Genieten is onmogelijk.

Ik vraag me af of jullie dit ook hebben? Dat je je eerst heel erg naar iets verheugt en dat als je het krijgt dat je er dan onmogelijk van kunt genieten?

Ik heb het altijd met alles. Wat ik ook wens, krijg ik, maar alsnog kan ik er NIET van genieten. Op het moment dat ik het heb is het gewoon onmogelijk. Ik wil altijd meer. Eerlijk gezegd heb ik het ook een beetje opgegeven met verlangen naar meer omdat ik nu al weet dat het me gewoon niet gelukkig kan maken, maakt niet uit hoe groot het is…

Hoe zit dat met jullie? Kunnen jullie wel genieten? En hoe lukt dat?

ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft, als je heel lang naar iets op zoek bent is het speciaal en als je het dan eenmaal gevonden hebt is het niet speciaal meer en is er dus ook niet veel meer aan…
helaas zitten we zo in elkaar :stuck_out_tongue:

ik had dat eerst ook altijd, je kijkt zó naar iets uit, je hebt er zó veel zin in, het wordt helemaal volmaakt, en dan valt het altijd tegen.
maar dat is logisch, want als je verwacht dat het helemaal te gek wordt, dan kan het alleen maar minder zijn, snapje.
Je kunt beter niet te veel denken aan hoe leuk dingen worden als je daar last van hebt, laat het gewoon komen. Dan heb je er nog niet zo veel aan gedacht en is het ineens wél heel leuk.

+ probeer te genieten van kleine dingen.
Een leuk gesprek met een vriend/vriendin, een complimentje, de zon, een goed cijfer, dat soort dingen.

Maak het gewoon iets haalbaarder om te genieten :slightly_smiling_face:

Oh het is niet zo dat ik enorm veel verwacht van iets en dat het dan tegenvalt. Ik heb dat gewoon altijd met alles: Dat ik weet dat ik eigenlijk hoor te genieten maar ik kan het op de een of andere manier niet. Ook al zijn het hele kleine dingen.

Je moet niet te veel van dingen verwachten, laat alle ideeën over dingen los en zie gewoon vanzelf hoe het komt en gaat.
Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien moet je eens proberen er niet over na te denken en het gewoon op je af te laten komen (;

tuurlijk, naar iets verlangen is leuker.

Daar heb ik nu eens geen probleem mee

Maar dat is toch raar. :’) Je verlangt ergens naar omdat je gelooft dat als je het krijgt dat je leven dan beter is/dat je dan gelukkiger bent maar het is gewoon NOOIT zo.

mm, ik wel…

Dat ligt dan aan jou…

misschien moet je je gewoon niet focussen op dat je wilt genieten, genieten is iets spontaans.

En als dat nu even niet lukt, jammer dan.
dat komt wel weer (:

Oh ja?

Ja… of misschien aan de leeftijd. Dunno.

Daarom ga ik altijd uit van het slechtste, kan het niet tegen vallen (A)

Hmm ik heb dat eigenlijk niet nee.

ja zoals priekjuh zegt,misschien moet je het gewoon accepteren zoasl het voelt,miss dat je nu om de een of andere reden niet lekker in je vel zit (dat je t zelf miss niet doorhebt) maar dat het wel weer komt

Ja maar ook al valt het heel erg mee, of is het juist veel beter dan je hebt verwacht, ook dan kan ik niet genieten.

Ik heb daar gelukkig geen last van. Ik hou van verlangen en ik hou van genieten :’)

Dat had ik vroeger heel erg, nu is het gelukkig een stuk minder. Maar ik denk er dan niet teveel over na en ga niet over verwachtingen nadenken.