Gepest..

Hallo lieve mensen,
Ja de titel zegt het al: gepest.
En ik ben dus ‘gepest’.
Op de basisschool altijd, omdat ik dik en lelijk was (of ben?).
In de 1e, omdat ik dik was.
Zelfs dit jaar roept zo’n jongen uit mijn klas: HEY LEKKERDING of BIENSKEEE en dan roepen ze mijn naam. En jongens uit de 1e roepen precies hetzelfde, ik ben ook heel erg onzeker over mijn uiterlijk en dit komt er ook nog eens bij.
Vaak zegt die ene jongen uit mijn klas tegen de rest van de klas van: Ik heb met haar dit dat, en zelfs vandaag nog, een paar jongens riepen mijn naam op een grappige manier, toen begon de helft van de jongens hetzelfde te roepen, toen kwam die ene jongen dus aan: ‘Hey, niks tegen mijn vriendin he’.
En nog veel meer dingen beleefd, dit jaar zei zelfs een andere jongen uit mijn klas achter mijn rug: ‘Zij is dik, klaar.’ Ik hoorde dat en toen moest ik janken, en hij bood zn excuses aan. Maarja, vergeven maar niet en nóóit vergeten. In groep 7 zei een jongen ook tegen mij: ‘Jij bent echt lelijk’ , op dat moment wist ik niet meer wat ik moest zeggen, ik wou het liefst janken. Oh en een halfjaar geleden nog (dit schooljaar) zei een meisje (die nu ongeveer een vriendin van mij is): ‘Vandaag zeggen mensen tegen mij dat ik lelijker ben dan E.’ Nou, ik kan niet tegen zulke dingen dus ik weer janken.

Zo, dat was mijn verhaal en dat was nog niet eens alles. Ik volg nu al 3 maanden een dieet en ben ongeveer 9 kilo kwijt. Ik draag nu meer make-up dan alleen mascara, puur uit onzekerheid.
Mensen hebben niet door hoeveel ze me kunnen raken met zulke woorden, afvallen gaat de laatste tijd ook slecht, ik ga wel naar een diëtiste enzo. Ik wil alleen het pesten laten stoppen, ik bedoel, ik kan ook mezelf niet ineens in een model toveren. Ik wil iets tegen die jongen zeggen en helemaal uitflippen op hem maar dan krijg ik misschien weer ruzie met zijn vrienden, en als ik het aan mijn mentor vertel, vertelt hij het vast aan mijn ouders (ik schaam me om dit te vertellen aan mijn ouders), en dan gaan ze steeds ‘naaier’ of ‘snitcher’ roepen…

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt, ik heb alles te lang ingehouden in me. Ik denk ook vaak aan zelfmoord… En terwijl ik dit typ heb ik tranen in mijn ogen. Al mijn schooljaren (basisschool, middelbare school) bestonden gewoon uit gepest worden. Ik wil actie nemen, maar hoe? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of tips kunnen geven, want ik ben al mijn zelfvertrouwen kwijt en daardoor ben ik te stil en verlegen, nogmaals sorry voor dit lange verhaal.

Groetjes.

Niemand?
Ik weet dat mensen niet zo snel reageren binnen 1-2-3.
Maar ik ben een erg ongeduldig typje. En heb een beetje zelfvertrouwen nodig met wat tips, vandaar =$.

Ten eerste zelfmoord is niet de oplossing! Het beste is om dit even met je ouders te bespreken zodat jij je verhaal kwijt kan. Heb je voor de rest geen vriendinnen op school waar je wel mee omgaat?

Ik zou ook met je mentor gaan praten. Ik heb dit zelf in groep 7 ook meegemaakt, maar dit was maar met één jongen. Ik ben toen naar mijn leraar gestapt en daarna is het meteen opgehouden. Je moet jezelf nooit veranderen, je bent hoe je bent en zo moeten anderen je accepteren, anders zijn ze jou niet waard! :sob::muscle:

Hallo,
Nou dat meisje waar ik nu vriendinnen ben zei tegen me een paar maanden geleden: Ik heb heel rot tegen je gedaan in het begin van het schooljaar, en het spijt me echt daarvoor, je bent eigenlijk een heel lief meisje, het spijt me echt, toen gaf ze me een knuffel. Dus met haar is het goed. Ik wil het wel tegen mijn mentor vertellen maar die jongen is dus best populair en gaat met een populaire groepje om en als ik het aan mijn mentor vertel gaat hij het vast doorvertellen aan zijn vrienden en gaan ze steeds ‘naaier’ of ‘snitcher’ ofzo roepen.

Niemand is lelijk! Mooi is een relatief begrip (noem je dat zo?) Mensen hebben een bepaald beeld van “mooi” en dat verandert elke keer weer. Vroeger waren bleke vrouwen zeer geliefd bij mannen, nu ben je een bleke melkfles. Het komt door de media, die verspreiden “het ideale beeld van schoonheid”. Bijvoorbeeld dat je lang moet zijn, geen puisten/ andere oneffenheden mag hebben, veel makeup, tegenwoordig zelfs een spleet tussen je tanden. En als je echt een ‘goed model’ wil zijn, ga je model staan voor lingerie of zelfs voor naaktbladen.
Je bent dus NIET lelijk, ookal noemen anderen je zo. Ze kiezen jou uit, omdat je er onzeker uit ziet waarschijnlijk. Als je ook maar een beetje zelfvertrouwen hebt, zien ze dat aan je. Maar als je nog geen zelfvertrouwen hebt, fake it! Doe alsof het je allemaal niks kan schelen, ook al huil je vanbinnen. Steek je neus in de lucht, gooi je haar over je schouder en loop weg.

Misschien kun je anders naar je mentor/ andere leraar die je vertrouwt gaan? Of desnoods de rector?

Misschien kun je op internet dingen opzoeken tegen pesten?

En zelfmoord is nooit de oplossing! Je doet hier anderen pijn en verdriet mee, zoals je ouders en je broers/zussen en de rest van je familie en vrienden.

Succes!

Dankjewel, jullie hebben me wel wakker geschud… misschien moet ik toch meer praten en meer zelfvertrouwen beginnen te krijgen, waarschijnlijk kiest die jongen mij omdat ik een ‘makkelijke prooi’ ben. Echt bedankt. =)

heeii,

Mensen zullen altijd over je oordelen, of je nou dun dik lang of kort bent.
Op de basisschool werd ik ook erg gepest, op de middelbare school de eerste twee jaar ook. Werd buitengesloten iedereen liep over me heen en ze noemden me allemaal soorten bijnamen. Vorig jaar had ik mezelf belooft om te veranderen want ik was het spuugzat. Als iemand wat zei over me ging ik gewoon een discussie aan met ze het kwam zo ver dat ik uit woede met een meisje ging vechten en werd 3 dagen geschorst. En nu dit jaar durft niemand wat over me te zeggen , ze doen allemaal ‘schijnheilig’ lief voor me. Zelfmoord moet je echt niet doen! Gewoon voor jezelf opkomen ! Allemaal k*tmensen die zichzelf beter proberen te laten zien door anderen te kleineren. Ieder is mooi op zijn of haar eigen manier. Dus laat ze maar praten!

xx

Awh dankjewel! Je woorden hebben me geraakt, ik denk dat ik ook moet proberen om te veranderen, en dat ik een discussie met ze aanga. xx