Gerecht combineren

Heey!

Ik ga morgen koken voor m’n vriend en zijn huisgenoot, nu eten zij meestal best wel ‘appart’ (denk aan vergeten groente en heel hete dingen en veel kruiden).
Nu wil ik dus Kip met chocoladesaus maken, maar ik heb geen idee wat ik erbij zal doen. Een vriend van me zei al misschien gebakken aardappeltjes en stoofpeertjes, maar ik ben er nog niet zo zeker over.
Als toetje ben ik trouwens van plan Muffins te maken:) (We eten het toetje meestal een uur of wat later dan heb avond eten)
Ik heb best veel tijd om te koken dus dat is makkelijk.
Iemand tips?

geen idee, upje!

kersen misschien?
gevulde kip met kersen en rode vruchten met chocoladesaus en een beetje tijm?

Ik heb een recept, dus om er nog andere dingen bij te doen vind ik altijd moeilijk(A)

up?

Doe er gewoon wat barbecue-aardappelkrieltjes bij, of pesto aardappel dingetjes. Maar wat wil je eigenlijk weten dan?

Waarmee jullie het zouden combineren. Ik denk dat ik krieltjes ga nemen ja. Alleen nu nog iets que groente…

kip en chocola? haha… ehm, ik zou er gebakken krieltjes bij doen en dan bijvoorbeeld italiaanse groenten. (courgette, aubergine etc :heart:)

Kip en chocoladesaus? Dat klinkt echt heel ranzig :’)
Ik vind zelf aardappels uit de oven heel lekker. Is gewoon net iets anders dan gebakken.

Italiaanse roerbakgroenten, wokgroenten, salade.

Kip met chocola? Dat klinkt… vies. Is het een echt gerecht of heb je het zelf verzonnen?
Wat overigens lekkere groenten zijn is venkel, pastinaak, etc. Dat zijn ook van die groenten die je eigenlijk bijna nooit eet (wij iig niet). Moet je uit de oven doen met allerlei lekkere kruiden erbij. Heerlijk :slightly_smiling_face:
http://www.jamieoliver.co…potatoes-parsnips-carrots dit is ongeveer het recept, maar je kan er ook nog andere dingen bij doen. (zoete) aardappelen bijv.

Ik denk dat die stoofpeertjes wel een goed idee is! Dat smaakt ook niet vreemd met de chocolade. Met andere groenten krijg je snel dat dat totaal niet smaakt.

Of rijst en mais schijnt ook te kunnen… Maar dat lijkt mij niet heel boeiend :wink:

Terwijl ik dit zo lees komt hachee met appelstroop, chocolade en peperkoek ineens in me op :slightly_smiling_face:
Misschien heb je dr wat aan.