Hoi hoi,
Ik heb dus een vraagje.
Ik zit momenteel in 5vwo en zou eventueel geneeskunde willen studeren.
Ik heb wel een ng profiel maar als keuze examenvak heb ik economie gekozen, ik heb dus geen natuurkunde omdat ik toen ik mijn vakkenpakket koos ik nog helemaal niet het idee had om misschien geneeskunde te gaan studeren, ook wist ik niet dat je natuurkunde hiervoor nodig zou hebben. Ik bedoel het lijkt me eigenlijk wel logisch dat je met een pakket dat natuur en gezondheid heet, ook geneeskunde kan studeren,toch?
In ieder geval, er is dus een kans dat ik met cum laude afstudeer, of beter gezegd dat is mijn doel, aangezien ik dan volgens de huidige regels direct toegelaten zou worden.
En hier komt dus mijn vraag,heeft iemand ervaring met een natuurkunde cursus nemen om zo toch de studie van je keuze te kunnen doen.
Want kijk, de toelating is toch al rond mei ergens? of vroeger. ik weet het niet precies. Maar zouden ze mij toelaten als ze nog niet zeker weten of ik wel natuurkunde met een 8 voldoende ga slagen , tijdens mijn cursus die ik dus pas in de zomervakantie na mijn examen zou nemen. Of laten ze me pas toe nadat ik natuurkunde heb afgerond, en word ik dan hierdoor dus gedwongen om een tussenjaar te nemen? Aangezien ik de cursus dus pas in de zomer zou doen en dat later is dan de toelating…
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.