geroddel over relatie?

Hii,

Ik ben bijna 16 en mijn vriend is bijna 24. I know I know zo’n beetje iedereen vind het een te groot verschil, heb het hier op Girlscene wel vaker te horen gekregen hahahahaha

Mijn vriendin is 17 en haar vriend 26, mijn vriendengroep op school had er geen problemen mee. Ik had niet over mijn relatie verteld omdat ik bang dat ze verkeerd zouden reageren maar toen ze het van mijn vriendin accepteerde dacht ik “Oh dan moeten ze die van mij vast ook kunnen accepteren.”

Drie weken later vertelde ik ook dat ik een relatie had met een oudere (jonge)man. Hier werd flink op gehaat wat ik niet zag aankomen. Nu, twee weken later, ben ik nogsteeds het onderwerp van de dag. Volgens hun is het verschil veelste groot terwijl onze vriendin een jaar ouder is (ze is pas 17) en een leeftijdsverschil van 9 jaar heeft en ik 8.

Ik weet dus niet waarom het volgens hun bij mij erg is en bij haar niet? Als ik om een uitleg vraag kijk ik geen duidelijk antwoord. Ik heb tenslotte ook langer een relatie en mijn moeder heeft het met moeite kunnen accepteren en haar ouders niet.

Iemand enig idee? Ik erger mij er namelijk heel erg aan, bijna iedereen weet het nu door hun.

Ik snap het niet helemaal; jij vertelde het, maar je eindigt je verhaal met ‘weet het door hun’. Tja, de meningen zullen blijven verschillen, ik vind het bijvoorbeeld in beide situaties een groot verschil, hoewel iemand van 17 ‘bijna’ volwassen is, terwijl iemand van (nog) 15 jaar daar verder vanaf staat. Ik denk dat je je beter kan richten op het aanspreken van deze mensen als je er last van hebt. Ik denk dat het een verloren strijd is om mensen te overtuigen dat het ‘normaal’ is, omdat dat voor iedereen anders is, maar je kan ze wel aanspreken op hun gedrag dat ze roddelen over je terwijl jij gelukkig bent.

Gewoon niks van aantrekken.

Als je verliefd bent, ben je verliefd en iedereen moet het maar accepteren. Niemand op girlscene heeft hier iets over te zeggen en niemand in het echte leven. Doe waar jij je goed bij voelt en ik ben blij dat je niet genoeg van anderen aantrekt om niet door te gaan met je relatie.