Genept op marktplaats.nl

Hee,
Ik heb iets besteld veel marktplaats en het geld al over gemaakt. Maar dat is nu inmiddels al een tijd geleden. Ik wil nog wel even afwachten of ik het alsnog ontvang, maar ik ben bang van niet. Ik heb die mensen al gemaild, of ze mij misschien konden vertellen of ze het al verstuurd hebben, maar van hen heb ik niks meer gehoord.
Heeft iemand er ervaring mee, en weten jullie wat ik moet doen?
xx

Achja, dat kan gebeuren. Was het veel geld?

Volgens marktplaats zelf:

Wanneer de u als koper vooraf de verkoper betaalt, maar de verkoper het product vervolgens niet levert, adviseren wij u als volgt:

1. Neem eerst nogmaals contact op met de verkoper. Mogelijk is er sprake van een misverstand of wordt het product alsnog geleverd.
  2. Doe in geval van oplichting altijd aangifte bij de Politie (dit kunnen wij niet voor u doen).
    1. Iedereen heeft het recht aangifte te doen van een strafbaar feit en opsporingsambtenaren zijn verplicht uw aangifte op te nemen (artikel 163 lid 5 in verband met artikel 161 Wetboek van Strafvordering).
    2. Voor de aangifte is het van belang om alle gegevens gereed te hebben. U kunt hierbij denken aan een kopie van de advertentie, het advertentienummer (te vinden rechts bovenaan in de advertentie), de (contact)gegevens van de verkoper (inclusief het bankrekeningnummer) en de onderlinge communicatie.
    3. Marktplaats.nl werkt op haar beurt nauw samen met Politie en Justitie.
  3. Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats.nl. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen.

http://statisch.marktplaa…elen/veilig-oplossen.html

40 euro :rage:
Ik ben niet zo rijk en ik vind het toch best een groot bedrag.
Maar sowieso wil ik er wel wat aan doen, ik wil niet dat die mensen zomaar met mijn geld kunnen weglopen en misschien nog wel veel meer mensen flashen.

bedankt, bedankt en bedankt! :bowing_man:

mijn vader zou voor 1000 euro 7 playstations krijgen. ook nooit gekregen.
wij vertrouwden het al niet. maarja, mijn vader die wou het zo graag proberen.
ok. hier heb je niet zoveel aan. zie dit dus maaar als een upje…

Als het om een groot bedrag gaat op marktplaats weigert mijn vader het te kopen tenzij hij het kan ophalen (dan heb je 't dus zeker), maar daar heb je nu niks meer aan, tip voor de volgende keer? : )

Maar ik zou nu aangifte doen bij de politie.

Je kunt aangifte doen bij de politie, als er 3 aangiftes binnenkomen voor dezelfde persoon, maken ze er werk van.

Hij heeft die 1000 euro niet betaald hoop ik? :flushed:

Ik zou als ik jou was ook het rekeningnummer even googlen, in ieder geval de volgende keer! Alleen niet de naam ervoor zoeken, want die wordt vaak veranderd door oplichten. En idd, aangifte doen.