Geneeskunde Toelatingsexamen Belgie

Hallo!

Ik dacht een nieuw topic hierover aan te maken aangezien de andere topics redelijk oud zijn en dit erbij stond als tip :slightly_smiling_face:
Ik ben op zoek naar Nederlandse mensen die dit jaar de toelatingstoets voor Geneeskunde in België gaan maken. Ik zit namelijk met een dilemma. Ik heb me dit jaar ingeschreven om het eens te proberen aangezien ik niet toegelaten ben in Leiden. Nu is het allemaal een beetje kortdag (aangezien sommige mensen echt een jaar ervoor leren) en ga ik mijn best doen maar niet met heel veel hoop.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn met alleen Wiskunde A die ervaring hebben met deze toets en misschien tips hebben over hoe ze de Wiskunde B stof zo goed mogelijk hebben geleerd. Ik heb hier namelijk 0.0 kennis over.
En of er misschien handige websites zijn of boeken met de stof vanuit België en welke jullie dan gebruiken.

Ik hoop dat we elkaar zo een beetje kunnen helpen!

Ik ben van België en heb vorig jaar twee keer deelgenomen (juli-augustus), helaas niet geslaagd (wiskunde was een ramp). Heel veel mensen (de meesten) kopen deze 2 boeken: https://www.acco.be/nl-be/items/9789082104172/Cursus-ingangsexamen-geneeskunde-2018

Het is een oefenboek (met oplossingen op het einde) en een theorieboek. Ik vind ze persoonlijk heel handig en gestructureerd. Normaal moet daar ook alles in staan wat ze op het examen kunnen vragen.
Hier vind je de vorige examenvragen (met oplossingen uiteraard), maar dat wist je waarschijnlijk al haha:

Dit vond ik tijdens het leren ook een hele handige site: https://ingangsexamen-geneeskunde.be/dojo-training/
(Blijkbaar kan je een account aanmaken waarvoor je moet betalen, dit heb ik nooit gedaan. Er staat genoeg informatie op die je gewoon gratis kan bekijken.)

Ik heb eerlijk gezegd verder geen idee wat wiskunde A en B zijn, dus ik zal het hierbij laten :’)

Veel succes!

Ik zit momenteel in 5vwo en wil graag na mijn middelbare school geneeskunde gaan studeren in België. Ik was naar de open dag van Leuven geweest en je kan een cursus bij ze aanschaffen waarmee je het hele schooljaar kan oefenen. Dat ga ik zeker doen!