Geneeskunde

Aangezien er nog geen topic was voor Geneeskunde studenten: here it is!!
Meld hier waar je Geneeskunde gaat studeren, in welke lotingsklasse je zit, of je decentraal doet, en natuurlijk van alles en nog wat, dat er mee te maken heeft! :beer:

Volgens mij heb ik aardig wat topics hierover gezien? Kan ik ook fout hebben trouwens. :grin:

Ik weet niet of ik m’n vraag ook in dit topic mag gaan stellen, maar ik vraag me af of je alleen met vwo mee kunt doen met decentrale selectie (of ook hbo p?) en of je bij dezelfde universiteit mag loten en meedoen met de decentrale selectie. Zou iemand dit weten?

Google is your best friend…

Ik doe een hbo-opleiding
Om te voldoen aan de toelatingseisen voor geneeskunde heb je naast je hbo-propedeuse of diploma de vwo-vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde A of B en biologie nodig. Die kun je via een vwo-deelcertificaat of universitair testimonium halen.

Bron: http://www.vu.nl/nl/opleidingen/bacheloropleidingen/opleidingenoverzicht/g-k/geneeskunde/toelatingseisen/ik-voldoe-niet-aan-de-eisen/index.asp

Ja, daar was ik al achter, mijn vraag was of je met die propedeuse alleen kunt loten of ook decentrale selectie zeg maar, dat vond ik niet echt duidelijk :slightly_smiling_face:

-

Ah, dankjewel! Eerst maar ‘even’ een P halen dan, haha. :slightly_smiling_face:

Hallo iedereen,
Ik ga ook geneeskunde studeren !
Helaas ben ik niet ingedeeld bij mijn universiteit naar keuze (Utrecht) maar in Leiden. Ik wil hiermee zoveel mogelijk mensen oproepen om een ruilverzoek in te dienen (als ze dat willen hé :wink: )

Groet