Gemiddelde afronden of niet?

Hoi,
Weten jullie misschien hoe ze dat doen als je van het vmbo naar het havo wilt.
Hiervoor heb je een gemiddelde cijfer nodig namelijk een zeven.
Maar hoe doen ze dat precies,
Stel je hebt een 6,8, dat is dus 0,2 punt te weinig.
Is het dan helemaal afgelopen of ronden ze dat af naar een 7?
En gaan ze eerst alleen naar je gemiddelde kijken of speelt de advies van de docenten ook een grote rol??

geen ervaring mee maar kan je dat beter niet op je eigen school vragen?

Ik zou het logisch vinden als je naar het gemiddelde kijkt van je eindlijst, en dan naar de afgeronde cijfers. Maar ik weet niet hoe het zit!

Ik denk dat je dit bij je eigen school moet navragen, want je houding etc. speelt ook een rol, dus ik zou dat navragen!

uhm hier is het zo dat je vanaf een 6.5 van vmbo naar havo kan, en als je lager staat mag je gewoon niet , klaar. je houding doet er dan volgens mij niet toe, al gaan ze wel met je praten x]
maar als je van bijvoorbeeld 2theoretisch naar 3havo wil moet je WEL een 7.0 staan, dus misschien moet je het bij je eigen school navragen.

Dat verschilt per school,
Bij ons ronden ze niet af…

Ik had zelfs een 8 nodig om naar havo te kunnen?

Alleen mn mentor dacht zelfs toen ik een 9 gemiddeld stond, dat ik het niet aan zou kunnen.
Maar bij ons werd het niet afgerond! Dat kan natuurlijk wel per school verschillen

is geloof ik bij iedere school wel een beetje anders. Bij ons heeft je profiel een hele grote invloed

Ik denk dat dat op iedere school anders is… je kan dit het beste aan je mentor vragen… die weet vast wel hoe het op jou school zit, of anders de decaan