Gerbils...Hulp nodig

Ik had 2 gerbils(woestijnratjes) een vrouwtje en een mannetje, nu is een tijdje terug het mannetje overleden, en heb ik vandaag een nieuw mannetje gekocht, ze zitten samen in de kooi nu en alles gaat goed, maar in hte begin elke keer waneer dat nieuwe mannetje bewoog dan ging dat vrouwtje heel snel met haar achterpootjes tikken op de grond zeg maar, alleen heb ik geen flauw idee wat dat betekend, kan iemand helpen??

M.V.G NastyandFamous

dat doen ze als ze bang zijn, is een soort van waarschuwings teken. normaal leven die beestjes in groepen en als er dan ‘gevaar’ is gaan ze zo stampen om te waarschuwen zeg maar. ik denk dat ze gewoon nog even aan elkaar moeten wennen.

Ik denk inderdaad je het gewoon even aan moet zien, ze moeten gewoon aan elkaar wennen, komt denk ik wel goed :wink:

ja idd wat hierboven word gezegt klopt! je moet alleen uitkijken met het voortplanten enzo, want ze hebben er in een keer super veel!

Die beestjes zijn cool!
Upje? :stuck_out_tongue:

dat denk ik nou ook.

net als bij konijntjes… :grinning_face_with_smiling_eyes:
ik denk dat het inderdaad zo is wat hier al is gezegd.

wat allemaal al gezegd is indd.
ik vind gerbils echt zo cool <3
zie maar als een upje ofzo

ik zou nooit 2 gerbils zomaar bij elkaar zetten !

mn broer en ik hadden er 3, en toen hadden we ze op een gegeven moment uit elkaar gehaald, en 2 maand later weer bij elkaar en die beesten maakten elkaar bijna af :no_good_woman:

gerbils zijn lief! <3
Heb er zelf ook twee, allebei vrouwtjes.
Bij mij doen ze dat ook wel eens, maar dat is dan omdat ik onverwachts in de buurt ben en dan zijn ze op hun hoede.
Wat wel leuk is is dat geluid van die beesten nadoen(trommelen) op de zijkant van de kooi. :stuck_out_tongue: Schrikken ze (: maar ook wel zielig…

@FASHIONISTA, ze moeten samen, anders zijn ze eenzaam.