Geneeskunde op HBO?

Hee,
Ik vroeg me eigenlijk af of je ook geneeskunde kunt studeren op HBO? Of een vooropleiding, en dat je daarna na Universitair onderwijs kan?

Voor zover ik weet is er geen geneeskundeopleiding op HBO. Je kunt volgens mij wel met je propedeuse (+ deelcertificaten VWO voor wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie) meeloten waardoor je in lotingsklasse C komt of meedoen met de decentrale selectie.

Verloskunde en ok assistent? op hbo niveau, en dan kun je met je P doorstromen ofzo.

Ook al haal je P, je moet alsnog bepaalde vakken op vwo niveau gehaald hebben.

Ah oké. Dus dan wordt het hopen dat ik na mijn havo naar vwo kan :’)

Volgens mij kun je niet met je HBO P doorsturen naar Geneeskunde. Bijna de enige studie waarbij dat niet kan.

Je kunt eventueel met hbo-v doorstromen naar de universiteit, maar je moet scheikunde/natuurkunde op vwo niveau afgerond hebben.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=924322

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/567-geneeskunde-studeren/page__st__120

.

Ah nee dat wordt hem dan niet. Ik kan echt geen natuurkunde of scheikunde haha.

En ze gaan de regels nog strenger maken in de toekomst dus ik denk dat de enige ‘veilige’ optie in de toekomst is het halen van een VWO diploma.

Nee, je kunt niet via het HBO naar geneeskunde. Dan moet je je VWO certificaten halen en je kunt niet deelnemen aan de loting als je niet alle vakken hebt gedaan(dan mag je alleen meedoen aan de decentrale loting, en daar moet je toch wel wat voor kunnen)

je kunt ook gewoon VWO doen en alsnog naar de uni, maar je kunt niet met HBO naar geneeskunde.

Waarom wil je geneeskunde doen als je dat niet kunt? :’) Serieus het is echt niet alleen maar biologie hoor.

Zucht. Wat lekker vriendelijk weer :grinning:

Ze heeft ergens wel gelijk hoor…

Ik weet ook wel dat het meer dan biologie is. Maar topic mag dicht.

Het was niet eens heel lelijk bedoeld, maar als je dolgraag arts wil worden neem ik aan dat je je er wel in hebt verdiept. Scheikunde en natuurkunde is misschien nog wel belangrijker dan biologie. Als je daar dan dus niets van bakt, kun je echt geen geneeskunde studeren, sorry.

Ik weet niet wat ik wil. Vandaar dat ik dit ook vroeg.

Slotje dus. Volgende keer even melden svp (: