Gepest help?

Heeey,

Ik word erg gepest.
Me vriendin zegt altijd niet kijken niks zeggen maar
dat kan ik niet dan doe ik het toch! echt heel irritant!.
Maar het pesten was in het begin niet pas in Mei ofzo
en toen was dat echt heel irritant! want als er iemand
begint dan gaat de rest ook beginnen! & het lijken
allemaal meelopers! maar ik zeg het nooit.
Volgend jaar zit ik ook nog is aleen wnt een paar
vrienden en vriendinnen gaan naar een ander niveau!
echt stupid! maar dan zit ik denk ik gewoon in die zelfde
klas maar dan ben ik bang dat ik daarna ook nog wordt
gepest… ik wil wel naar een andere school maar dan ben ik
bang dat ik ook wordt gepest door andere mensen daar.
Naar een andere klas wil ik niet want ik ken niet zoveel
mensen dus het helpt niet echt. Ik denk dat ik de verkeerde
keuze heb gemaakt van school.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Of dat er mensen zijn die dit meehebben gemaakt.

-xx-

mijn zusje is ook heel erg gepest en de school ontkende alles maar ik denk dat je naar je mentor moet en goed moet gaan praten
want ik heb zelf gezien dat mensen kapot gaan aan pesten dus je moet zeker er over praten en met je ouders naar school gaan etc.
en een grote bek proberen terug te hebben helpt soms ook wel maar mijn zusje heeft nooit grote bek alleen tege mij .__.
succes !

-

-

ik wil wel naar me mentor maar het is nogal ingewikeld…
kijk ik heb een mentor die niks doet! & het is nogal stom
dus ik wil er niet met me mentor over te praten . ik weet
nooit het goede moment ervoor… of ik moet donderdag
gaan want ik moet een toets in halen … zou ik het dan denken
julie kunnen zeggen?
maar als nog als ik naar een andere klas moet in de zelfde niveau
dan zie ik nog steeds die kinderen vn mijn klas en dan vragen ze
vast waarom ik ben weggegaan.

x

door omdat imnd ooit iets zei over mij en daar gaan ze over
door pesten en het blijft dan nog zo. maar ik hoop echtdat ze
de laatste 7 weken hun mond houden want dan is er zomer vakantie
en dan ga ik toch weg! voor 5 weken.

x

De enige oplossing (denk ik) tegen pesten is om zelf ook gewoon een grote bek terug te geven, sta stevig in je schoenen, die mensen kunnen jouw echt niks maken als je ze laat merken dat je niet bang bent…
Als je het niet gewendt bent kun je oefenen, bijv. met je beste vriendin, dan moet zij jouw bijv. gaan pesten en dan geef jij een grote bek terug, zo is het een stuk minder eng als je tegenover de pester(s) staat!
Succes, XXX

Hee (:
ik weet niet of je nog op dit topic kijkt,
mja,
ik heb toch niks te doen ^^

ik ben nog nooit gespest dus ik kan je niet echt supergoed vertellen wat je moet doen.
wel ben ik maandenlang geplaagd (plagen is te klein woord, pesten te groot ;p ) door een jongen die ik niet kende…
de hele tijd grappig doen en dingen zeggen enzo en weet ik het…
ik was op een gegeven moment echt bang om hem tegen te komen & dat ie dan weer lullig/raar ging doen…
ik negeerde hem en als ie zogenaamd grappig deed , deed ik gewoon mee met zo’n houding alsof het je niks boeit wat hij doet…
En nu doet hy het nooit meer omdat, denk ik, gewoon de lol ervan af is…

Ik denk dat het bij jou iets gewikkelder misschien is,
mja misschien heb je er wat aan :wink:
succes!

Ik ben zelf ook gepest. Vooral in de eerste. Ik was onzeker en een paar van die f*cked up truttige meiden vielen me lastig. Toen zij me weer met rust lieten kwam er een ander groepje, en dan weer een ander groepje. Ik zat met een meisje in de eerste in de BVO klas waarmee ik een dag eerder knallende ruzie heb gehad en ik durfde toen van de angst mijn mond niet open te trekken. Dat is veranderd, dat komt doordat ik ben gaan beseffen dat ik erboven sta. Dat moet jij ook doen, als het lukt. Verzin allerlei dingen om ze mee uit te lullen (als ik t zo ff mag zeggen).
Noem even een aantal voorbeeldjes:
bijv. commentaar over je kleding. Komt maar AL te vaak voor. Heb ik ook zo vaak gehad, nu nog steeds. Ik zeg altijd tegen ze: yeah right. Jij hebt echt geen even hoor. Ga naar Marktplaats ofzo, maar laat mij met rust.
En dan moet je hun gezichten zien! Door je mond open te zetten dwing je onbewust respect af. Maak gewoon intelligente weerwoorden tegen de pesters en ze zullen je met rust laten. Zo niet: lach ze gewoon in hun gezicht uit.
Ja, ik weet dat het allemaal makkelijker lijkt dan het is (ik deed er zelf 3 jaar over om het mezelf te leren) maar je zult zien dat het effect heeft.
Als mensen echt gewelddadig worden moet je gewoon naar een leraar gaan die je vertrouwt. Als je denkt: nu is het wel genoeg.
Maar ik ben het met Dii_lady eens: de aanval is vaak de beste verdediging.

Hope I helped…
xx

vorig jaar toen ik in de eerste zat ben ik heel erg gepest. mijn beste vriendin had tegen een jongen die ik kende gezegt dat ik altijd vulling(in me bh) had, maar dat was helemaal niet zo. hij schreeuwde het naar iedereen. en op school werd ik nageroepen met; VULLING! er werden zelfs vullingen naar me gegooid. later ben ik op een feestje helemaal in elkaar geslagen door een hele groep meisjes. ik durfde niet meer naar school en over straat. uiteindelijk ben ik naar mijn mentor en de leerlingencoördinator gegaan. een paar van die meisjes zaten ook op een andere school, en toen heeft de directrise die directeur opgebeld. het heeft me allemaal zo onzeker gemaakt. maar nu gaat het gewoon weer goed. af en toe ben ik nog wel bang, maar er gebeurd niks meer.
dus, het beste kan je naar je ouders, je mentor of iemand anders van school. als ze je lastig vallen op straat, op internet of met smsjes kun je ook naar de politie gaan.
sterkte en succes!

ben in groep 8 gepest, zelfs mn beste [enige] vriendin liet me toen vallen, wel zwaar was dat. zie het zo, jij hebt iig nog je vriendin[nen] met 2 ben je toch een stuk sterker. wat nou de beste methode is om je te verdedigen weet ik niet… je moet gewoon zelfvertrouwen krijgen, dan straal je dat uit en laten ze je met rust. [meestal dan]
als je niet naar je mentor kan moet je naar je afdelingsleider, die staan boven je mentor en daar kan je ook gewoon met je problemen naartoe.
probeer het wel zoveel mogenlijk van je af te zetten, anders blijf je er maar in hangen en voel je je alleen maar kut

Ik ben zo’n beetje heel mn middelbare schooltijd gepest en buitengesloten en laten vallen door de weinige vrienden die ik had, en in gr 6 7 en 8 was t nou ook niet zo’n al te toffe tijd. School heeft nooit iets gedaan.

groep 8
oeveel jaar ben je dan
srry ben een belgische :slightly_smiling_face:
dikke kus -xx-

11/12 jaar ben je dan.

Meid ik hoop dat het leuker word op de middelbare school.
(pas wel op, en jongen waarbij ik op de basisschool zat werd op de middelbare alsnog gepest, heel apart :expressionless: )

note me maar ik wil je wel helpen, ben vroeger ook 3 jaar gepest.
maar kan nu niks schrijven moet slapen sorry,

x

sla er gewoon een keer op los!

dat maakt de dingen denk ik alleen maar erger,

gewoon mond open trekken. hoe moeilijk het helaas ook is :frowning_face:
sterkte(K)

Het is jammer dat je vrienden uit je klas weg gaan. Maar misschien komen er wel weer andere bij, die juist op/afstromen?! Dan moet je daar gewoon mee om gaan. Het beste is gewoon om er met je mentor over te praten. En als ze het in het bijzijn van een leraar doen dan moet die er wat van zeggen! In de pauze moet je gewoon naar je vrienden gaan. Maar je moet als ze een opmerking maken je er zo weinig mogelijk van aantrekken. Die mensen die jou pesten zijn zelf super onzeker! Jij bent hartstikke sterk, want die andere lopen mee óf doen niks!

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand werd gepest in de middelbare school. ik zit in de 2e.

Ga eerst en vooral praten met hem :: Maar Privé best , niet waar zijn vrienden bijstaan en als hij niet wilt praten met jou , dan is er 1 oplossing
BEDREIG HEM MET IEETS !! =)