Geplayed of goed gedaan en nu?

Ok het zit zo.

Ik leerde een jongen kennen, hij was heel lief enzo.
We kregen wat, meteen nadat we wat kregen wou hij met me naar bed enzo.
Ook begon hij ineens dat ik naar hem moest luisteren omdat ik de “vrouw” ben en hij de “man”.

Daar kregen we ruzie om, ja sorry maar ik wil wel doen wat ik zelf wil.
Doordat we ruzie kregen is het uit gegaan en heb ik niet meer met hem gepraat.

Ik vraag me af of ik sorry zal zeggen voor dat ik meteen kwaad werd enzo en vragen of hij me nog een kans wil geven, of laten gaan?

misschien eerst even praten?
maar hete klinkt niet echt goed dus ik zou het laten gaan

laten gaan, serieus waar slaat dat op, je moet pas met iemand naar bed gaan als je dat zelf wilt en er zelf achter staat.
het verhaal zoals je hierboven beschrijft klinkt heel erg dat hij verkering nam om de sex, en dat ik ben de “man” en jij de “vrouw” dus luisteren dat is al helemaal niet goed. Jij moet je eigen keuzes kunnen maken.
jij hoeft er dus geen spijt van te hebben, maar hij!

Hij komt heel overheersend over. Knap dat je toch je eigen mening hebt doorgedrukt, dat durft niet iedereen in zo’n situatie. Ik vind dat hij eerder z’n excuses wel aan jou mag aanbieden. En als hij écht zo dol op jou is, dan komt hij JOU wel om een 2e kans vragen … jij moet dat niet aan hem vragen - is mijn mening dan -
ik zou het laten gaan

laten gaan! wie geeft hem het recht om zo met jou om te gaan!! je hoort elkaar als gelijken te zien, niet dat hij boven jou staat!

Met meneer “neuken nu, want ik ben de vent, dus ik bepaal” zou ik nou niet echt een relatie willen… Ik zou hem echt laten gaan!

Uit welk tijdperk komt hij :'3

Ja maar dat van die “man” en “vrouw” kan ik enigzins nog wel begrijpen, (hij is pas 10 maand in NL) dus dat is ook wel een beetje zijn cultuur en hij bedoeld heus niet slecht… toch.

Het gaat niet om hoe hij het bedoeld. Het gaat erom dat hij daar in geloofd. Dadelijk moet je nog een paar meter achter hem gaan lopen.

Is dit eigenlijk ook jouw cultuur?

Nee dat is niet mijn cultuur. Daarom vond ik dat ook best moeilijk om te begrijpen.

Waarschijnlijk begrijpt hij dan jou ook niet.

Oke, nou ik wil niet lullig klinken ofzo. Maar het probleem is dat een cultuur gewoon in je zit. Voor hem zou het dan heel moeilijk zijn om anders over jou te gaan denken.

http://www.xtilton.nl/nieuwsbrief/3.jpg

?

Is niet lullig, snap je wel :stuck_out_tongue:
Maar mischien… als hij me echt leuk vind zou hij het toch kunnen proberen?
Ik bedoel dit is een ander land, aanpassen moet hij zich sowieso…

Irak

hij komt naar hier. Dit is een andere cultuur :'3
vertel hem dat maar.

Dit dus, maar op een vriendelijke en begripvolle manier. Heeft hij daar geen respect voor? Laten gaan. Want voor je het weet doet hij je bekeren tot de Islam.
Let op: je hebt veel mensen die de Islam op een goede manier beleven hoor, maar aangezien hij denkt dat jij met hem naar bed moet gaan omdat hij de vent is, denk ik niet dat hij ertoe behoort.

Anders zoekt hij maar iemand die zich wel kan vinden in zijn leef/denkwijze.

pfff, ik ken die cultuur. gewoon vervelend! en al helemaal al zijn familie zich dan ook nog met je relatie gaat bemoeien, want dat krijg je vaak. op het eerste gezicht lijken ze zo hartelijk, maar ze dringen hem wel aan om ‘de man’ te blijven in de relatie enz.
ik zou hem laten gaan, want waarschijnlijk is hij zo opgegroeid en dat krijg jij [niemand trouwens] niet zomaar uit hem.

Laten gaan meis, je verdient beter :slightly_smiling_face: