genant probleem...

Hee meiden,

Ik heb even een anonieme account aangemaakt, want ik zit met een genant probleem… Ik denk sinds een paar dagen dat ik blaasontsteking heb maar wacht het nog even af omdat ik op internet las dat het na een week over kan gaan, anders naar de dokter, maar toen ik vannacht wakker werd merkte ik dat ik in bed had geplast… Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik logeer een tijdje bij kenissen dus ik ga liever niet naar hun toe…

Iemand advies? Schaam me dood…

waarom schamen voor een blaasonsteking?
ga naar de dokter, haal een test, krijg antibiotica en het is over

Nooit te lang wachten als je denkt dat je blaasontsteking hebt… de bacteriën kunnen zich uitbreiden en dan ben je nog verder van huis (gaat dan richting je nieren etc) wil je absoluut niet bang maken :wink: en ik weet ook niet hoe oud je bent, maar je kunt natuurlijk altijd zelf een afspraak maken bij de huisarts, die schrijft je iets voor en je bent zo van de pijn af! :slightly_smiling_face:

/

Je moet ook heel veel water drinken en cran berry nemen. Of een citroen persen en vervolgens mengen met water. Ik haal nooit antibiotica en zo gaat het bij mij altijd over.

Ik kreeg gewoon antibiotica zonder dat ik bij de dokter langs ben gegaan, ik heb gewoon gebeld.
In principe is het beter om pillen van de drogisterij te proberen, met cranberry en D mannose. Maar als het echt heel erg wordt (en zeker als je bloed plast) moet je gewoon even de dokter bellen.

Ga gewoon meteen naar de dokter(lever je plasje in), dan eerst zelf aan de slag gaan met vitamines etc. Hij geeft medicatie, kuur van 5dagen, en het is zo over! Als je niet naar de dokter gaat heb je kans dat de infectie zich verder gaat verspreiden en uiteindelijk een nierbekkeninfectie krijgt. Als je daar niks aan doet heb je helemaal een probleem!

+Als je naar de dokte rgata ben je er sneller van af! En zoveel mensen krijgen een blaasontsteking, nergens voor te schamen ofzo!

ik heb een nierbekontsteking gehad omdat ik met mijn blaasontsteking te lang wachtte om naar de dokter te gaan. ik had het te druk met school (het was een week voor toetsweek) en ik dacht, ik ga na mijn toetsweek wel even langs als het dan nog niet over is.
schijnbaar zaten die bacteriën al langer in mijn lichaam zonder dat ik er nog echt last van kreeg (voordat ik pas merkte dat ik een blaasontsteking had) en toen moest ik naar het ziekenhuis.

dit was echt heeeel dom van mij, dat ik niet gewoon even langsging. als je je ergens niet voor hoeft te schamen is het wel voor het hebben van een blaasontsteking. als ik jou was zal ik het zeggen tegen die kennissen dat je denkt dat je een blaasontsteking hebt en of je naar de dokter kan of dat hun mee willen. en als je dat eenmaal verteld hebt kan je misschien ook vertellen dat je per ongeluk in bed hebt geplast (hoe genant dit ook is!!).
als ik jou was zal ik zo snel mogelijk je plasje inleveren bij de dokter!!!

veel beterschap en succes meid!

^Ik ook dus, en geloof me, dat wil je echt niet krijgen :’)

Opzich begrijp ik je wel.
Toen ik blaasontsteking had gekregen, wilde ik ook liever niet naar de dokter. Mijn ouders waren er namelijk niet zo blij mee.
Maar ik zou wel even gaan. Je moet sowieso heel veel drinken, het liefst cranberry sap of pillen van een bepaalde vitamine.
Niet te veel suiker eten, dat vinden de bacterien juist fijn.

volgens mij plas je niet in je bed van een blaasonsteking hoor, heb zelf ontzettend veel blaasontstekingen gehad, ben er heel gevoelig voor en heb daar nog nooit voor in m’n bed geplast, denk dat het iets anders is…

als je trouwens blaasontsteking hebt en je krijgt antibiotica moet je er rekening mee houden dat je je de eerste dag heel beroerd voelt, en de hele dag op bed ligt, dus je moet het sowieso wel tegen die kennissen vertellen.

haha heb zelf nu ook net blaasontsteking gekregen maar ga denk ik ook (nog) niet naar de dokter. drink nu gewoon heeel erg veel, ook veel cranberry sap enz en je moet echt meteen naar de wc gaan als je moet. dus ik loop nu echt de hele dag heen en weer, mja het moet maar.

Ga er mee naar de dokter! Ik heb blijkbaar ook véél te lang rondgelopen met een blaasontsteking (schaamde me er ook voor… en was dus niet naar de dokter geweest). Gevolg: ineens enorme koorts, heel de dag overgeven, niks binnen krijgen, alles deed pijn: een doorgeslagen blaasontsteking wat toen een nierontsteking werd. Resultaat: een week in het ziekenhuis gelegen, dikke antibiotica, heel veel bloedonderzoeken, echo’s (zowel uitwendige als inwendige…), inwendige onderzoeken (serieus, dit wil je NOOIT van je leven), etc. :frowning_face: Allemaal omdat ik niets liet doen aan mijn blaasontsteking. Echt heel dom van me.

ik snap echt niet dat jullie niet naar de dokter gaan.
Lever gewoon je pies in en je krijgt pilletjes en na de 1e merk je al meteen verschil. Dan ga je jezelf toch niet kwellen door tig keer naar de wc te gaan en maar cranberry spul te drinken?

Ga gewoon naar de dokter, komen tig mensen hoor met hun potje pies en daar kijkt niemand raar van op. Ze dippen een staafje erin, zien dat het een blaasontsteking is en jij krijgt je pilletjes. Makkelijker kan niet.

In het weekend had ik het nou ik ben mooi naar de huisartsenpost geweest hoor no way dat ik daar lang mee door zou willen lopen werd er helemaal gek van!

thanks voor alle reacties, toch maar even naar de dokter dan

Ik heb een probleempje: Ik heb steeds plakkerig wit spul in mijn onderbroek, het klinkt vies, maar ik wil er graag vanaf! Ik ben nog niet ongesteld. Heeft dit er iets mee te maken? Weet iemand wat dit is of hoe ik er vanaf kom?

@xoxonoraa dan wordt je waarschijnlijk binnenkort ongesteld