Gerbils!

Haai,
Ik ben van plan binnenkort 2 gerbils te kopen en nou heb ik een paar vraagjes…
Hoe moet je het hok verschonen? (Misschien een beetje dom maargoed!)
Maken ze 's nachts veel lawaai?
Hebben jullie verder nog tips of iets anders?
x.

die zijn zo cool
nou ik zou ze in een soort ren-ding zetten terwijl je de kooi verschoont
verder weet ik het niet :’]

Oke , ik voel me heel dom hoor, maar hoe moet je ze zeg maar oppakken uit de kooi haha omg dit klinkt heel stom, maar ik bedoel springen ze dan niet weg ofzo? x

oehh die beestjes zijn echt leuk!
ze kunnen savond wel lawaai maken, omdat ze meestal in die wieltjes rondrace ed.

kooi schoonmaken, ligt eraan wat voor kooi je hebt.
als je er zoeen hebt waar je die bak onder van los kunt maken, zou ik ze gewoon op een trapje,plateua zetten, die onderbak eronderuit halen en de bovenkant ergens neerzetten kunne ze toch niet weg.
en dan onderbak schoonmaken, bovenstuk erweer op klaar.

hoe je ze moet oppakken ?t zelfde als een hamster

Als je ze goed vast houd kunnen ze er niet uitspringen. maar in het begin wil het vast nog niet zo goed omdat je er niet aan gewend bent en hij dat misschien nog veel bijt. Dan deed ik altijd gewoon die bal voor het deurtje en dan kroop het er zo in ;'D (het was een hamster maar dat geld hetzelfde voor een woestijnratje)

Nouja, dat is even wennen natuurljik
Na een tijdje zal het wel een stuk makkelijker gaan
ik zou het allemaal even in een dierenwinkel vraegn ^^

Oeeeh bedankt!
maar wat zouden jullie eerder aanraden… een hamser of een gerbil?
Ik vind een gerbil wel een x wat anders… een hamster vind ik zo standaard…
En wat maakt 's nachts meer lawaai een gerbil of een hamster?
x.

aaah leuk!
ik heb ze vroeger ook gehad, hihi.
je kan ze het beste in een glazen bak doen, want zo’n andere kooi (als die van plastic is) knagen ze echt helemaal kapot!
als je ze gaat verschonen doe je ze gewoon in een kleiner bakje -niet té klein- met wat stro ofso erin. En je haalt al het zaagsel en stro uit hun kooi en doet er nieuw in. :slightly_smiling_face: onderin een laagje zaagsel en daarbovenop wat hooi & stro.
en ze maken 's nachts bijna geen lawaai hoor!
oja, ik zou niet teveel plastic speeltjes of huisjes ofiets kopen want dat knagen ze echt ALLEMAAL kapot…
en nooit aan hun staart oppakken, haha xD
veel plezier ermee!

Oke dankje! x

Wij hebben ze vroeger ook gehad, echt super leuk :grinning:

ze zijn wel heel snel, dus je moet ze lerer oppakken, ook kunnen ze kriebelen mijn zusje pakte ze altijd met handschoenen op XD hahaha

Zoals al gezegd wordt geen plastic gebruiken, knagen ze idd helemaal weg!

Wij hadden ze in een wat groter aquarium zitten

Handige tips!
maar ik ben bang dat ze weg zullen springen en ze niet meer zal vinden!haha
Dus ik twijfel wel een beetje of het niet beter is om een hamster te nemen.
Een konijn is ook wel leuk, maar die kan niet in huis… x

haha nee dat wegspringen valt wel mee!
bij ons liepen ze zelfs soms door de woonkamer, haha!
je krijgt ze best makkelijk weer te pakken en anders gewoon lokken met iets lekkers. :stuck_out_tongue:
zonnebloempitjes vinden ze trouwens heel lekker!
en je moet wel erop letten dat als je 2 mannetjes neem dat ze niet gaan vechten… en je kan ze het beste uit hetzelfde nestje halen. :slightly_smiling_face:
haha nja k hoop dat je er wat aan hebt. xD

mn nicht heeft gerbils. die van haar maken snachts fucking veel lawaai :’)
ze springen wel eens uit haar handen maar als ze ze uit hun kooi haalt doet ze de deur dicht dus dan zitten ze sowieso ergens in haar kamer , en dan lokt ze die gerbils naar haar toe ofzoo

oh gosh, dat lijkt me maar niks! haha
Dan wordt ik helemaal gek! En danben ik bang dat ze snoeren kapot knagen enzo! maargoed da kan net zo goed gebeuren met een hamster of niet? x

kijk eens op een gerbilforum daar kunnen ze je vragen goed oplossen denk ik!