voor co-ouderschap zal gaan.
Dan kan ik daarna nog zien.
Bedankt allemaal !

Ik zou voor Co-ouderschap gaan, als je niet veel wilt verhuizen kan je ook kiezen voor om de twee weken of maand te verhuizen. Mijn ouders zijn zelf net een jaar uit elkaar, ik weet waarover ik praat!

Dit vind ik ook. Ik weet natuurlijk niet welke proporties die ruzies aannemen, maar als het gaat om de typische ‘tiener versus ouders’ ruzies, mag je echt niet niet iedere keer heen en weer gaan verhuizen. Je kwetst je ouders er enorm mee. Probeer liever de ruzies gewoon op te lossen.
Succes (:

Aaah same here, zo herkenbaar voor mij!
Mijn ouders zijn ook 2 jaar geleden gescheiden ging met mijn vader mee ,omdat ik toen die tijd niet zo goed met mijn moeder op kon schieten.Mijn broertje en zusje bleven bij mijn moeder.
Mijn vader kreeg een relatie met een jongere vrouw (25) waar ik het niet mee kon vinden en dus vaker ruzie met mijn vader kreeg om de stomste dingen.
Sinds 2 weken woon ik bij mijn moeder en met de papieren enz is het zo geregeld.
Alleen even je adres wijzigen op je school en je laten inschrijven bij je moeder.
Volg je hart en doe waar jij je fijn bij voelt!