Gemiddelde cijfers 4 mavo?

Hallo,
Wat vinden jullie van mijn voorlopige cijferlijst?
Ik zit nu in 4 mavo, en ik moet voor mijn opleiding nog 2 jaar havo doen.
Maar dan moet je gemiddeld een 6,5 halen op je examen. Het probleem is denken jullie dat dat kan aangezien mijn cijfers.
Ik heb ook niet doorgegeven dat ik havo wil doen aan mijn docenten, omdat ik op dat moment nog geen opleiding wist dat ik graag wou doen.
Kan ik dan helemaal geen havo meer doen?

Nederlands: 5,9( komen nog cijfers bij dus zal rond de 6 zijn)
Engels: 7,0
Maatschappijleer 1: 7,5
Economie: 6,6(komen ook nog cijfers bij)
Wiskunde: 5,4
Maatschappijleer 2: 6,1
Duits: 7,4

Als je geen 6,5 hebt denk ik het niet! Of misschien op het Roc? ( of wou je het daar ook al doen haha?)

Wow heb jij maar 7 vakken?

Maar, ik weet niet of je het kan, ik ken jouw houding niet en je inzet ook niet, en voor havo heb je toch meer inzet etc nodig dan voor vmbo.

Ik zou oppassen met het van Mavo naar havo gaan. Ik ben zelf van havo naar mavo gegaan en het is zo’n verandering. Mavo is veel langzamer, je hoeft minder te doen en alles is echt stukken makkelijker. De overstap is echt groot. Met inzet en doorzettingsvermogen moet het lukken.

WHAT? moet je gem. een 6.5 staan om havo te mogen doen? Ik moet gemiddeld een 7 staan. :S da’s ook weer lekker eerlijk. :stuck_out_tongue:

Je staat nu gemiddeld een 6.6.

@ Misery: idd!!!
bij mij op school moet je minimaal gemiddeld een 7 staan, nou als je gemiddeld een 6.5 moet staan om naar havo te kunnen? pffff.

@ Misery en @ Takatukaland
6,5 is afgerond een 7. misschien heeft het daar iets mee te maken?

Wow hoeven jullie alleen maar een 6.5 te staan?

Wij moeten naar een speciale schakelklas, een 7 gemiddeld staan, een motivatiebrief sturen, een positief advies van de leraren en een wiskundetoets maken.

Ik sta gemiddeld een 7.7 en ik weet nog niet eens of ik wel naar havo mag… omdat het heel zwaar schijnt te zijn.

Je moet denk ik nog maar heel erg je best doen en goed voor je examen leren, dan kun je een 6.5 wel halen! Bedenk wel dat als je nu met moeite een 6.5 staat dat het zwaar wordt, aangezien je ongeveer op havo een punt zakt.

ik wilde niet eens bewust naar de havo. Mijn examen ging ik allemaal met 6jes enz in en op mijn examens heb ik alleen maar 7ens en 8en gehaald. eindcijfers worden afgerond en ik rond gemiddeld dus een 7,5
ohjah ik was ook geen beste leerling en mijn cijfers op de havo waren wel weer hoger dan op het vmbo super weird. Misschien ook omdat ik er keihard voor werkte. 4 havo mocht je bij ons niet over doen en moest je weg als vmbo-er

Maar havo is wel zwaar ja. Plus je moet er een vak bij nemen want op de havo heb je meer vakken. Tegenwoordig heb je een vmbo+ klas ofzo die al een vak meer hebben. Sommige uit mijn klas namen ook een vak meer al op het vmbo en deden dus in 7 hoofdvakken examen ipv de normale 6.

En je zou moeten kijken welk profiel je dan neemt. Want je hebt wel rare vakken maatschappijleer 1 en 2? ML was bij ons een bijvak en niet eens een hoofdvak. Daar deden wij ook geen examen in maar sloten we op school al af. Het telde wel mee met je gemiddelde, dat dan weer wel :stuck_out_tongue:
Dus je hebt maar 5 hoofdvakken en moet er voor de havo dan 2 bij.
Als ik jou was zou ik eens een babbeltje houden met de decaan hoe en wat en welk profiel je dan kan gaan doen.

Wij moesten ook alles gemiddeld een 7 staan en dan ook nog goedkeuringen van je leeraren.

maar als je maatschapij leer voor 1 telt heb je 6 vakken. dat is te weinig voor de havo, toch?

Nya je kan het wel nog halen,maar ik weet niet of je het red met je vakkenpakket

ja maar ik had ook maatschappijleer op het vmbo en krijg je ook weer op de havo(dus eigenlijk is vmbo dan 7 en havo 8 vakken incl ml:P) en zij mist dus eigenlijk 2 hoofdvakken ipv 1.
1 valt nog wel te doen dan zou je dat kunnen opvangen met maatschappijwetenschappen ofzo of m&o.
Volgensmij moet je er dan nog verplicht geschiedenis bijnemen dan kan je pakket c&m of e&m doen.

misschien een domme vraag maar wat is de mavo? is dat gewoon hetzelfde als vmbo TL?

Het is heel normaal om zeven vakken te hebben om examen in te doen op de havo? Ik doe er zelfs maar in zes vakken examen.

En ja, het schijnt heel erg af te vallen als je het gaat doen. Bij ons wordt iedereen gewoon naar de havo gestuurd als ze dat willen, maar de meeste besluiten toch nog een mbo opleiding te gaan in februari, of ze zakken voor het vierde jaar en moeten alsnog naar het mbo. Vorig jaar zat ik in een havo4 klas waar 9 leerlingen in zaten die van het vmbo afkwamen, en slechts 2 daarvan zijn overgegaan naar havo5.

Oud topic, maarja.
Ik sta nu ;

nl 8,1
du 4,2
en 8,9
gs 8,6
wi 3,6
eco 6,8

En examenjaar, dus moet echt hard gaan trekken aan mijn cijfers. Duits en wiskunde vorig jaar al een beetje heel erg verkloot. Gelukkig heb ik nog de kans om ze omhoog tekrijgen. Maarja, als ik die omhoog krijg kan ik naar de havo, als ik dat wil.

zo weinig vakken, wauw.
chill.

bij ons moet je ook een 6.5 gemiddeld staan om na je examen een nivo hoger te mogen doen. ik wil na havo nog vwo doen en waarschijnlijk gaat dat lukken, maar we hebben ook de regel dat je het jaar erna niet mag blijven zitten.
en havo met 6 vakken? kan dat? ik heb der 8 en ik heb één extra vak

bij ons moet je gemiddeld 7 staan, NA de examens. dus als je 6,5 staat word dat afgerond naar een 7.
mavo examen is 6 vakken, havo moet je gewoon vak erbij kiezen. ik had geen geschiedenis en nu wel.
Overstap is niet erg groot, alleen wiskunde A is pittig.
ik heb afgelopen jaar examen gedaan mavo, en nu 4 havo en hb er nog geen moment spijt van gehad .

wiskunde zou ik als ik jou was niet kiezen, als ik je cijfer zo zie. en duits zou ik ophalen. maar wisknde moet je ook ophalen

Wat raar, op mijn school moest je minstens een 7,5 staan.
Wat ik ook begrijp want die mensen die van vmbo t afkwamen vonden het moeilijk.