Gemene vriendin

Hoihoi.

Even een stukje over hoe de vakantie is gegaan

Ik ben samen met mijn ouders en een vriendin van me op vakantie geweest naar Italië. Mijn vriendin dr telefoon was daar al snel kapot gegaan en was daardoor erg chagrijnig en dat reageerde ze maar op mij af. Ik zei er niks van en liet het maar toe maar ik was het zat dus vertelde dat ik er niks aan kon doen en het niet leuk vond. Ze is toen de hele dag weggeweest en we konden haar nergens vinden.

Ze zat dus bij haar oom en tante en haar 2 nichtjes die ook op die camping stonden. Uiteindelijk soort van uitgepraat.
Elke dag wou ze ook met haar nichtjes zwemmen, ook met haar nichtjes internetten, alles moest samen met die nichtjes en dat vond ik niet zo leuk want ze was tenslotte met mij om vakantie en niet met haar nichtjes. Ik heb uit eindelijk gezegd dat ik het niet zo leuk vond, en hup ze is weer boos. Uit eindelijk maar gewoon weer tegen elkaar gaan praten maar nog steeds moest wel alles met die nichtjes.

Situatie van vandaag

Mijn telefoon deed steeds heel moeilijk omdat die kapot was. Hij doet t nu al weer eventjes dus ik dacht, laat ik even de vakantie fotos naar haar sturen via fb. Ik heb zelf geen fb dus ik kon het dan wel via haar account naar dr zelf sturen want ze was nog ingelogt (weet dr wachtwoord ook wel haha) . Ik zou dat dus doen en ik zie dat ze met een hele aparte jongen praat. Ik dacht wie is dat nou weer dus ik wou op de naam klikken, maar klikte op het gesprek. Mijn vriendin stelde hele aparte vragen dus ik dacht, wat is dit. Toen zag ik staan dat ze had verteld aan die jongen dat de vakantie een hel was en dat die vriendin (ik dus) niet aardig was en echt een kutwijf is. Ik was een gemeen kind, had volgens haar haar telefoon kapot gemaakt en dat soort dingen.

Ik vind dit echt heel gemeen dat ze dat gewoon allemaal zegt, maar ondertussen doet ze wel poeslief tegen me. Ik weet dat ik niet dat moest lezen, en dat dat ook fout is. Ik mag van haar als ik bij dr ben ook gewoon altijd mee lezen en haar berichten lezen enzo dus ik snap ook niet dat ze dit ook gewoon even zegt.
Ze heeft vaak van zulke acties geflikt bij mij maar ook een andere vriendin van mij. Ze gebruikt me nu gewoon en dat is gewoon niet leuk. Als ik elke keer er wat van zeg of van me afbijt krijgen we ruzie en dat wil ik echt niet want in ruzie’s is ze echt een enorme heks. Ze zet iedereen tegen je op door verhalen te verzinnen en iedereen geloofd dr altijd want het is volgens anderen een ‘engeltje’

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen maar ben best wel boos. Moet ik het zeggen of niet, want eigenlijk heb ik gewoon dr berichten zitten lezen dus en dat kan echt niet. Ze wist niet dat ik ze nu zou sturen maja …

Niet zo netjes om door je vriendin haar gesprekken te kijken.
En als je al wist dat ze dit deed, waarom ging je dan op vakantie met haar?

Nee klopt, dat weet ik maar ik wou naar het profiel gaan maar klikte op het gesprek en toen zag ik het.

Omdat ze normaal echt een super leuk meisje is, als ze niet van zulke acties doet. Het was ook gewoon een tijd geleden dat ze zo iets bij mij had gedaan en ik ga op school best veel met haar om.

wow ik herken dit zo erg! precies hetzelfde gehad…

ik heb haar er mee geconfronteerd, ze stuurde dat soort dingen naar een ‘vriendin’ van haar.

ze begon te huilen en heeft sorry gezegd, we zijn nog steeds vriendinnen. ze is niet meer bevriend met dat meisje.

ze vertelde me dat ze het verzon en iets te vertellen wilde hebben. dat hebben we uitgepraat, we hebben uiteindelijk nog lol gehad op de vakantie.

sterkte meis, gewoon je eigen ding doen.

Aan haar vragen hoe ze de vakantie vond.

Als je het ‘per ongeluk’ had aangeklikt, had je gewoon gelijk weer terug kunnen gaan. Ik vind het een beetje klinken als een smoesje, tbh.

En ik vind het ook lastig om advies te geven, omdat ik haar kant van het verhaal niet hoor… Dus ja, ik zou zeggen, ga met haar praten. Zoals hierboven, vraag hoe ze de vakantie nu écht vond.

Ze kan dat toch hebben gestuurd op het moment dat jullie ruzie hadden dat je toen een kutwijf was. En waarom was het geen optie om dingen met zijn 4e te doen?

Ik heb ongeveer het zelfde gehad.

Was dat ik met haar mee was alleen ze zat iedereen af te katten en na die tijd tegen iemand allemaal onzin vertellen. (ook achter gekomen via fb) Ze was nog ingelogd, terwijl ik dat altijd ben en dat had ik niet door dus klik gewoon op berichten, omdat ik berichten had. (we hadden zelfde profielfoto en zo) Ik klikte dus op een bericht (vriendin van ons beiden) en toen stond er ineens ook zo’n gemeen bericht. Ik had het gezegd en ze zei dat ze het gewoon zo vond. Lang geen contact gehad. Uit eindelijk excuses aangeboden en zijn we weer vriendinnen.

Maar ik geloof wel dat je op de naam wil klikken en niet op het gesprek maar op het gesprek kwam per ongeluk. Heb dat namelijk ook redelijk vaak.

Het is echt geen smoesje !
Ik ga niet in mensen hun berichten lezen als ze er niet van af weten want dan ben ik bang voor zulk soort dingen.

Ik heb ook gevraagd, direct na de vakantie wat ze er van vond en ze vond het leuk zegt ze en ze was blij dat ze weer mee mocht !

Ik weet zeker dat ze het niet tijdens de vakantie heeft gezegd want in het berichtje stond dat ze naar Italië WAS geweest.

We kunnen heus wel dingen met z’n 4en doen, is ook het probleem niet hoor alleen ik wil ook wel eens een keertje wat zonder die nichtjes doen. Als we dan een keer aan het zonnen waren en de nichtjes wouden zwemmen, deden we dat. Zo ook andersom. Echt schatjes hoor die nichtjes, daar niet van alleen we moesten dan precies doen wat die nichtjes wilden.

Ik vind het echt niet kunnen dat je haar gesprek hebt gelezen. Per ongeluk er op klikken, oké, maar het lezen gaat niet per ongeluk. Doe er dus ook niks mee, je wist al wat voor vriendin ze was voor je met haar op vakantie ging. Je kan bv wel vragen of ze de vakantie echt leuk vond enzo en kijken hoe ze daar op reageert. Maar zeg niet dat je haar gesprekken hebt gelezen, dan heb je echt ruzie.

Hoe oud ben je eigenlijk

Klopt heb je ook helemaal gelijk in. Het is ook niet netjes om het te lezen en dat had ik niet moeten doen, heb je helemaal gelijk in.

Ik ben zelf 16