Genieten is onmogelijk.

Dat heb ik ook heel erg.

Dubbel

Net als kerst? De tijd voor kerst is altijd zoooo leuk en kerst zelf is geen kerstbal aan.

vind ik dan

herkenbaar.

ik heb het niet met alle dingen, maar soms heb ik het wel.

Je kan het toch niet afdwingen, je moet het pakken zodra het even kan!

Genieten zit m in de kleine dingen, o zo cliche maar o zo waar. Volgens mij ben je nu zo bezig met wat je zou moeten doen, dus de toekomst. Terwijl genieten alleen op het moment zelf kan, dus sta eens stil bij wat je voelt en doe iets waar je op dat moment zin in hebt. Neem eens bewust een kopje thee of ga lekker sporten, maak lol, whatever, maar geniet! Of geniet niet, want je kan het niet afdwingen.

Welke dingen heb je het dan over dat je niet kan genieten? Ik heb zelf ook vaak dat ik niet kan genieten van die grotere dingen (diploma-uitreiking, verjaardag), maar ik ga daar ook helemaal niet vanuit, dus dat is ook niet erg.

Herkenbaar. Als je ergens naar uitkijkt is het volgens mij altijd minder leuk dan dat je hoopte dat het zou worden.

ik verheug me niet meer zoveel op dingen om teleurstelling te voorkomen alleen als ik echt zeker ben dat het doorgaat enzo dan kan ik me verheugen en dan kan ik ook genieten haha

Nja, meestal wel :’$
Kutgevoel :’)

ik heb dat ook ja, maar dat komt denk ik doordat ik de neiging heb om hoge verwachtingen te hebben van iets waar ik echt zin in heb. Dan ga ik dat in mijn hoofd helemaal idealiseren… en dan is het uiteindelijk toch niet zo geweldig als ik had gehoopt.

ja he! dat is nou echt zo’n voorbeeld :’)

Voor mij ook herkenbaar helaas. En ik zou het ook precies zo omschijven…

Ik kan wel echt genieten van heel veel dingen. kleine dingen ook wel, vind ik wel fijn =)
k weet niet wat je kan doen…

Ik denk eigenlijk meer dat dat met je leeftijd te maken hebt. Ik denk dat we in de pubertijd allemaal zo iets hebben van: ik wil meer, het kan altijd leuker en beter enzo. Want ik heb periodes dat ik van niks kan genieten, gewoon omdat ik dan niet echt lekker in mijn vel zit, en als ik wel lekker in me vel zit kan ik wel van tijden met vriendinnen, vakantie, cadeautjes en alles genieten. Niks aan te doen denk ik.

Njaa k ben 20 en heb het ook. Dan ‘wil’ je die wat onbereikbare jongen, dan heb je hem, en dan is het leukste dr af.
Mss is het ook wel wat verwendigheid en het niet waarderen wat je allemaal hebt…
Achjaaa…

Oeh, welcome to my life. Behalve dat ‘verlangen naar meer’ gedeelte, want ik weet voor mezelf dat wat er ook gebeurd of wat ik ook krijg, het toch niet satisfying genoeg is.

Echt toevallig dat ik gisteren ongeveer hetzelfde in het ‘geen OMG-reacties’ topic heb gepost :confused:

Je verwacht te veel.

Ik heb wel als ik te lang naar iets uitkijk en het gebeurt niet, dat ik mn interesse verlies. Langzaam aan. Dus dan geniet ik er iets minder van.

ik heb dat ook heel erg,
ik was 2 jaar geleden helemaal fok’d op, me ouders die zouden gaan scheiden dankzij mij, ik maakte écht alles kapot, voor iedereen, en toen wilde ik zo graag dat alles goed kwam…
alles kwam goed en wat denk je?
ik werd er nog niet gelukkig van,
echt vet raar!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Veel mensen kunnen ook niet genieten van die kleine dingen, terwijl ik het net geweldig vind om daarbij stil te staan…

Daar heb ik dus geen last van. Maar ik heb ook nooit dat ik ergens ongeloooflijk naar uitkijk. Ik laat het gewoon op me afkomen en als iets leuk/mooi/fijn is geniet ik er automatisch van.