Gepest, getrapt, bedreigd..

Ik word nu al zo’n 6/7 jaar gepest, het begon in groep 3 met gewoon wat buitensluiten, af en toe nare opmerkingen maken, altijd overblijven met gym, uitlachen, geduwd en zulke dingen. Met het jaar werd het heftiger en werd er ook steeds meer en erger op mij gescholden.Vanaf groep 7 werd ik ook via het internet gepest en uitgescholden. In groep 8 was ik helemaal klaar met alles, ik werd uitgedaagd en toen sloeg ik zo’n pester in haar gezicht en ze durfde niets meer. Maar toen begon het ergste. Ze stuurde meiden op mij af van ongeveer 14 jaar en ik was toen 11 met een hele groep. Ze stonden met hele groepen om mij heen en bedreigen me ook, zeiden dat ze me verrot zouden slaan en sommigen hadden messen mee, sommigen hielden me vast en toen trapten ze tegen mijn enkel totdat het helemaal bloedde, ze duwden dingen in mijn gezicht, etc. Mijn vriendinnen waren geen vriendinnen meer en lachten gewoon mee, ik was altijd alleen. Ik was de hele tijd aan het trillen en stond er meer tranen in mijn ogen. Ik wilde doôd, en dacht na over zelfmoôrd, ik deed een poging en werd tegen gehouden door een pester, sinds dat moment was hij gestopt en ging hij gewoon met me om, ondanks de reacties die hij daarop kreeg. Later werd er ook nog een meisje van 16/17 op mij afgestuurd die een sigaret op mij uit wilde drukken enzoo, maar ik was net op tijd weg…

Nu zit ik in de brugklas, het begon ook gewoon met nare opmerkingen, uitlachen enzoo maar uiteindelijk ging het echt veel te ver. Ik kreeg haatmails en er werd via het internet ook gezegd dat ik zelfmoôrd moet plegen en mezelf moet ophangen. (nu nog steeds…) Ze zeiden de ergste dingen ooit, en toen dacht ik weer na over zelfmoôrd. Ik trok mijn haren uit, sneed kleine krasjes op mijn arm, huilde thuis altijd. Op school stonden ze met een hele groep om mij heen, weer een hele klas tegen mij. Ik doe alles fout volgens hun, maar als ik vraag WAT ik dan doe, beginnen ze meteen over iets anders. Als we voor de gym wachten, komen ze ook altijd met een hele groep naar mij en staan ze om me heen, schelden ze en duwen ze me en als er sneeuw ligt, gooien ze met zijn allen op mij. Vorige week kreeg ik ook ruzie op twitter omdat ze via zo’n baksteengooier mij gingen gooien en alles. Via whatsapp kreeg ik ook allemaal dreig berichten en scholden ze enzoo. De dag daarna stonden ze in de pauze om mij heen, van die meiden waren met een groepje helemaal aan het flippen en schelden enzo tegen mij, die zeggen ook dat ik mezelf moet ophangen, zm moet plegen en zulke dingen, echt triest. Ik zat gewoon op school en zij gaan dat dus doen. Zeg ik na een tijdje zo, ik kijk een van die mensen recht aan; ‘Rustig is, ik ben bezig met een koekje eten’ en toen draaide ik me hoofd de andere kant op, ik weet niet eens wat ze allemaal nog gezegd hebben, en na een tijdje gingen ze weg, pff…

Ik weet echt niet meer wat ik ermee aanmoet, ik probeer me aan te passen, het te negeren, maar het lukt gewoon niet…

Pff ik walg echt van die mensen. Ik snap niet waarom je het leven van een ander zo erg wil verzieken dat diegene aan zelfmoord denkt en zelfs pogingen doet. Ik heb maar één tip, praat er over met iemand die je vertrouwd. Dit kan iemand van school zijn maar ook je ouders…

Aanpassen aan de groep moet je echt niet doen. Je bent mooi en goed zoals je bent en als anderen daar niet mee kunnen dealen is dat hun probleem… (wel rot dat jij daar vervolgens problemen mee krijgt). Dat negeren niet werkt hoor je wel vaker…en 9 van de 10 werkt het ook gewoon niet. Zijn er geen leraren waarmee je kunt praten? Misschien je ouders? Het gaat namelijk wel heel erg ver, zeggen dat je zelfmoord moet plegen of een sigaret op je uitdrukken is niet normaal.
Ik raad je aan om naar een volwassene te gaan en anders kun je ook nog een pittige brief sturen naar de directeur van de school (heeft bij mij geholpen…).

Ik vertel mijn ouders ook niet alles, eerder wel, maar ze deden toch niets…

Ja, dit. Ik wist echt even niet wat ik moest zeggen… Ik vind het echt walgelijk dat mensen dit doen, echt zo erg.

Ik ben nu 12 en er zijn al veel jaren van mijn leven verkloot. Ik heb nu ook gewoon maar heel weinig vriendinnen en ze durven niet voor mij op te komen omdat ze dan bang zijn.

Ach meissie toch.

Ik vind het steeds erger dat mensen het pesten geen halt (durven) roepen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar je kunt me noten als je dat wil. Ikzelf ben 15 jaar achtereen gepest en heb nu sinds een jaartje of 5 eindelijk een normaal leven. Ik ben er wel beter uitgekomen, harder, sterker, volwassener…

Maar een eind maken aan je leven is geen optie. Ik heb hetzelfde meegemaakt dat ik dat ook dacht, maar het is geen optie, helaas.

Note me maar als je dat liever wil :slight_smile: :sob::muscle:

Pijn is voor even, opgeven is voor altijd. Dat is de zin waarmee ik (merendeels) verder ben gegaan. Ik weet nu ook dat er mensen zijn die wel van mij houden en me accepteren hoe ik ben. Maar het doet me wel pijn dat ik te horen krijg dat de kinderen uit me klas bang zijn voor die pester en daarom mee pesten…

Wat triest! Ik trilde helemaal en ik had tranen in mijn ogen toen ik dit bericht las. Die mensen zijn echt ziek hun hoofd! Ik snap er het lolletje niet van. Straks gaat het zover dat ze zelfmoord plegen, en dan? Zijn die pesters dan blij?
Sorry dit moest er even uit.

OT: Ik zou inderdaad maar is een keer gaan praten met een iemand die je vertrouwd. Misschien je mentor, je ouders of andere familie?
Misschien gaat dit wel een beetje te ver voor jou, maar misschien een spreekbeurt geven over pesten. Een zusje van een klasgenootje van mij had dit ook gedaan omdat ze gepest werd. Het werkte wel. Maar misschien durf je het ook wel niet. Dat snap ik wel. Maar absoluut niet gaan meelopen. Jezelf blijven, misschien is dat nu wel moeilijk te begrijpen, maar later ben je er gelukkiger mee…

Mijn mentor weet de meeste dingen wel, en heeft ook mensen hard aangepakt, het is nu wel gestopt, voor even dan. Ik durf geen spreekbeurt ofzo te geven.

Pff… Ik word echt helemaal aggresief/woedend als ik hoor dat er weer een lief, mooi meisje wordt gepest en dat de hele klas zich tegen haar keert? Waarom moeten die pesters dat doen? En als ze even later een gesprek over dat pesten verkeerd is te horen krijgen gaan ze heel erg schijnheilig doen :hammer:
Meid, wat ben jij sterk! En je moet ook sterk blijven!
Praat er met je mentor over, die kan er echt iets mee doen! (Nou, ja de laatste tijd heb je die flutmentors maar ik hoop jij niet.)
Jij bent mooi zoals je bent, vergeet dat niet! Een penvriendin, iemand waarmee je kan praten is ook heel erg fijn (als je het maar veilig doet)
Je moet er echt met iemand over praten zoals je huisarts, etc. Die ziet toch ook dat je lichaam kapot gaat door dat gepest? Die kan er met je ouders over praten en misschien dat ze dan het ‘licht’ zien en echt een oplossing gaan zoeken. Samen.
Veel sterkte :sob::muscle:

Eigenlijk zou ik eens proberen om voor de klas te staan en jouw klas eens duidelijk te maken wat pesten doet. Ik heb dat toendertijd ook gedaan, en al die pesters hadden zoiets van… *slik*.

Alleen dit keer is het een totaal ander generatie. Het punt is dat jouw generatie eigenlijk in de tijdperk van de technologie zijn gevallen. De iPhones, Blackberries, WhatsApp, Facebook, Hyves en al die social media. Kinderen houden van grenzen opzoeken en uitproberen, maar niet van direct contact. Daarom verschuilen ze zich vaak achter het internet. Je zult denken, waarom ik nu hier over begin. Maar heel veel kinderen zijn zogezegd ‘contactgestoord’. Maar goed, ze weten niet wat ze mensen aanrichten. Schade van het pesten blijft altijd bij het slachtoffer, hoe je het wend of keert.

Oeps… Zie nu pas dat je het met je mentor besproken hebt. :cold_sweat:

Bedankt! Maar ze doen dan of ze helemaal niets gedaan hebben enzo en dan zit ik daar zo helemaal woedend te wezen maar moet me inhouden want me mentor is erbij :s

Het klinkt misschien heel gemeen ofzo, maar het liefste zou ik hun ook pijn willen doen. Maar ik weet gewoon niet hoe…

Geloof me, ik heb ook wel eens een pester in elkaar getrapt hoor. Ik was het toen zo beu hè. En ik kwam er open en bloot voor uit bij de mentor.

Maar zij zijn altijd met een hele groep en ik sta daar dan gewoon alleen. Ik zou dat ook wel willen doen, maar durf het gewoon niet.

En dan vinden mensen het gek dat er af en toe schietpartijen zijn op school…

Als ik jou was zou ik naar de politie gaan want dit is strafbaar. Klinkt heel overdreven maar doe aangifte tegen een paar pesters. Zorg ervoor dat iemand het filmt, neem het desnoods zelf op maar zorg dat je bewijs krijgt.

Sterkte :sob::muscle:

Als je in jezelf gelooft, kun je alles aan. Oké, ik wil je niet aansporen tot geweld, want in heel veel gevallen werkt het averechts. Maar probeer gewoon schijt te hebben aan ze. Geloof me, pesters krijgen het later nog zwaar. Al mijn pesters hebben nu ellende; ouders gescheiden, strafblad, drugsgebruik en alles. Ik gun ze het van harte. Ik gun ze echt geen grijntje geluk. En als de school niets wil doen, kun je nog altijd naar de gemeente stappen. Hebben mijn ouders toen ook gedaan toen ik op de basisschool zat… Het was toen zo afgelopen.

Is er geen mogelijkheid dat je naar een andere school kan? Misschien wordt het wel veel beter. Neem een nieuw nummer, nieuwe mail en facebook enzo. Een nieuwe start zeg maar. Ik vind het echt heel erg voor je!