Gepest.

Hey lieve girls

Ik weet niet hoe ik eraf kan komen, maar ik word gepest. Ik weet niet hoe het komt, want ik gedraag me normaal en bwn bijvoorbeeld niet het het stuudje uit de klas, maar ook niet de populairste. Toch blijft de halve schiol me pesten. Dat ik hoer slet dik lelijk en dat soort dingen ben. Hierdoor ben ik heel onzeker en probeer ik nu af te vallen met laxeerpillen en heb ik superveel make-up op. Kan iemamd me helpen mijn zelfvertrouwen terug te krijgen ?

Ik denk niet dat wij je zomaar even kunnen helpen.
bespreek met je ouders of je naar een psycholoog kan gaan?

Wij kunnen je niet helpen meer zelfvertrouwen te krijgen, maar iemand die daar voor geleerd heeft wel. Praat er dus over met je mentor, die kan je daarbij wel helpen. :wink:

Wel vervelend voor je dat je gepest word.

Een tip: stop met laxeermiddelen nemen want dat is totaal niet goed voor je. Het feit dat je er zo snel zoveel van afvalt maar ook de narigheden die je er verder van kan krijgen… (chronische diarree bijvoorbeeld)

Wat naar dat je gepest word.
Het is helaas moeilijk om je te helpen met pesterijen vanachter onze computer. Zoals al gezegd is, is het misschien goed om dit met een docent, vertrouwenspersoon of psycholoog te bespreken.

En stop met de laxeerpillen. Dat kan uiteindelijk averechts werken omdat je vocht vast gaat houden en het is absoluut niet goed voor je.

Ben er een soort van verslaafd aan. Maar ik wil niet dat mijn ouders zich zorgwn gaan maken want ze hebben zelf al genoeg problemen. En de mentor/vertrouwingspersoon lukt het wel gwn door. Deed hij de vorige keer. En btw ben 14 jaar.

Naar een andere school gaan.

En professionele hulp zoeken. En je ouders inlichten.

Je moet het wel zeggen,
weet je wat de gevolgen wel niet kunnen zijn?
Straks verpest je je darmen zo erg dat je levenslang diarree en ben je incontinent.

Ik ben ook een soort van ‘verslaafd’ geweest aan het gebruik van laxeermiddelen. En het is geen excuus om het te blijven gebruiken, omdat je niet lichamelijk afhankelijk kan zijn van laxeermiddelen. Het is echt heel simpel. Gewoon niet meer kopen. Je hebt er niks aan (tenzij je serieus verstopt zit).

Het lijkt me ook heel goed om dit te bespreken met je ouders inderdaad.

Mijn ouders hoeven dit echt niet te weten. Ze zijn altijd boos op me en kan niet goed met ze overweg.

Je komt hier voor advies.
Waarom doe je dan niks met het advies dat gegeven wordt?
Ik begrijp dat het beschamend en moeilijk is, maar wij geven dit toch niet zomaar als advies.

Ik heb het gevoel dat je advies een beetje in de wind slaat.

Wat wl je dan wat we doen? Je wilt niet stoppen met wat je nu doet, wat overigens zelfs gevaarlijk is. Je wilt het niet aan je ouders vertellen, waardoor je niet naar een andere schoolt kunt. Je bent onder de 18, dus een vertrouwenspersoon MAG het wel delen met je ouders als het schadelijke en gevaarlijke gevolgen voor jouw gezondheid heeft.

Ik weeet het, maar dit zal me niet helpen. Ik heb mijn problemen al een keer verteld maar toen werd het alleen maar erger.

Stop iig met die laxeerpillen, en ga er mee naar een vertrouwenspersoon op school!

Nou dan neem je toch geen advies aan.
Zal het mij een worst wezen :’)
Verwacht dan ook niet dat je leven beter wordt.

Bel met de kindertelefoon, Jeugdzorg en ga naar een crisisopvang. Je ouders mogen zo echt niet doen.