Gemixte signalen.

Hi,

Normaal ben ik niet zo van het hulp vragen op forums, maar ik heb jullie mening nodig want ik heb geen idee meer hoe ik de situatie waarin ik zit nou moet zien.

Sinds een maand heb ik een ontzettend lief vriendje. Onze relatie is echt helemaal perfect. Maar ongeveer twee weken geleden begon hij opeens uit 't niets over het feit dat mijn moeder echt trots op me kon zijn omdat ze zo’n geweldige dochter had. Toen vertelde ik hem dat, dat reuze mee viel en ze eens moest weten wat ik allemaal had gedaan. (Doelend op het feit dat ik twee jaar geleden bijna verkracht werd en dat redelijk m’n eigen schuld was, maar dat weet ze beide niet.) Toen zei hij: ‘Oh maar aan seks ben ik nog lang niet toe.’ Nou ja, geen probleem en liet het gewon rusten. Maar volgende dag was hij weer bij mij en lagen we een beetje op m’n bed te knuffelen en zoenen waarna hij steeds onder m’n shirt ging, borsten aanraken/mee spelen, hand in m’n broek gaan etc. De volgende dag begon ik er over en toen vertelde hij me wederom weer dat hij nog lang geen seks wil. Vorige week en afgelopen weekend ging weer precies hetzelfde, onder m’n shirt, borsten aanraken/mee spelen, hand in m’n broek en zelfs m’n bh bandjes losmaken en ze plagend niet meer dicht willen maken. Toen ik er die avond weer over begon vertelde hij me dat hij eerst een jaar een relatie met we wilde en daarna pas licht ging denken aan seks. Ook krijg ik regelmatig opmerking als ‘Samen douchen?’ ‘Wat heb je aan?’ ‘Als je nog gaat douchen voor ik kom hoef je geen kleren meer aan te trekken hoor’ etc.

Maybe it’s just me, maar hij is 17 jaar (bijna 18, ik ook trouwens) en ik zou het heus wel snappen als hij aan seks denkt. Maar volgens hem is dat helemaal niet het geval. Wat wel het geval is, anders doe je die dingen niet, lijkt me?:flushed: (Het kan niet zo zijn dat hij denkt dat ik niet wil want hij weet dat ik er klaar voor ben, ook is hij totaal niet onzeker of zo)

Dus lang verhaal kort, vriend zegt dat hij ging seks wil en er na een jaar pas licht over na gaat denken en er niet aan denkt maar vervolgens doet hij wel allemaal dingen in de richting van seks en krijg ik ook regelmatig seksistische opmerkingen naar me toe. Dus wat moet ik hier nou uit opmaken want ik krijg er geen hoogte meer van?

Liefs.

Waarschijnlijk is hij verlegen om de eerste stappen te nemen en geeft hij jou hiermee ‘stille’ hints zodat jij de eerste stap kunt maken.

… nee.

@TS: ik zou gewoon afwachten hoe het loopt. En anders zou ik hem er op aanspreken dat je wel continu het gevoel hebt dat hij het wel wil, en als hij dat echt nog niet wil, dat hij jou dat idee dan ook niet moet geven.

Dat kan wel zijn, maar waarom zou vriendjelief dan tegen haar liegen daarover? In een relatie moet je open en eerlijk tegen elkaar kunnen zijn. Zij heeft duidelijk een paar keer gevraagd aan hem hoe het zit, telkens komt er dan hetzelfde antwoord terwijl hij het tegenovergestelde doet.

Bibi: ik zou hem even heel goed duidelijk maken wat jou standpunt hierin is. Als jij het niet fijn vindt wat hij doet, moet je het zeggen. Accepteert hij het niet, jammer voor hem. Zeg maar dat je gemixte gevoelens hierover hebt en dat je niet goed weet wat je moet doen. Succes!

Bedankt voor al jullie reacties en tips! Ik wacht denk ik maar gewoon af of hij 't de volgende keer weer doet. Zo ja, ga ik 'm daar maar eens mee confronteren. Doet hij het dan alsnog, dan zijn het stille hint waarschijnlijk, haha! Nogmaals bedankt! :heart:

Jongens blijven jongens. Als ze verliefd zijn, hebben ze alles voor je over, maar als ze een beetje opgewonden geraken, willen ze graag je aanraken en jou laten genieten.
Mijn vriend was zo in het begin. Hij wilde mij ruimte geven, maar als hij opgewonden geraakte van gewoon kussen, vergat hij soms het feit dat ik het te vroeg vond.
Ik heb hier veel met hem over gepraat. Het beste is dat je je grenzen duidelijk zet.
Als je vindt dat hij niet aan je borsten mag komen, dan zeg je dat. Als je vindt dat dat wel mag, maar je wilt gewoon niets meer, laat het hem duidelijk blijken. Relaties zijn nu eenmaal afwegen en kijken waar iedereen zich comfortabel bij voelt (:

Ik weet ´t, relaties vallen echt niet mee haha! Maar ´t is niet zo dat ik geen seks met hem wil, want dat wil ik wel. Ik ben er klaar voor en dat weet hij. Waarom moet hij dan in godsnaam zo moeilijk doen? Nou ja, vanavond komt hij weer dus we zullen zien hoe 't loopt. xxx

Je moet er gewoon over praten over dat je zo verward bent. Misschien raakt hij opgewonden en is dat het enige dat hij wil? Misschien zit er wel iets achter? Of misschien is hij te verlegen om de eerste stap te zetten, je weet maar nooit. Maar je moet er wel over praten. Je durft immers ook te vragen over seks. Dus toch ook over wat hij nou wilt? Hij moet je toch snappen als vriendje?
Succes he xx

Ik heb er ook al verschillende keren met hem over gepraat maar krijg steeds hetzelfde te horen “Daar denk ik helemaal nog niet aan joh” Dit weekend was hij ook weer bij mij, nou doet hij iets rustiger omdat ik geblesseerd ben maar merkte wel dat hij zich heel erg moet in houden. Dus ik weet 't ook niet meer haha. Denk dat ik 't maar zo moet laten en vanzelf wel zie wat er gebeurd. xxx

Maar dat hij je aanraakt met zijn handen is wat anders dan seks hè. Ik denk dat hij gewoon niet van je af kan blijven maar dat hij seks nog een stap te ver vindt.

Mee eens. Aan het begin van mijn relatie wilden mijn vriend en ik ook nog geen seks (we waren 14 dus vonden onszelf te jong) maar op een gegeven moment gingen we wel verder dan zoenen. Maar dat betekende niet dat we meteen seks wilde. Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Als het je dwars blijft zitten zou ik er even over praten zoals al gezegd is.

voorspel is geen seks, zal hij denken. En wanneer jij er klaar voor bent zal je het zeggen (tenminste dat hoopt hij wss)