Gepest meisje.

Haai.
Een meisje uit de klas van een vriendin van mij wordt ontzettend erg gepest… Echt serieus iedereen is tegen haar en ik vind het zo sneu:’( Ik ken haar niet persoonlijk of zo maar ik zie haar echt super vaak alleen staan in de pauze of uit te huilen bij haar zus (denk ik). Ze is zeg maar niet een van de slankste en ook niet super mooi of zo maar ik vind dat dus nog steeds geen rede om iemand zo te pesten… Vandaag ging ze naar haar kluisje en omdat ze helemaal het onderste kluisje heeft en nét iets te ver bukte scheurde ze uit haar broek. Nou dit was binnen 5 minuten de hele school rond en iedereen moest toevallig daar langs lopen opeens. En ik vond het zo sneu! Ik ben ook f*cking pissig geworden op degene die het allemaal rond ging lullen, maar die trok zich er niks van aan.
Okee. En nu was dus mijn vraag: Hoe kan dat meisje wat gepest wordt (zelfde leeftijd) helpen zeg maar? Het maakt echt niet hoe, ik schaam me toch nergens voor, haha :stuck_out_tongue:

X.

Aah dat is zo zielig… Je kan haar natuurlijk niet 24/7 helpen op school enzo misschien moet je met je mentor praten? Naja niet dat zij er veel aan kunnen doen… Ik zou wel iig met haar om gaan anders is het zo zielig. Misschien maakt ze dan vrienden en wat opener, dat ze wat meer durft en zich zelf kan verdedigen… Ik zou het ook niet weten hoe je haar kan helpen…

Laten zien dat ze niet alleen is en dat er nog steeds mensen zjn met wie ze kan praten.

Misschien kun jij in ieder geval alvast bevriend worden met haar?
Dan heeft ze in ieder geval iemand en is er iemand die voor haar op kan komen.

ga is met haar praten, misschien bloeit er wel een mooie vriendschap uit!
als je haar steunt word ze ook vanzelf zelfverzekerder. en je moet niet denken
dat je dan zelf misschien minder populair ofzo wordt, want de mensen die dan
rare dingen van jou gaan denken, zijn toch geen vrienden van je. blijf altijd jezelf
en vertel dat ook aan dat meisje. misschien zit er ook wel een heel verhaal achter, waarom ze wat dikker is, of vaak alleen staat?

Kom voor haar op, als ze uitgescholden wordt, of als er lullig gedaan wordt. En dan niet ingenomen maar meer uitgesproken, denk dat dat beter overkomt.

Begin een gesprek met d’r aan, ga in de pauzes naar d’r toe enzo.
Kom voor haar op.

Gewoon als ze voorbij loopt beginnen met aardig glimlachen ofzo, eens een praatje maken. Of als zoiets gebeurd als vandaag alleen maar zeggen dat ze er niet alleen voor staat en voor haar opkomen. Je zou ook een keer (als je haar iets beter kent), kunnen zeggen dat ze bij je terecht kan oid?

Inderdaad. (:

En stel haar eens voor in je vriendengroep of zo? Misschien vinden ze haar wel aardig.

Tof dat je dit doet btw.

Dankjulliewel. Ik ga denk ik maandag maar eens met haar in de pauze kletsen… Mijn vriendin vindt me gestoord maar dat vond ze volgens mij toch al :’)

wow echt goed van je dat je dit wilt doen!
Pesters zijn echt zielige mensen.

Ik sluit me zowat aan bij de vorige reacties (:
& wat aardig van je dat je dat meisje wilt helpen ! x

ah wat sneu.

Idd lief van je :grinning:
Nou je kunt toch een praatje met haar gaan maken, en voor haar opkomen! Dat zal ze al heel fijn vinden als iemand zo aardig tegen haar doet als ze zo wordt gepest. Wat sneu zeg !

^
En mensen die er maar staan en niets doen, vind ik even slecht.

I know. Op de basisschool werd er ook iemand gepest en toen ben ik met mijn vriendinnen ook voor hem opgekomen en op de middelbare ook een jaartje gepest geweest. Maja niemand kwam voor mij op in de klas behalve mijn vriendinnen natuurlijk haha :grinning:

Ik vind het wel triest dat de pesters soms geen vriendinnen hebben, om voor hun op te komen. Op de basisschool was ik ook heel erg lang gepest, en ik had er ook geen. Sommige mensen zijn niet echt van die ‘Ik-heb-veel-vrienden’ persoontjes, en daardoor worden ze soms gepest op mijn school.
Uiterlijk telt ook wel een grote rol mee in het pesten,
vind het persoonlijk nergens op slaan.

Up!

En heb je met haar gepraat vandaag? :slightly_smiling_face:

Ik heb geen idee hoe, wou alleen even zeggen dat ik het superlief van je vind dat je het wil oplossen terwijl je niet bij haar in de klas zit of haar kent.