Geneeskunde en tandheelkunde

Heey allemaal,
Ik zat net allemaal te kijken naar de deadlines van de selectieprocedure van geneeskunde en tandheelkunde. Ik ben van plan om voor ze allebei in te schrijven. Alleen zag ik net dat de selectiedag/toetsdag op dezelfde dag is?!

Tandheelkunde op de ACTA heeft 19 februari de toetsdag en geneeskunde op UU en Leiden Universiteit hebben ook 19 februari de toetsdag. Hoe zit dit dan? Heeft iemand ook dezelfde probleem als ik? Moet ik nu toch een keuze maken tussen geneeskunde en tandheelkunde

Studiekeuze 123 zegt dit:

Je mag je per studiejaar voor maximaal 2 opleidingen met een numerus fixus aanmelden. Voor de opleidingen Geneeskunde, Fysiotherapie, Tandheelkunde, Mondzorgkunde of Verloskunde geldt een uitzondering. Voor deze opleidingen kun je je per studiejaar maar één keer aanmelden. Je mag je wel voor 2 van deze opleidingen naast elkaar aanmelden, bijvoorbeeld voor Geneeskunde en voor Tandheelkunde, of voor een andere opleiding met een numerus fixus. Maar je kunt je dus niet bij 2 onderwijsinstellingen aanmelden voor Geneeskunde.

Dus het zal ook liggen aan waar je je aanmeldt.

Ik zou even snel bellen naar de ACTA of UU, of een mail sturen.

Meestal heb je dan vrij snel antwoord. Ik heb dat laatst ook gedaan ivm toelating tot een master.

1 like