Hallo lieve mensen,
Ja de titel zegt het al: gepest.
En ik ben dus ‘gepest’.
Op de basisschool altijd, omdat ik dik en lelijk was (of ben?).
In de 1e, omdat ik dik was.
Zelfs dit jaar roept zo’n jongen uit mijn klas: HEY LEKKERDING of BIENSKEEE en dan roepen ze mijn naam. En jongens uit de 1e roepen precies hetzelfde, ik ben ook heel erg onzeker over mijn uiterlijk en dit komt er ook nog eens bij.
Vaak zegt die ene jongen uit mijn klas tegen de rest van de klas van: Ik heb met haar dit dat, en zelfs vandaag nog, een paar jongens riepen mijn naam op een grappige manier, toen begon de helft van de jongens hetzelfde te roepen, toen kwam die ene jongen dus aan: ‘Hey, niks tegen mijn vriendin he’.
En nog veel meer dingen beleefd, dit jaar zei zelfs een andere jongen uit mijn klas achter mijn rug: ‘Zij is dik, klaar.’ Ik hoorde dat en toen moest ik janken, en hij bood zn excuses aan. Maarja, vergeven maar niet en nóóit vergeten. In groep 7 zei een jongen ook tegen mij: ‘Jij bent echt lelijk’ , op dat moment wist ik niet meer wat ik moest zeggen, ik wou het liefst janken. Oh en een halfjaar geleden nog (dit schooljaar) zei een meisje (die nu ongeveer een vriendin van mij is): ‘Vandaag zeggen mensen tegen mij dat ik lelijker ben dan E.’ Nou, ik kan niet tegen zulke dingen dus ik weer janken.
Zo, dat was mijn verhaal en dat was nog niet eens alles. Ik volg nu al 3 maanden een dieet en ben ongeveer 9 kilo kwijt. Ik draag nu meer make-up dan alleen mascara, puur uit onzekerheid.
Mensen hebben niet door hoeveel ze me kunnen raken met zulke woorden, afvallen gaat de laatste tijd ook slecht, ik ga wel naar een diëtiste enzo. Ik wil alleen het pesten laten stoppen, ik bedoel, ik kan ook mezelf niet ineens in een model toveren. Ik wil iets tegen die jongen zeggen en helemaal uitflippen op hem maar dan krijg ik misschien weer ruzie met zijn vrienden, en als ik het aan mijn mentor vertel, vertelt hij het vast aan mijn ouders (ik schaam me om dit te vertellen aan mijn ouders), en dan gaan ze steeds ‘naaier’ of ‘snitcher’ roepen…
Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt, ik heb alles te lang ingehouden in me. Ik denk ook vaak aan zelfmoord… En terwijl ik dit typ heb ik tranen in mijn ogen. Al mijn schooljaren (basisschool, middelbare school) bestonden gewoon uit gepest worden. Ik wil actie nemen, maar hoe? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of tips kunnen geven, want ik ben al mijn zelfvertrouwen kwijt en daardoor ben ik te stil en verlegen, nogmaals sorry voor dit lange verhaal.
Groetjes.