Geneeskunde Decentrale Selectie 2015

Hey meisjes,
Ik zag dat er een topic is voor het toelatingsexamen Geneeskunde Belgïe, en vroeg me af waarom er niet zo’n topic is voor Geneeskunde in Nederland.
Zijn er meerdere meisjes hier die Geneeskunde willen gaan doen? En waar?
Zijn jullie bezig met het vullen van jullie cv of andere voorbereidingen?
Ik zelf twijfel tussen Utrecht en Nijmegen. Liever Utrecht, maar die decentrale selectie staat er een beetje bekend om dat het één van de zwaarste van Nederland is waardoor ik ga twijfelen.

hee,

ik doe pas mee over twee jaar maar ik ben mijn cv alvast aan het vullen :wink:
ik moet eerst de zesde nog doen en dan de vavo om mijn profiel te veranderen.

maar hard bezig aan cv alvast :upside_down_face:

Er is al wel een topic over de decentrale selectie voor geneeskunde in Nederland:
http://forum.girlscene.nl/forum/school/decentrale-selectie-geneeskunde-287749.0.html

Als antwoord op je vraag, Utrecht is niet echt zwaarder dan de selectie in Nijmegen maar er zijn gewoon veel meer aanmeldingen wat het lastiger maakt. Je kan het beste even kijken naar de verschillen in de selectieprocedures van de universiteiten.

Als mensen nog vragen hebben… 2013 decentrale selectie Nijmegen, 2014 decentrale selectie Utrecht. Beide niet doorheen gekomen. 2013 kansloos uitgeloot, in 2014 besloten niet meer mee te loten. Ik studeer nu Biomedische Wetenschappen in Utrecht en heb vorig jaar HBO-V in Eindhoven gedaan.

Iedereen succes. Het is zenuwslopend, soms demotiverend, oneerlijk, maar als het echt je droom is geef dan niet op.

Hee ik zou dan graag van je willen weten hoeveel de studiestof was en hoelang je er de tijd aan hebt besteed? Ik moet me vanavond uiterlijk opgeven, dus ik hoop dat je snel reageerd! Alvast bedankt!

Reclame is niet toegestaan

Dit topic kan trouwens gesloten worden aangezien er een algemeen en actiever topic is.