gemotiveerd blijven?

Hee,

Ik heb nu al 2 jaar achter elkaar dat als ik na de vakantie weer aan school begin, alles goed gaat. Later in het jaar raak ik tijdens huiswerk etc veel sneller afgeleid, totdat de laatste toetsweek aanbreekt; Dan moet ik opeens weer enorm hard blokken en daarna ga ik altijd precies nog over. Dit jaar wil ik het helemaal anders gaan doen; Ik wil zorgen dat ik zowel aan het begin- als aan het einde van het jaar goede cijfers haal, en ik wil niet weer compleet in de stress schieten aan het einde van het jaar…

Hebben jullie tips om te zorgen dat ik dit jaar beter volhoud?

Alvast bedankt allemaal!

xx

Ik dat dat heel veel mensen dat hebben. bijna iedereen eigenlijk.
Ik weet niet, ik kan mezelf gewoon een schop onder de kont geven, up dus :’)

je moet zegmaar in het begin van het schooljaar er nog niet keihard tegen aan. Je moet wel goeie cijfers halen maar niet echt uren al aan je huiswerk gaan zitten.
Want dan later in het jaar heb jeer dan geen zin meer in. Gewoon rustig beginnen. Ik heb dat ookk wel een beetje ik vind het echt zo irritant, want dan wil je wel goeie cijfers enzo halen maar je kan het niet…

gewoon jezelf een dikke schop onder je reet geven tegen het einde van het jaar xd

Ik heb het eigenlijk andersom =’)
Begin van het jaar beetje lage cijfers en dan aan het eind vh jaar goede cijfers.

upje voor jou.

Ik wou dat ik at ook had, haha ; )

Ja ik heb precies hetzelfde daarom ben ik dit jaar ook niet overgegaan :flushed:
Maar dit jaar gaat het helemaal goedkomen! Uhm, mijn ervaring is de laptop NIET bij je huiswerk houden. Oh, en zoveel mogelijk huiswerk op school doen, kun je thuis leuke dingen doen. En als je thuis bent meteen aan je huiswerk beginnen, anders ga je het uitstellen en komt er uiteindelijk niks van. Ook mijn ervaring xD

En als alles (je schrift, pennen bij de hand etc.) netjes is heb ik meestal meer zin om mijn best te doen :stuck_out_tongue: . Ik klieder altijd als ik me verveel in mijn schriften en dat staat ZO slordig, dus wat ik heb gedaan is een blanco boekje gehaald en dan ga ik daar wel in kliederen :slightly_smiling_face:

Voor de rest… Tja gewoon jezelf eraan houden? :stuck_out_tongue:

Ik stelde mijn huiswerk altijd uit.
En ik heb beneden de computer en als je dan iets moet typen ofzo duurt dat zo lang want dan staat er tv aan enzo… Dus nu ga ik een laptop kopen. Zit ikw el nog met msn enzo maar iig niet met irritante mensen. En laptop kan ook mee naar school, dan kan je sneller je werk doen (schoolcomputers zijn sloom) en is er dan ook meer af al…

Ja idd dat heb ik ook (:

Wat bij mij heel goed werkt - zowel bij het maak als het leerwerk) is het netjes houden van mijn schriften.

Moet ik dat ook maar is gaan doen. Helaas kladdert zo’n kind uit mn klas altijd mn schriften HELEMAAL onder ><’ ookal zeg ik dat het niet mag. En om de hele les mn schrift vast te houden is ook niks… Want als ik um dan op tafel leg doet ze het weer ><’

Mijn argument:
Kwestie van doen!
Plannen bestaat niet, gewoon beginnen en stoppen als 't af is.

Op de middelbare school lijkt 't al veel en op een vervolgopleiding wordt 't alleen maar meer.
Dan kan je niet meer je huiswerk wegleggen want dan werk je met deadlines.

Ja dat is vet irritant, najah als ik m’n huiswerk netjes maak, en aantekeningen overzichtelijk houd dan is het ‘‘leuker’’ :pensive: om er naar terug te kijken dandat je eerst alles moet ontcijferen.

Ik zou het echt niet weten zeg al 5 jaar lang en dit jaar ga ik het goed doen etc. maar komt niks van in en dit jaar zeg ik het niet misschien dat het dan me wel lukt xD

mijn god, dat heb ik nu ook al 4 jaar, en elk jaar; jaajaaa, ik red t wel, en dan red ik het net (behalve 2 jaar geleden en toen ging ik naar vmbo xD).
ik heb dat je in het beign van het jaar goeie cijfers haalt je best doet, en in het midden van het jaar zak ik heeelemaal in,heb ik nergens meer zin in en moet ik de laatste maand ineens keihard gaan werken.

ik ga dit jaar toch echt me best doet, en ik denk ook wel dat het nu interessanter word voor mij om alles bij te houden, mbo is toch wat nieuws ipv die saaie schoollessen…

awt bij mij vaak wel helpt is (als je bijna vakantie hebt) denken van; als ik nu me huiswerk maak, hoef ik in de vakantie bijna niks meer te doen! en soms als je niks hebt wat vooruit werken, zodat je de volgende keer niet eerst een paar weken niks hebt en dan ineens heel veel. dat je het zelf een beetej gelijkmatig verspreid.
wat bij jou het beste werkt?..

• of bij je toetsweken heel hard leren en een paar dagen geen en dan heel veel huiswerk maken
  • of alles proberen gelijkmatig te doen elke dag een beetje

ik heb dat andersom… maar dit jaar gaathet me echt lukken. [zei ik vorig jaar ook, maargoed] opletten zal nog niet echt lukken, maar mijn huiswerk zal ik beter gaan doen.
[hoop ik ]

Ik ook :stuck_out_tongue:. Begin van het jaar 4 onvoldoendes, eindrapport nog maar 1. En nee ik ben niet pas het einde van het jaar wakker geworden.

Ik denk dat je het beste tijden voor jezelf vast kunt stellen wanneer je je huiswerk doet, en wanneer je vrije tijd inplant. Zo kun je naar je vrije tijd toeleven. Succes ermee :slightly_smiling_face:

Als je uit school komt even iets eten en drinken, dan niet tv kijken of muziek luisteren of computeren, want dan ga ik het uitstellen… Dus ik begin meteen met m’n huiswerk en dan heb ik nog de hele avond om tv te kijken…

in de 1e en 2e stelde ik altijd alles uit en was ik pas om 12 uur klaar met leren, nu leer ik na school meteen en dan lukt het me niet meer om 's avonds te leren en das best fijn :slightly_smiling_face:

Als je thuis bent meteen je huiswerk maken met een pot thee ernaast, en zorgen dat je bureau schoon en netjes is, zodat je niet afgeleid wordt. Beloon jezelf als je klaar bent met je hw of leren, dan mag je een halfuurtje op de pc ofzo. Maar niet als je thuis bent meteen op de pc gaan, want dan ga je namelijk zo doen ‘‘Oké… nog maar 10 minuutjes dan begin ik aan mijn huiswerk’’ En zo gaat het door, en dan kom je nooit aan je huiswerk><.

Ik had in het begin ook 4 onvoldoendes en in de 3e periode al geen onvoldoendes meer. En ik leer ook niet harder ofzo XD. Het gaat later gewoon veel makkelijker ^^.