Genoeg reden om uit te maken?

Hay ik ben nu 23 jaar en mijn ex vriend 27 . Ik heb het uit gemaakt maar heel veel verdriet van en mij ex doet net als of ik geen goede reden heb dus ik wou graag jullie om je mening vragen want door hem twijfel ik steeds of ik het toch niet moet proberen. ik ben 5 jaar gelede zwanger geworden van mijn vriend hij liet me toen in de steek nu was hij 1.5 jaar gelede terug in beeld gekomen want hij wou er nu toch wel samen voor gaan het Ging aan begin allemaal goed en we kregen ook weer we relatie. Ik dacht we eindelijk happy familie gingen zijn dat ik graag wou hebben maar het duurde niet lang . Mijn vriend wou allemaal klef doen bij mijn zoon er bij als ik nee zij dan ging hij me dwingen of tegen me aan rijden en als ik daar iets van zij was ik boos want hij zij je moet laten zien je het niet erg vind dan vind de kleine het vast ook niet erg .maar ik zag me zoon het ook niet fijn vond dus wou het gewoon niet hebben en toen zij hij als moeder moet je juist leren dat normaal is enzo En als ik een normale kus gaf moest het echt 3 keer op Nieuw want moest minimaal zoveel sec zijn en anders was het niet goed genoeg .Maar hij veranderde ook als ik hem iets vroeg te doen bijv ga je mee naar de stad dan was het ja dat ben je gewend he dat ik dat doe en ik dan te verwend ben en hij dat wel zou afleren .was ook aan begin heeft hij 1 keer kleren gekocht en 1 keer schoenen voor rest betaal ik alles kwa kleren enzo en toen ik dat tegen hem zij schold hij me uit ik een ondankbare hoer ben en hij genoeg betaal en me ouders me klap hadden gegeven als ik dat tegen hun had gezegd. Was ook de vorige keer had ik meer als 80 euro uit gegeven aan kleren e moest ik hem 10 euro geven voor de game hal terwijl ik express geen muntjes kocht omdat ik al veel geld had uit geven . We zouden samen voor het eerst op vakantie gaan maar hij deed totaal geen moeite elke keer als ik hem zag wou hij alleen seks en als hij dat niet kreeg zij hij kan beter vertaan thuis blijven want je wil toch niks leuks doen alleen vakantie kijke . Ik had voor zijn verjaardag uit eten betaald en bobbtjaanland kaartjes en de helft voor hotel zou ik hem nog terug geven maar hij was niet eens te vrede mijn broertje en zijn vriendin waren daar ook en ik mocht niet met me broertje in een attractie anders zou hij boos worden zij hij en hij zij uk hem heel de dag alleen lief terwijl ik alleen met hem mocht lopen . Nou in hotel had ik alles mooi versierd en kados klaar gelegd alleen ik was zo moe en ziek dat ik wou gaan slapen en hij wou perse seks want hij was jarig hij deed net ik heel zijn verjaardag had verpest omdat ik ziek was en ging apart liggen in een ander bed toen had ik hem toch maar wakker gemaakt snachts omdat ik me schuldig voelde en veel geld al aan alles had uit gegeven dus wou het toch leuk was Dus hem maar seks gegeven en was hij weer boos ik niet wou knuffelen want ik wou gewoon slapen was ziek en volgende morgen kon ik amper lopen want ik heb last van een lichaamlijke ziekte waardoor ik last heb van mijn armen en benen enzo en toen zou hij niet meer zeuren om seks maar hij probeerde me te dwingen en na douche duwde hij me op bed met mijn handdoek nog om maar ik wou niet ik was ziek maar hij luistere niet hij dacht ik zogenaamd nep ziek was maar hij zij wel eerst ik er heel ziek uit zag hij stopte pas toen ik ging huilen sindsdien ben ik hem anders gaan zien ik verloor respect voor hem want een week later gingen we naar de markt waar ik kleren mocht uit kiezen voor mij verjaardag … Ik hoefde niet naar de prijs te kijken want het maakte niet uit en ik zou van hem later terug krijgen want hij had niks bij . Alleen toen ik wat had geshopt maakte hij al opmerkingen moet je nu al je geld op maken maar hij had eerst 240 euro aan broeken gekocht voor zich zelf maar ik mag geen 150 euro aan mij uit geven . En daarna zij hij ik krijg nog 90 euro van jouw van hotel want hij vond een week wachten al te lang terwijl hij de week erna het sou krijgen van mij en toen zij we verrekenen het wel dit is he verjaardag kado dan zogenaamd van mij … Ik vond dat niet leuk ik had zoveel moeite voor hem gedaan en ja vond raar . Toen ik dat later zij begon hij me uit te schelden voor ondankbare hond en hoer en kutwijf en toen zij hij die 80 euro ik hen uit gegeven voor Bobbyjaanlaand eigenlijk maar zogenaamd 20 euro was voor hem want ik had 4 kaartjes van ieder 20 ik vind dat best ondankbaar want het was voor zijn verjaardag maar hij wou mij gratis mee nemen naar toverland dat mag wel . Ik merkte hij ook steeds geïrriteerde ging zijn tegen ons kind bijv als hij niet alles ip had of als hij een keer jammerig was dat hij niet zo een jankbal moest zijn of het een gemeen kind was als me zoon een grapje maakte. Maar hij hielp me ook niet bijv we gingen vissen maar ik had me zoon bij de hand en de spullen vroeg 5 keer wil je helpen en hij zij nee ben aan het vissen maar ik moest wel over planken met gaten erin lopen met een kind van 4 met netjes en potjes. Maar hij was boos als me zoon moe was ik dan naar huis wou. Of als hij ziek was ik dan niet af kon spreken hij vond me een slechte moeder dat mijn zoon soms in ht weekend bij mij gezellig in bed mocht slapen want hij was bang als hij dan kom slapen hij dan niet naast me kon liggen . Hij vond slecht ik veel met de kleine bezig was hij wou ik hem leerde uit slapen zodat hij kon uit slapen . Hij wou ook ik me zoon niet op zelfverdediging zette want anders hij miss een pester ( hij is angstig om naar school te gaan dus wou hij wat meer zelfvertrouwen krijg) maar niks was goed. Plus als hij kwam slapen hield hij me heel de nacht wakker met zijn spel omdat ik al om 12uir wil slapen omdat de kleine weer vroeg komt toen zij hij laat je hem toch gewoon naar je ouders gaan kunnen wij uit slapen ik was toen boos want ik ben toch de moeder. Laatste keer dat hij kwam slapen had ik geen zin in seks en toen probeerde hij weer te dwingen en begin hij je uit te schelden heel de nacht had mij wakker gehouden tot half 5 ging toen weer naar huis zodat hij wel uit kon slapen want dat was straf want ik was niet liefdevol genoeg dus ik verdiende geen nacht rust . Volgende gingen we met de kleine weg toen had hij me uit gescholden waar de kleine bij was omdat ik geen seks wil . Ik zij ik mag gewoon nee zeggen in een relatie tegen seks toen zij hij dat je nee zegt ZEGT al genoeg. En toen dacht ik kies voor mezelf en me zoon we hadde het prima zonder hem gered … maar ik mis hem buiten alles wel en hij doet net ik geen goede reden heb toen ik het uit maakte deed hij ook raar in gedrag de ene dag zegt hij je hebt me gedumpt als stront en een dag later is het zogenaamd nog aan of hij red wel zonder mij en een dag later is het ik wil je terug wat vinden jullie van me beslissing ?

Hij vind ook ik een slet was omdat hij niet mijn eerste was maar ik was dat ook niet van hem maar hij gooit wel steeds in me gezicht maar ik heb voor hem een vriend gehad en hij had seks met oudere vrouwen via een milf site dus hij zegt hij jaloers is omdat ik wel een ander had gekregen voor hem en hij niet en daarna zegt hij maar wel ik wil kan ik maar zat krijgen maar dan denk in wwwr gaat over je wi toch een relatie met mij

Dit is zeker reden genoeg om het uit te maken. Wilt hij nog contact vanwege jullie zoon of dat ook niet meer?

Hij wisselt steeds eerst wou hij afscheid nemen van hem en daarna weer wel en daarna weer niet volgens mij weet hij zelf niet wat hij wil

Hai Melodielove. Ik vind het een verstandige beslissing dat je het hebt uitgemaakt. De manier waarop je jouw vriend beschrijft komt bij mij over dat hij geen goede persoon voor jou en jouw zoons is. Ik hoop dat je snel iemand vindt die jou waard is, maar de ex-vriend die je hebt beschreven verdient het niet naar mijn mening. Heel veel geluk toegewenst aan jou en je zoontje!

O meisje, waarom twijfel je in godsnaam over jezelf. Ik las in je eerste stuk al genoeg reden om het uit te maken. Ik heb zo al een waslijst als je overtuiging nodig hebt:

• Toen je 18 was ben je van hem zwanger geworden. Hij heeft je toen in de steek gelaten en is hij pas 1,5 jaar geleden weer bij je teruggekomen. Hij heeft je dus 3,5 jaar het in je eentje laten oplossen, terwijl de helft van de verantwoordelijkheid voor jullie kind bij hem ligt.
  • Hij heeft geen respect voor jouw grenzen met betrekking tot seks en intimiteit. Nee is nee. Zoals je zelf zegt, je hoeft geen reden te noemen waarom je niet wilt. Jij maakt meerdere keren duidelijk dat je niet wilt en hij praat je een schuldgevoel aan om het toch te doen. HARTSTIKKE fout. Hij denkt alleen aan zijn eigen trekken en plezier en houd geen rekening met jouw gevoelens.
  • Hij scheld je uit voor de meest respectloze dingen. Wat als hij dat straks in het bijzijn van jullie kind doet? Wil je zo’n voorbeeld in de buurt van je zoon hebben?
  • Hij is ondankbaar. Jij doet hartstikke gulle en lieve dingen voor hem, maar het is niet genoeg. In je voorbeelden waar jij geld voor hem uitgeeft, heeft hij totaal geen goed woord over.
  • Hij gaat slecht met jullie kind om. Wat als het erger word en je zoontje begint te mishandelen? Hij heeft al geen respect voor jou en scheld je uit, straks doet hij het ook bij je kindje.

1 van deze redenen is al meer dan genoeg reden om het uit te maken. Je wilt deze gozer niet in de buurt van je kind. Zo te lezen geef je heel veel om je zoontje, dan wil je deze man toch niet in de buurt hebben?? Hij voegt helemaal niets toe, hij helpt je al nauwelijks in de opvoeding en hij vind jullie kind zo te lezen alleen maar een last. Dan ben je hem beter kwijt dan rijk toch?

Als laatste, als jij het uit wilt maken is elke reden goed genoeg! Je hebt altijd recht om het uit te maken, en misschien heb je daar voor jezelf geen duidelijke reden voor. Als het voor jou beter voelt om het uit te maken, mag dat gewoon!

Je verdient echt zoveel beter lieverd! Als ik je bericht zo lees heb je zo’n lage eigenwaarde, terwijl je juist zo’n sterke vrouw bent! Je hebt vanaf je 18e al een kind en die heb je de eerste jaren (en eigenlijk nog steeds) alleen op moeten voeden. Daarnaast hou je zo te lezen zielsveel van je kindje. Je verdient iemand die respect voor je heeft en echt van je houdt en je beter laat voelen. Deze vent bezorgt je alleen maar verdriet en ellende. Ban hem alsjeblieft zsm uit je leven en weet dat je sterk genoeg bent, jullie kunnen het met z’n tweetjes prima redden, jij en je zoontje! :heart:

1 like

Dank je wel voor de lieve berichtjes het voelt fijner jullie mij keuze wel begrijpen . Heb vandaag met hem afgesproken om het netjes af te sluiten en we hadden ook een goed gesprek ik had mij punten uit gelegd waarom ik het uit maakte en we voor mij gevoel ook niet meer bij elkaar kunnen komen en ik er een punt achter zet definitief alleen toen gaf hij me een armband als afscheid kado en toen we naar huis gingen wou hij toch weer seks terwijl ik al via de telefoon duidelijk gemaakt ik dat niet wou dus toen heb ik de armband terug gegeven en gezegd ik ook geen contact meer hoef maar hij zij allemaal dingen dat me volgende vriend vast niet zou pikken als ik nee zeg tegen seks en dat hij niet zou pikken dat ik veel bezig met mijn zoontje anders moet het wel een goude jongen zijn als hij dat wel doet en die zijn er bijna niet . We zoude dit weekend ook naar toverland gaan omdat dat was afgesproken maar heb de kaartjes over gekocht en gezegd ik geen contact meer hoef dus nu gaat me broer en zijn vriendin mee naar toverland en voor de komende focus ik me gewoon op mijn prachtige zoontje en ga werken aan mezelf zodat ik weer goed in me vel zit groetjes melodie

Super goed hoe je het hebt aangepakt! Geniet van de tijd samen met je zoon :two_hearts: