Gepest. Wat te doen?

Ja, ik word best wel gepest. Ik zit nu dit jaar in de 1e en vond het begin allemaal heel leuk heel gezellig. Leuke klas en vrienden. Totdat er een jongen de aandacht wou trekken en stoer probeerde te doen. Hij ging allemaal pesten en niet alleen mij. Zijn ouders gingen scheiden en het werd erger. Ik ben nu ziek. En vorige week ook al. Ik was vergeten te zeggen dan ik ziek was tegen Romy & Julia, waardoor ik ruzie kreeg omdat ik altijd met hun samenfietste. En hun op me gewacht hadden. Met Julia is alles weer goed. Maar Romy. Het begon allemaal met Romy. Ze was erg boos en zei dat ik Remco niet verdiende (Toen mijn vriendje) Ik was super boos geworden en we hadden super erge ruzie in een groepsgesprek met de klas. Die dag erna was ik nog steeds ziek. Romy stookte iedereen tegen me op. Waardoor mijn hele klas nu tegen me is. Ik heb niks gedaan. Ze zijn nu allemaal boos op mij zonder reden. En Maaike ging allemaal boos doen en alles. Toen maakte Remco het ook nog eens uit. De hel begon ik wou dood. Ik zag het niet meer zitten. Toen ging Maaike allemaal lekker voor je enzo zeggen. Romy begon op whatsapp tegen me te praten en van alles te zeggen ik had een tweet van zo’n tieneraccount gestuurd naar Romy ‘Pesten kan lijden tot zelfmoord snap dat’ Zoiets. En ze zei het kan mij niks schelen als je morgen dood bent. Ik was zo verdrietig. Gisteren gaf Romy mijn twitterwachtwoord aan die jongen aan het begin van het verhaal Robert. Hij hackte mijn twitter en ging van alles tweeten. Hij hield op en ik kon mijn ww op de een of andere manier niet veranderen. Vanochtend heeft hij mijn ww aan de hele school verteld Chiara en Ilona hebben hem voor me veranderd en nu kan ik er alleen nog op.

Je zit in de eerste klas, ja dat is nog de periode dat iedereen zo ontzettend kinderachtig doet! Ik kan daar zo slecht tegen! Ik kan moeilijk zeggen wat je moet doen, maar in ieder geval geen aandacht meer geven. En alleen maar met de mensen omgaan die nog wel leuk tegen je doen. Op een gegeven moment is de lol er voor hun wel af! Pesten is ontzettend gemeen en ik ben zelf ook jaren slachtoffer geweest. Leer wel goed van je af te bijten. Als ze echt iets doen waar jij zo ontzettend boos om wordt dan mag je best ingrijpen, het is ook niet de bedoeling dat je over je heen laat lopen. Maar als ze onder elkaar over je roddelen of dingen op twitter of facebook neerzetten, laat het dan lekker gaan, jij weet wel beter!

Zwaar kinderachtig van die Romy, maar zo begint pesten meestal. Het schiet bij één persoon in het verkeerde keelgat en die gaat mensen erbij betrekken. Meestal is het dan ook zo dat men zich laat meeslepen en mee gaat doen. Helaas kan ik je er niet bij helpen, want als het kon, had ik die Romy wel iets anders gezegd. Het enige wat je kunt doen is omgaan met de mensen die dat verdienen en voor jezelf opkomen! Misschien kun je ook nog met je mentor/school erover praten en aangeven dat je deze personen volgend jaar niet in je klas wilt.

Verander sowieso al je wachtwoorden, zodat ze geen berichten meer kunnen posten op jouw accounts en de nummers blokkeren van de mensen die je lastig vallen.

Ik ben ook jaren lang slachtoffer geweest en heb de fout gemaakt door nooit voor mezelf op te komen en om alles maar te huilen. Maakt het voor hun alleen maar leuker en het pesten werd steeds erger.
Als ze berichten over je posten, negeren. Je staat boven hun en bovendien snap ik niet waarom ze je pesten. Er is niks mis met je en je lijkt me echt super aardig.

Keep your head up girl :sob::muscle:

Ik sluit me daar helemaal bij aan. Kom op meid, volgens mij ben jij hartstikke leuk/mooi/gezellig!

Ze zijn geestelijk blijkbaar nog heel jong, als ze dat leuk vinden. Het ligt aan de leeftijd, houd het daar maar op. Je kan ze het beste negeren, dingen sturen zoals die tweet is niet slim, dan gaan ze daar op door en kan het erger worden. Negeren is heel lastig maar als zij door hebben dat pesten je niets doet (of het zo lijkt) zit er geen lol meer aan.

Dankje allemaal :slightly_smiling_face: Ik ga er zeker wat mee doen.

x

Ik zou gewoon naar je mentrix/mentor gaan. Hele kinderachtige kinderen bij jou in de klas trouwens, echt triest.