Geneeskunde in de VS

Hoi!
Ik heb al wat opgezocht op internet, maar ik hoop dat jullie misschien ook nog wat informatie voor mij hebben.

Wij zijn op school bezig met studiekeuzes, en ik wil enorm graag in de VS geneeskunde gaan studeren! Dit kan in New York en op Hawaii.

Hebben jullie nog informatie over: Moet je eerst je bachelor in Nederland halen? Zijn er nog dingen waar ik waarschijnlijk geen rekening mee heb gehouden?

Ik weet trouwens al, dat het heel erg duur is, dus daar hoef ik niks meer over te horen, daar zeuren mijn ouders wel om :slightly_smiling_face:

Liefs

Lijkt me niet zo strak plan, je kunt beter een stage in de VS doen als je zo graag wil.

naja beschouw maar als een up.

Waarom niet?

Geneeskunde in de VS studeren is heel moeilijk. Ze laten bijna geen buitenlanders toe. Daarnaast is geneeskunde alleen een masteropleiding. Je kan wel een pre med bachelor doen, maar daar ben je nog geen arts mee! En volgens mij kan je geneeskunde op heeeeel veel meer plaatsen doen dan New York en Hawaii :wink:
Google maar eens op medical school USA ofzo :slightly_smiling_face:

Meestal kan je met je VWO diploma toegang krijgen tot universiteiten, daarnaast moet je wel verschillende testen doen.
Met je bachelor diploma kan je ook worden toegelaten voor een master opleiding, maar dat is heel erg afhankelijk van de universiteit (ongeveer 75% van de gevallen worden toegelaten). En er kunnen wel aanvullende eisen worden gesteld.

Ik snap dat je heel graag naar de VS wilt, maar als je geneeskunde wilt doen zou ik dat mooi in Nederland gaan doen. Ten eerste neemt de VS vrij weinig buitenlandse geneeskunde studenten aan en ten tweede is de geneeskunde in Nederland al moeilijk, laat staan in het buitenland. Ik zou voor een stage gaan als ik jou was en niet je hele opleiding daar volgen.

In Nederland is het ook een universitaire opleiding :slightly_smiling_face: Ik weet niet hoe het in belgie is, maar in NL moet je eerst een universitaire bachelor doen, voordat je een master mag doen.

Wat al gezegd is… Als je dat graag wil zou ik Geneeskunde in Nederland gaan studeren, en dan een semester in de VS gaan studeren. Bij (praktisch) elke universiteit kan je wel een semester naar het buitenland als je dat graag wil, en dat gaat dan echt een stuk makkelijker. Dan kan je eventueel na je bachelor nog je master daar doen, dan weet je er ook wat meer vanaf, over hoe het daar gaat etc. :]

Als je in amerika gaat studeren, is je diploma niet gelijk gesteld met de europese diploma’s. Dan moet je dus of daar gaan werken, of hier opnieuw voor een europees diploma gaan studeren.

dit.

Het is denk ik wel mogelijk, maar dan moet je wel hele goede cijfers op je diploma hebben staan. Misschien kom je dan ook in aanmerking voor een beurs? Maar vergeet niet dat je in de VS dan pre-med moet doen, dat is een 4 jarige opleiding die eigenlijk niet zo veel met geneeskunde te maken heeft. Als je dat achter de rug hebt, moet je nog kijken of je aangenomen wordt voor de ‘echte’ studie. Maar je kan in de VS volgens mij veel meer verdienen als arts dan hier.

Pfoeh dat lijkt me echt extreem moeilijk. Ik denk dat het zelfs nog moeilijker is als je hier je bachelor moet halen, omdat je dan alle medische termen en namen in het nederlands/latijn kent en niet in het engels en dat zijn er écht heel erg veel. Maar wel gaaf.
Zoals hierboven al gezegd: co-schappen doen in de VS is wel heel makkelijk te regelen en met wat geluk + overtuigingskracht kan je misschien ook wel regelen dat je een hele lange coschap of misschien zelfs 2 daar mag doen, dan zit je daar wel minstens een halfjaar.

Ik kwam dit artikel toevallig tegen, misschien heb je er nog wat aan :slightly_smiling_face:

http://blogs.voanews.com/…-american-medical-school/

ik denk dat je soieso je bachelor gewoon in Nederland moet doen. Misschien kan je je master in de vs doen, en anders een stage.
Ik zou ook heel graag in Amerika willen studeren (: Dus ik snap je heel goed

Niet doen, dan krijg je een probleem als je hier wilt gaan werken.

Je kan hier trouwens wel werken met een geneeskunde-diploma uit Amerika hoor… het wordt wel wat moeilijker maar het is echt niet onmogelijk.