Geneeskunde?

Hoi,

Ik zou later WAANZINNIG graag geneeskunde willen doen.
Nu weet ik niet of ik dat wel kan, aangezien ik nu Latijn - Moderne talen volg op school. In die richting heb ik geen chemie en fysica, maar wel natuurwetenschappen.
Is het dan wel mogelijk om Geneeskunde te gaan studeren of lukt dat niet?

+ aan degene die Geneeskunde doen, is het moeilijk?

Alvast heel erg bedankt! :slightly_smiling_face:

Voor geneeskunde heb je zowel natuur- als scheikunde nodig en ook minstens wiskunde A. Ik wilde het eerst ook heel graag maar heb ook het verkeerde profiel, nu ga ik naar de 6e en dan volgend jaar als het goed is rechten studeren! Als je het écht wil kun je na de 6e ook nog “7 VWO” doen aan de Open Unversiteit. Dan kun je alles inhalen. Maar dat moet je maar even googlen! :slightly_smiling_face:

Ik wil ook graag geneeskunde doen, maar dat betekent wel dat je een zwaar profiel hebt met; natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A, maar B nog liever.
Nouja ik vind het zwaar, daarom ben ik ook bang dat het me niet lukt om geneeskunde te doen…

Ik woon in Belgie, dus het systeem is hier anders…
ik zit nu in het middelbaar, zo noemen we dat :slightly_smiling_face:
en ik heb 4u wiskunde per week
ik zal het waarschijnlijk niet aankunnen, aangezien ik redelijk slecht ben ik fysica en wiskunde enzo
Mijn tweede keus was ook rechten!
Misschien zou ik daarvoor moeten gaan… :slightly_smiling_face:

ik wil het ook heel graag doen.

Ik wil later ook heel graag geneeskune studeren :slightly_smiling_face: En je hebt echt persé Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde A & Biologie nodig… :wink:

das dan niets voor mij, helaas :frowning_face:
kga dan rechten doen x)

Ja, en ook al heb je Biologie, Scheikunde, Natuurkunde & Wiskunde B in je pakket, dan wil dat alsnog niet zeggen dat Geneeskunde makkelijk is…
Ik ken een meisje die Geneeskunde heeft gedaan, die heel goed was in wiskunde en natuurkunde, maar niet zo in biologie. En toen was Geneeskunde toch te zwaar voor haar en nu is ze gestopt.

Het is echt een zware studie en het moet je echt liggen!

Ik zou even op de sites van de universiteiten kijken naar de eisen (in Leuven bijv.: http://med.kuleuven.be/education/gen/beginnen_nl.html) en zo kijken of je het wel of niet kan doen, of dat je misschien nog wat bijscholing nodig hebt.

wajo gaat je niet lukken meid, je hebt sowieso biologie, wiskunde b en scheikunde nodig in je pakket. En je cijfers moeten echt boven de 8 zijn, anders kom je in de loting terecht, en is je kans echt miniem.

Je kunt nu wel leuk alle eisen voor de Nederlandse studie gaan vermelden, maar ze komt uit Belgie. Daar gelden waarschijnlijk andere eisen (in ieder geval hebben ze andere vakken), en daarnaast is de toelating heel anders geregeld. Dus hier heeft ze weinig aan.