gemene vriendinnen

gister mocht ik niet naar een feest van een klasgenoot van mn ouders. mn vriendinnen gingen wel heen en ik mocht van te voren al niet meerijden dus zou ik opfietsen met mijn beste vriend.mijn beste vriend ging er wel heen toen hij daar was hebben die 3 vriendinnen me een aansteller genoemd en dat ik altijd maar afzeg en ik sliep donderdag bij mn beste vriendin en ze zeiden dat ik dat loog en ze hebben de hele avond gemene dingen over me gezegd. wat moet ik nu ik zie ze morgen op school ik wil ze er wel op aanspreken maar ik ben bang dat ik ga huilen want ik ben al zo verlegen en onzeker. wat zouden jullie doen?

Boos op ze worden. Je kunt ze er ook apart op aanspreken, dan is het minder eng.
En als er niets verandert, zou ik er maar over nadenken of je ze echt vriendinnen kan noemen.

en je noemt ze ook nog vriendinnen? Ik zou inderdaad ook boos op ze worden en ze er op aanspreken!

Zoek andere vriendinnen, jij verdient veel beter.

ja ik wil ze er ook graag op aanspreken, maar dan begin ik te stotteren en oplaatst zelfs te huilen. toen me beste vriend het vertelde zat ik ook al te huilen omdat het me best wel kwetst. weet iemand daar wat tegen? want ze denken altijd maar tegen haar kunnen we wel gemeen doen want zij durft toch niks terug te doen. het zijn in ieder geval geen vriendinnen meer

Gewoon met andere mensen omgaan, niet meer aardig tegen hen zijn of dingen voor ze doen, ze maken misbruik van je en dat verdien jij niet! Negeer ze desnoods gewoon compleet, als je ze niet aan durft te spreken.

nou je mag best huilen, misschien zien ze dan wel in wat het met je doet!!!

Ik huil ook altijd heel erg snel helaas heb ik daar geen tips voor je.
Maar ik zou ze maandag op school gewoon negeren en met andere omgaan.

Ik zou gewoon niet meer met ze omgaan,
je kan het geen vriendinnen noemen als ze
dat doen. Ik denk dat ze zelf heel onzeker
zijn en daarom maar dingen gaan zeggen
over jou zodat er niets over hen gezegd word.
In iedergeval sterkte ermee!

Inderdaad, misschien dat dat juist wel goed is. Uit eigen ervaring weet ik dat mijn vriendinnen (echt schatten trouwens, ook al komen ze soms nogal bitchy uit de hoek), als je gaat huilen, het pas écht serieus nemen. Niet dat ze daarvoor niet naar je luisteren of je niet geloven ofzo (want dat doen ze wel en ze reageren dan ook wel lief) maar als iemand begint te huilen is het wel echt zo’n: ‘wow’-momentje. Zeker als je normaal gesproken niet echt snel/veel huilt kan het júíst helpen.

ik wil liever niet huilen. ik heb al een maand ruzie met een van hun en toen ik aan die andere 2 vertelde hoe ik me voelde doordat ze me gekwetst had en moest huilen lachten ze me gewoon uit. ik dacht dat ik me toen aanstelde en deed gewoon tegen die 2 vriendinnen. nu is er een nieuw meisje in de klas en we kunnen het supergoed vinden. ze zei dat ik me er niks van aan moest trekken. ik denk dat ik hun morgen gewoon zeg wat ik er van vind niet probeer te huilen en de vriendschap maar laat gaan. ik zit er nu wel mee,krijg geen hap door mn keel en barst steeds in tranen uit. maar dat is wel beter dan dat ik steeds gekwetst word

Negeer ze een tijdje, en ga meer met je andere vriendinnen om
misschien komen ze er dan achter dat ze fout zitten
en komen ze vanzelf naar je toe

neem afstand van ze.

Ik heb ook ooit van dat soort “vriendinnen” gehad. Al een aantal jaar geleden. Ik ben toen begonnen met omgaan met andere meisjes uit de klas toentertijd. Ze waren niet de “populairste”, zoals die “vriendinnen”, maar ze waren wel échte vriendinnen. En ik heb er nooit van spijt van gehad. Via hun ben ik meer mensen leren kennen en nu heb ik een hechte vriendinnengroep met schatten van meiden.