Gemene SLB’ers!

Hallo, mijn naam is Maria. Ik ben tweedejaars doktersassistente en ik heb last van mijn SLB’ers. Op school gaat het goed. Ik haal mooie cijfers en ik ben altijd aanwezig.

Maar mijn SLB’ers maken mij onzeker door steeds over mijn onvoldoendes die ik in de eerste periode heb gekregen te praten en ze hebben het ook over een toets waar ik een 2 voor had, maar die ik wel herkanst heb. Voor de herkansing had ik een 6.

Ik ben echt heel gestresst, want ik heb vandaag een SLB gesprek gehad en ze hebben mij echt een kut gevoel gegeven voordat ik het weekend inging. Ik vroeg “Als ik mezelf in de dingen die benoemd zijn verbeter, kan ik toch wel over?” Zij antwoordden: “Nee daar is het te laat voor. Dat had je eerder moeten doen. Heel eerlijk: ik denk het niet”

Ook heb ik het gevoel dat ze zo doen, omdat mijn SLB’er van vorig jaar op mijn rapport had gezet: “Ik twijfel of dit de juiste opleiding is voor Maria” Maar dat kwam omdat ik in het begin echt twijfels had over of ik het wel echt wilde en ik wilde daar ook over praten met mijn vorige SLB’er. Ja en nu moet ik hier onder lijden door die ene zin op mijn rapport.

Ik weet zeker dat de opleiding bij me past. Maar mijn SLB’ers keep saying: “Misschien doe je wel heel erg je best. Heb je daar over nagedacht? Misschien is deze opleiding niks voor jou. Misschien is dit niveau te hoog voor jou” Ik irriteer me kapot.

Ik geloof dat ik het kan halen. Maar zij doen alsof ze zeggen: “Je mag proberen wat je wilt, maar van mij mag je nog een jaartje over doen”

Hebben jullie misschien tips voor mij? Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Wat raar zeg, sta je nu wel allemaal voldoendes dan? SLB’ers zijn er juist voor om ervoor te zorgen dat je de opleiding haalt, die kijken hoe jij het beste de opleiding kan halen.
Kun je niet overstappen naar een andere school? Deze opleiding wordt wel op meerdere scholen aangeboden

1 like

Ik heb vorig jaar ook op zn MBO school gezeten die me heel onzeker maakte. Beste wat je kan doen is kijken naar een andere school, want met zo’n school schiet je niks op, en is ook erg slecht voor je zelfvertrouwen

1 like

Dat klopt. Ik weet op dit moment niet zo goed wat ik moet doen. Ik denk dat ik maandag even naar de teamleider ga om het met hem te bespreken. En anders kijk ik of ik nog naar een andere school kan gaan. Maar inderdaad heel sneu.