Geobsedeerd?

Hallo Meiden,

Ik kom hierheen omdat het er allemaal even uit moet en niet weet wat te doen. Ook omdat ik het aan niemand DURF te vertellen, want ik klink echt een beetje gek zo

Toen ik 14 was, werd ik helemaal verliefd op een jongen die 2 jaar ouder was. hij was een charmeur en had toen vele meiden rond hem. we werden goed vrienden tot op het moment ik echt een vrouw begon te worden en hij me anders begon te zien. we kregen een on/ off ding en kusten elkaar regelmatig, hadden ook een keer seks tot op de dag van vandaag ( ik 19 hij 21) We hadden altijd een zwak voor elkaar. Zoals je wel kunt afleiden lijkt het of hij een beetje met mijn voeten speelt, maar ik heb na een tijdje ook af en toe de boot afgehouden, maar uiteindelijk konden we elkaar dan altijd niet weerstaan. Maar dan werd het weer drama en vergaten óns´weer voor een tijdje.

Hij kreeg nooit een echte relatie maar had vele meiden om hem heen waar hij zo half iets mee had, ze waren altijd erg mooi, maar ook bitchy. hij stelde ze altijd aan me voor en ik was altijd best jaloers alhoewel ik er me voor schaam.op dat moment had ik een relatie van 1 jaar en een half. Hij en ik bleven lief doen tegen elkaar en ik weet dat ik altijd voor een stuk belangrijker was dan al de andere meiden. in het begin van mijn relatie hadden we weer even een zwak voor elkaar en hebben we elkaar gekust, hij vertelde me toen hoe graag hij me had en dat hij me mist, maar voelde zich ongelooflijk schuldig. we hebben er over gepraat en besloten het daarbij te laten en dat ik mijn relatie een kans geef. ik voelde me verschrikkelijk schuldig tegenover mijn vriend.

Maar nu komt het: zo een halfjaar geleden kwam er een meisje bij hem op school (hij studeert theater en gezang) van Oostenrijk. Hij was helemaal hottel de bottel van haar (net zoals hij met de andere meiden had) alleen beweerde hij deze keer het echt te menen. Hij belde me af en toe en gingen ook wel eens op een koffie, toen vertelde hij me over hoe gek hij op haar was maar dat ze een vriendje heeft en hij bang was dat ze niet voor hem kiest aangezien hij vroeger altijd zo een charmeur was en zij hem nu door verhalen niet vertrouwt. Ik hielp hem graag, met een steekje jaloezie, en we ik heb hem er helemaal bovenop gepraat. Hij zei me weer dat hij ook mij niet uit zijn hoofd kon zetten. ik was verward en op dat moment was ik nog samen met mijn vriend.
Het meisje koos uiteindelijk voor hem en ze werden een echt koppel (de eerste keer in zijn leven)
Ik voelde een steek van jaloezie toen ik het hoorde, maar was eigenlijk gelukkig met mijn vriend.
Ik ontmoette haar erg onverwacht omdat we elkaar op straat tegenkwamen, ik gedraagde me super vreemd en was beschaamd. Ze is zooo mooi, had nog nooit zo een uitzonderlijk speciaal uiterlijk gezien en ik was meteen overdonderd. Ik werd zo jaloers en wist niet goed hoe me te gedragen, ik deed alsof ik heel enthousiast was en op dat moment wou ik het ook niet beseffen. ik zag zijn gezicht stralen en hoe gelukkig hij was.
Dan liep de relatie met mijn vriend ten einde en ik belde hem op, hij had een lang gesprek met me en was er voor mij. Ik voelde me opgelucht dat ik hem niet kwijt was en ik vond automatisch zijn vriendin een bitch. ze ging vaak mee iets gaan drinken en kon het niet laten persoonlijk vragen te stellen, ik gedroeg me eigenlijk zonder het echt te willen erg bitchy. maar na een tijdje babbelen moest ik wel toegeven dat ze niet alleen mooi was maar ook nog eens erg vriendelijk en grappig. Ik kon er niet meer tegen.
Soms moesten hij en ik samen optreden en het voelde altijd oncomfortabel aan, raar. hij vroeg me of ik er problemen mee had en ik riep telkens heel enthousiast dat ik ze zo schattig vond samen en dat ze zo mooi en lief was en dat ik er helemaal geen problemen mee had. Ondertussen zijn we zelf een beetje vriendinnen geworden.

maar ik ben echt gek, kan me gewoon niet bedwingen: ik stalk ze zowat,ik ken al haar fotos op het internet, weet haar verjaardag, onthoudt alles wat ze me zegt, kan haar uren lang bekijken. ik ben echt gefascineerd door haar.
Ik weet dat ik nog altijd veel beteken voor hem, maar niet meer het meeste. Hij is echt verliefd op haar en zou haar nooit bedriegen. Ik bel hem soms en soms zeggen we iets op fb maar ik laat niet merken dat ik hem nog altijd zo graag zie. Ik weet alles wat ze doen en overlaatst was ik met hem een koffie gaan drinken en toen hij naar het toilet ging heb ik zijn gsm gepakt en stiekem een paar smsjes gelezen van hem en zijn vriendin. waarom? ik weet het niet. dit is niet gezond!! wat moet ik doen? Ik lijk wel gek

ik weet niet waarom maar ik dacht dat ik uiteindelijk met hem zou eindigen. Dit doet pijn.

Help me

Oef. Altijd lastig, onbeantwoordde liefde. Ik denk dat de fascinatie vooral voortkomt uit het feit dat jij graag ik haar schoenen had gestaan. Persoonlijk vind ik dat niet heel raar, want ik geloof dat we dat allemaal wel kennen. Het is natuurlijk om jaloers te zijn, en als je verliefd bent doe je eigenaardige dingen, dat zie je geloof ik zelf ook wel in. De enige tip die ik je kan meegeven is dat je moet inzien dat je wel bezig bent met hun privacy te schenden. Wat je doet wordt waarschijnlijk niet op prijs gesteld, mochten ze er achter komen. Dus misschien is het maar beter om het niet te doen. Hoe lastig dat ook is.

aah jaa dit is niet gezond. Soms heb ik ook het gevoel dat ik een jongen stalk, maar die van jou gaat wel erg ver. Probeer er met iemand over te praten. Zoek afleiding. Probeer ze niet te zien. Ga niet meer met hem of haar om. Na een tijdje gaat het wel over denk ik.

Oei moeilijke situatie. Ik heb het zelf niet meegemaakt dus ik kan niet uit ervaring spreken. Maar ik zou gewoon blij voor hem zijn dat hij gelukkig is (ook al is dat moeilijk) en ik zou ze gewoon een tijdje niet té veel meer zien zodat jou gevoel ook minder word. Misschien praten met vriendinnen. Zei kennen hem en haar waarschijnlijk en kunnen beter advies gegeven. Praten helpt echt heeeeel erg! (dit zeg ik wel uit ervaring :wink:)

Succes!