Genieten van sporten/bewegen????

Hallo,

ik heb gisteren voor de tweede keer in mijn leven intensief gefitnesst en ik vind het leuk. Ik heb nu weer zin om te gaan fitnessen en dit is eigenlijk niet normaal voor mij want ik haat zweten en bewegen, althans eerst altijd. Ik heb vanmorgen gewoon uit mezelf een paar oefeningen gedaan (buikspieroefeningen) en ik voelde me daar fitter door. Nu wil ik er eigenlijk weer een paar gaan doen…

Alleen een vraagje, mag je eigenlijk elke dag intensief sporten? of workouts doen? Want heb gehoord dat je spieren ook een rustdag nodig hebben??? Ik loop sowieso al superveel op mijn werk en til daar ook veel dus aan mijn dagelijkse cardio en kracht kom ik sowieso…

Ik weet alleen niet tot in hoeverre het gezond is?

Hi,

Ten eerste complimenten voor je naam hehe.
Maarrrr Intensief sporten is niets mis mee, alleen moet je zorgen dat je je spieren niet over belast. Dus in ieder geval een rustdag per week.

Ik weet niet hoe vaak je bent van plan te gaan trainen maar stel je traint 6 dagen dan is het iedergeval slim een split schema daarop te maken. Het is dus maar net wat je doelen etc zijn…

Daarnaast denk ik dat je werk niet veel uitmaakt, ligt er ofc aan is het een fulltime job? Maar probeer te compenseren.

Wat ik heb gelezen is dat je per intense training van een spiergroep je ongeveer 2 rustdagen moet inlassen, omdat ze anders niet kunnen herstellen en dus ook niet sterker kunnen worden. Dus als jij de ene dag je beenspieren heel intens traint, dan kan je de volgende dag wel weer een intense training doen van je buikspieren.

Maar ik doe een fullbody workout, ik heb nu een trainingsschema van 2 x in de week anderhalf uur alle spiergroepen + cardio…

Gewoon doen wat goed voelt. Maar je spiergroepen hebben wel rust nodig om te herstellen. Dus ik zou niet alle spiergroepen alle dagen trainen. Dan kan je beter wat verdelen.