Gepest

Hoi allemaal,

Dit is m’n eerste topic en ik weet niet of het hier goed staat… Maar hier komt m’n verhaal:

In groep 8 werd ik erg gepest, omdat ik exceem heb , bij het circus zit en erg wit ben.
Het begon op de helft van het jaar.
Als jongens langs me heen liepen gingen ze zichzelf krabben. En een meisje, ze was mijn beste vriendin nu niet meer, die ging over me roddelen en het de ziekte van madam noemen.
Ze trok mijn beste vriendin mee in het pesten, en zo had ik niemand meer.
Ik kreeg ook sms’jes zoals: hoi spook, kom je optreden bij ons als clown? Dan gooien we je dood met tomaten. Doei bitch

Ik ben erg wit van mezelf, net zoals mijn vader en moeder.
Ik word wel bruin, alleen heel langzaam.

Ik zit nu in de 1e en heb een super klas, maar ik ben nog wel erg onzeker.
In de gang ben ik bang dat ik jongens uit m’n oude klas tegen kom en dat ze me uitschelden.

Sorry voor zo’n lang verhaal… Maar hebben jullie tips?
Want ik wil niet meer onzeker zijn, ik wil laten zien wie ik echt ben!
Alvast bedankt
Kuss

Kinderen zijn monsters. Ze kiezen iemand. Zomaar. Ik ben hele mijn leven gepest. Ben nu 21 jaar en er nog steeds niet helemaal uit wie ik ben etc. Natuurlijk wel voor een groot deel, maar de onzekerheid zal altijd blijven.
Blijf jezelf, geloof in jezelf en laat niet over je heel lopen! JE KAN HET.
Pesters zijn losers.

Die kinderen moeten zich diep schamen.

Verder heb ik niet echt tips maar ik hoop echt dat het je lukt. Ik vind het sowieso al heel knap van je dat je jezelf wilt laten zien!

Elke dag voor de spiegel moest ik mezelf vertellen dat ik er ook mocht zijn, alleen hielp het niet. Ik bleef zo veel mogelijk op de achtergrond en als de juf (in groep :sunglasses: uit de klas was ging ik naar de wc. Anders kreeg ik alleen maar rottige opmerkingen naar m’n kop geslingerd.

Als ze er niet was gingen ze vaak vragen Wil je met die en die?? En dan gingen die jongens keihard gille van ieell!! En gingen ze allemaal lachen. Dat meisje dat toen mijn beste vriendin was haat ik nu. Zij heeft de helft van de roddels verspreid.

Ik kom haar nog vaak tegen en heb altijd het gevoel dat ze met anderen dan nog over me praat.

Alle jongens die me gepest hebben doen nu ook heel laag niveau. Op 1 jongen na. Die zit bij me in de klas.
Gelukkig pest hij niet meer…

Dat is eigen aan een jonge leeftijd…Ik werd vroeger àltijd gepest omdat ik heel erg wit was, maar eerlijk? Dat maakt jou toch niet minder mooi! Het is trouwens awesome dat je bij het circus zit en eczeem hebben veel mensen. Serieus, geloof de pesters niet en blijf gewoon in jezelf geloven :slightly_smiling_face:

ik werd vroeger ook gespest omdat ik erg wit ben. heb tot aan de eerste last van gehad. ze schreven dingen als : … is een kutwijf op de kluisjes en scholden me constant uit. Maar je moet altijd onthouden dat je er wel mag zijn en dat de pesters het meest onzeker zijn. Het pesten blijft je je hele leven achter volgen, ik merk het nu nog steeds op mijn stage dat die onzekerheid constant terug keert. Maar probeer zekerder te worden, er zijn genoeg mensen die je accepteren om wie je bent. En trouwens ik vind het vet dat je bij het circus zit :slightly_smiling_face:

Sterkte! het is niet zomaar over, maar je zegt zelf je zit in een super klas, ze kunnen je helpen. als je eenmaal je draai vind komt die zekerheid misschien een beetje terug. ik hoop het voor je :slightly_smiling_face:

succes!

Wow, cool dat je bij het circus zit!
Sorry, dat moest ik even kwijt.
Fijn dat je nu in een fijne klas zit. Ik zit ook in de 1e en ben geheel anti-pest. Ik pest niet, roddel niet en ik heb een hekel aan bitches en macho’s die denken dat ze alles zijn. Ik ben ook wit, ik ben er niet veel mee gepest, wel geplaagd. Ik was ook dun. Ze gingen allemaal grapjes over me maken, die ze blijkbaar grappig vonden. Ik had er pijn van. Maar hé, zoveel mensen hebben exceem, wat een rotkinderen zeg. En wie heeft bepaalt dat bruin zijn mooi is!? Bleek kan ook supermooi bij mensen staan. Gewoon denken: Ik ben leuk, slim, mooi en heb bijzonder veel talent! Bij mij heeft dit heel erg geholpen. Vooral in de spiegel kijken en zeggen: Ik ben mooi zoals ik ben! Je moet dat niet alleen zeggen, maar ook geloven!

Dit is één van de meest lullige dingen die ik ooit heb gelezen, walgelijk gewoon.

Geweldig toch bij het circus zitten (buiten die enge clownen). Zij doen anders geen zooi en verspillen hun vrije tijd aan jou :’)

Je uiterlijk op dit leeftijd, moet je laten gaan. Ik had toen FUCKING lelijke wenkbrauwen en een snor, jezus haha
Ik droeg de lelijkste dingen. Iedereen is rond die leeftijd minder knap, iedereen. Of ze worden later minder knap.

Het is toch veel belangrijker dat je als een jonge dame er goed uitziet?
Exceem gaat echt wel over hoor!
Je bent nog zo jong, uiterlijk moet je op dit moment niet boeien, echt niet.

Mij noemde ze stinkvis, kutturk, ijsbeer blabla.
Als ik die mensen nu zie, lig ik dubbel.

Vergaat dat uiterlijk en ik weet zeker dat jij echt niet lelijker bent dan de rest hoor, (dit gaat hard klinken), maar 99 van de 100 kinderen van jou leeftijd zijn ‘minder knap’. Pubertijd! Dus fuck it, wat hun zeggen. Alsof zij geen puisten hebben of een perfect kleurtje hebben :’)

Aan Goldenkilller: Geweldige reactie, wow!

DIT, SOWIESO!

Oh haha ik ben blij dat jullie hem goed vonden!

Dank jullie allemaal :flushed:
Mijn moeder vind het raar dat ik mijn oude klas niet mis.
Maar ik heb haar nooit vertelt dat ik ben gepest. En dat ben ik eigenlijk ook niet van plan…
Ik heb een super lieve moeder bij wie ik alles kwijt kan… Maar als ik het nu vertel dan word ze boos dat ik het toen nooit vertelt heb… En ik heb het toen nooit vertelt omdat ik bang ben dat ze bij me in de klas zou komen of met de juf ging praten. En dat ze me dan nog meer gaan pesten.

In dat jaar had ik ook (heb ik nu nog steeds) erg veel ruzie met m’n vader.
Ze zijn gescheiden… Van mijn moeder mag ik heel erg veel. Gewoon met vriendinnen naar de stad enz. En van m’n vader mag dat niet. Die vind me te klein.

Ik heb dit jaar eindelijk voor het eerst alleen over de camping mogen lopen. Eerst moest ik altijd bij hun blijven.
Ook zou hij me nooit een mobiel hebben gegeven.
Ik heb nu een Samsung. Hij zou m’n zo’n oud lelijk Nokia ding geven…

Hij trekt m’n broertje ook erg voor. Ik krijg met m’n verjaardag €50,- aan kado’s en m’n broertje €100,-
Ik krijg dingen die ik niet wil, hij krijgt alles wat hij wil.
Hij mag op 2 sporten. Ik op 1.

Sorry maar ik heb het nooit bij iemand kwijt gekunt. En dit kan ik anoniem doen… Dus dan lucht het wel op :cold_sweat:

Trouwens voor degene die zelf gepest wordend of zijn gepest…
Ik leef met jullie mee!
Jullie mogen natuurlijk je verhaal hier ook doen :wink:

Kuss

Ik zie het probleem niet.
Je wordt nu niet gepest, dus ik zie geen reden om je daar druk over te maken.
Ga mee in de gezellige sfeer, ze accepteren je zoals je bent en ga daarvan genieten.
Onzekerheid hoort erbij op deze leeftijd.

Ik ben ook altijd gepest. Het lijkt wel of ze zien dat jij een bordje om hebt hangen met ‘’ makkelijk pest slachtoffer’’

Klopt bij iedereen zoeken ze wel iets om wat over te oddelen. Of om diegene mee te pesten…
Echt monsterlijk ^^

ik zit nu in mijn examenjaar en ben van groep 3/4 tot de 2e gepest
toen durfde ik nog niet echt voor mezelf op te komen

als er nu iemand een domme opmerking naar mijn hoofd gooit, negeer ik het of gooi ik een domme opmerking terug (wat soms niet zo slim is, maarja)

Ik werd vooral gepest omdat ik klein was (op de basisschool) en omdat ik mijn wenkbrauwen nog niet epileerde en me nog niet scheerde en soort soort dingen (in de 1e)
En in de 2e was het gewoon omdat ik niet voor mezelf opkwam en heel snel ging huilen

Dus 1 tip, als iemand een domme opmerking over je zegt of iets roddelt wat helemaal niet waar is. Kom voor jezelf op en stop een roddel voordat hij de hele school door gaat

Goldie IS geweldig

Ik heb niet zoveel toe te voegen aan wat hier al staat,
maar heel, heel veel sterkte!