Gepest door broertje

Hoi allemaal,
Ik heb dus een probleem: ik word heel erg gepest door mijn broertje. Hij is twee jaar jonger maar echt heel gemeen. Ik weet echt niet wat ik ertegen moet doen. Mn ouders nemen het niet serieus
Xx

Wat doet hij dan precies?
Ik weet uit ervaring dat zussen/broers best nog gemeen met elkaar kunnen omgaan, maar pesten is nog wel iets anders.

Schrijf hem een brief waarin je uit dat het je pijn doet dat hij je pest. Laat deze brief ook aan je ouders zien.

Neem het op als hij opmerkingen maakt (audio of video). Verzamel alle opnames en geef ze aan je ouders.

Mee eens, maar zoals ook is gezegd, neem het op en laat het aan je ouders zien.

Een brief naar hem schrijven en ook aan je ouders geven; geluids en video opnames maken; ik vind dat maar raar. Je moet dit toch gewoon met je ouders kunnen bespreken, vertellen dat je het niet leuk vindt wat je broertje doet enz. Of zijn je ouders daar niet gevoelig voor?

Dit ja. Het lijkt me vrij normaal dat je zulk soort dingen gewoon met je ouders kan bespreken en dat zij dan ook mee kunnen helpen voor een oplossing.

Misschien een brief aan je ouders schrijven dat je uitlegt dat je het echt niet leuk vind? Want ik zou niet zo gauw een brief aan mijn broertje schrijven aangezien ik niet denk dat hij het heel serieus neemt. Maar ik ken jou broertje natuurlijk niet.

Wat doet hij precies? Doet jouw broertje dat achter de rug van jouw ouders om dan? Anders zou ik het gewoon negeren, dan is de lol er ook vanaf?

op de grond duwen en dan schoppen, boos worden als ik dan iets terug doe, uit de badkamer duwen, opsluiten in kamers, uitschelden met kankerkind, kutkind, dikzak, leijkerd, en vooral zegmaar heel sneaky wanneer mijn ouders het niet zien