Gepest voor huidskleur.

Hey ,

Ik wil dit even kwijt,
Ik zit hier namelijk heel erg mee.
Ik heb een bruine huidskleur omdat mijn ouders uit Sri lanka komen.
Daardoor word ik vaak uitgescholden door een jongentje uit men klas. :frowning_face:
Hij noemt me neger, terwijl ik bruin ben en neger is toch zwart of niet? En vandaag zei die calopa ofzoiets. Ik ben hier bijna nooit mee gepest , maar sinds ik op de middelbare nu zit en hij in mijn klaszit doet hij dat vaaker.En gelukkig doen meestal nooit iemand mee! mijn echte vriendinnen nemen het voor me op gelukkig, maar dat kunnen ze niet altijd blijven doen toch’?.Maar hij is sowieso bekend als de pester hij pest heel veel kinderen. Maar Pleasse Help me !

xxx

Reactie?:frowning_face:

ocharme ;o , dat is heel erg. Ik werd vroeger ook gepest, maar niet om mijn huidskleur. Ik wist er ook niet veel tegen te doen. Ik heb gewoon geleerd meer voor mijzelf op te komen en assertiever te zijn. Ik ben toen van school veranderd, en dan ging alles beter want daar waren veel leukere mensen. Maarja, dat was in de lagere school en dan is het makkelijker om van school te veranderen dan in het middelbaar :s .

Ten eerste slaat het nergens op, dat iemand je pest. Maar als je er op in gaat (doe je dat?) zal hij langer doorgaan omdat hij jouw reactie leuk vind. Je kan hem het beste negeren, gewoon geen aandacht aan geven.

negeren

Ik zou gewoon door het klaslokaal iets tegen hem schreeuwen iets wat ‘niet goed is bij hem’ bijvoorbeeld dat hij een grote neus heeft ofzo :stuck_out_tongue:, oke stom voorbeeld maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. :cowboy_hat_face:
mijn mening,

Wat een sukkel is dat zeg! Ik zou hem gewoon negeren, dan is de lol er voor hem snel vanaf.
Of gewoon zeggen als hij je pest dat je trots bent op je mooie bruine kleurtje.
succes!

Dankjewel allemaal!

probeer hem duidelijk te maken hoe erg dat voor jou voelt, dat je toch ook niks kan doen aan het feit dat je bruin bent? (wat ik overigens altijd heeel mooi vind)
Het is misschien eventjes eng, maar bij mij heeft het geholpen. Ze hebben vaak geen idee hoeveel pijn ze je er eigenlijk mee doen

waarom ga je niet naar je mentor of je directeur?
dan los je het veel beter op want dan wordt hij gwn gestraft
en als hij dan nogsteeds doorgaat met schijterd je ging naar de mentor ofzo
dan negeer je hem gewoon en ga je gwn wééer naar de directeur dat hij doorgaat

je moet het zo aanpakken geloof me. dan houden ze er mee op aangezien ze problemen krijgen dan!

Iedereen zei ja ga maar na de mentor , Ik dag ja laat ik dat maar doen.Maar hij stopte er opppeens mee . Maar nu is ie weer begonnen 't is denk ik idd beter als ik het tegen men mentor zeg. Dankje!

Ik vind zulke mensen echt zo zielig. Als ik jou was zou ik naar de mentor gaan,en anders naar de directeur. En vooral niks aantrekken van wat hij zegt.

nooou dan hoop ik dat zij op dat gebied een betere school als mij heeft want op mijn school helpt dit gewoon écht niet.

hmmz. ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.
ligt maar net hoe je inelkaar zit.
ikzelf trek me er niet zoveel van aan als ze me uitschelden.
dat gaat bij mij het ene oor in en het andere oor er weer uit.
maar iedereen is anders, de een kan het om zich er niks van aan te trekken maar anderen zijn er juist weer heel gevoelig voor…

hem gewoon keihard uitlachen en verder negeren, zo laat je zien dat jij het niet erg vind en daardoor kom jij met zelfvertrouwen over!

Nouja zeg, dat slaat ook nergens op! Kan je niet met je mentor praten ofzo?

Ik ben halfbloedje, maar ik heb het nog nooit gehad. Als iemand me ervoor uit zou uitschelden zou ik zo boos worden en gewoon zeggen FUCK UP, vind je dat normaal ofzo?
Gewoon voor jezelf opkomen en gewoon zeggen dat die ermee moet ophouden, en idd naar de mentor gaan als het niet ophoud.

Wat een sneu joch, gewoon negeren.

Heey k heb het zelfde probleem gehad ( mijn ouder kome ook uit Sri-Lanka) En ik vroeg me ook al af of wij nou egt negers zijn.
Mja ik ben door het pesten van de ene middelbare overgestapt naar een ander. Op de school waar ik nu zit pesten ze me niet. In het begin waren er wel een paar maar ander mensen kwamen gewoon voor mij op.
Je moet naar je mentor stappen dat helpt meestal, anders je co-ordinator. EN je kan ook vragen of je vriendinnen voor je op willen komen want als je met een groep er iets van zegt dan durft die jongen het zeker niet meer.

Leuk dat je ouders ook Sri lanka komen.:grinning:
Maar ik vraag me ook vaak af op we nou negers zijn …!