gemakkelijke recepten voor op kot/kamers

Hey

Ik zit op kot (ja ik ben Belgisch) aka op kamers… Dit wilt alleszins ook zeggen dat ik door de week voor mezelf kook. Ik ben nu niet zo’n talent en kook vaak gewoon hetzelfde. Maar ik zou graag nog andere gemakkelijke receptjes hebben (waar je ook niet al te veel ingrediënten voor nodig hebt). Tips?

Wat ik vaak klaarmaak:

• pasta met boursin, room en zalm
  • pasta met kaassaus, hesp of spekjes en eventueel nog broccoli of prei erbij
  • een broodje opwarmen en daar pesto, philadelphia ofzo, tomaatjes, spekjes,… tussen
  • pitabroodjes met vlees en wat sla en komkommer

gehaktballen d; , is ook niet zo moeilijk om te maken (A) gewoon wat gehakt met uitjes . en dan in de pan bakken met ketchup en kruiden,zodat er een sausje onder zit . en dan eten wij er meestal puree bij ofzo. met worteltjes en erwtjes. xd

C=

Groenten roerbakken (uit zo’n zak of gewoon paprika, courgette etc.) met zoetzure saus, stukjes kip en rijst

Verder kun je even kijken op websites als www.smulweb.nl (wel een NL site)

Van die knorrwereldgerechten, maar weet niet of je dat in belgie hebt.
Verder weet ik alleen maar iets ingewikkelder dingen, aangezien ik koken leuk vind en het leuk vind om te experimenteren.
Als ik snel klaar wil zijn doe ik ook pasta en dat soort dingen. Of aardappelschijfjes met tartaartje en sperzibonen, komkommer erbij, klaar!

Tosti’s
Pannekoeken
Noodle soep
Van die magnetrongerechten ;p
etc.

Chicken tonight! Of risotto rijst :slightly_smiling_face:

Ohja je kunt ook magnetron pannenkoeken, wraps, kant en klaar schnitzels, en dan groenten uit pot bijvoorbeeld erbij

koop chinese roerbakmix, biologische gekruide blokjes tofu, kruiden (even bij de aziatische afdeling kijken) en een potje oestersaus
oja en wat bami oid
supersnel klaar en lekker!

wat komt iedereen trouwens met ongezonde suggesties, want pannekoeken en tosti’s moet je niet elke dag eten. Op z’n hoogst 1 keer per week als je heel snel weg moet, of je moet veel leren voor een tentamen ofzo… maar als je dat elke dag eet raak je dus echt ondervoed.
en die kant-en-klaar dingen… echt GATVERDAMME gewoon

Wokken! Gezond, goedkoop, makkelijk, snel.
Wraps!

ik woon op me zelf en maak vaak

-pasta
-rijst
-1persoon pannetje bijv hutspot 1 kleine ui 1 wortel dat kook je … je kookt een paar aardappels hoe veel je wilt en je stampt alles door elkaar met een blokje boter vlees er bij en klaar=] kan ook met andijvie… je haalt in de winkel een paarblaadjes van een krop af wat spekjes en jus ook klaar
maar ik maak ook noodles of maak van die stoofschotels

Ik woon samen, maar ik kook vaak chili concarne… daar moet je wel van houden. Verder maak ik veel pasta ( heb ik wel een lekker recept van, als je die moet hebben moet je het even zeggen)

• wokken
  • pasta
  • maaltijdsalades
  • wraps
  • ovenschoteltjes

Goulash.
En wij eten thuis vaak roerbakgroenten met rijst, is ook zo klaar.
Of krieltjes met shoarma en sperzieboontjes (door elkaar) is ook lekker.

Ik maak best vaak Chicken tonight! =)
Maar dan wel met lekker veel groenten erdoor.

Tomatensaus met kikkererwten
Met rijst.
Lekker jonge
En dan kan je bijvoorbeeld wokgroenten erbij doen met zo’n saus voor indiaas eten, weet even niet meer hoe dat heet.

Zitten wel dingen tussen die ik zeker nog ga proberen… Want elke week pasta is het nu ook weer niet (al ben ik het nog lang niet beu). Iemand op kot kwam hier af met gigantische hoeveelheden frikandellen met krieken, ook gemakkelijk natuurlijk…

Meer suggesties zijn nog steeds welkom :slightly_smiling_face:

Wokken idd! Met wat groenten en voorgekookte aardappeltjes!

ik woon niet op kamers ofzo, maar wat wel lekker en snel klaar te maken is zijn van die pakketten van van die merken enzo. ik weet de naam ff niet xd
en wat je ook kan doen ; turks brood in de oven doen (of niet, als je er geen hebt). shoarmavlees met soepgroente in de pan bakken, op het turkse brood doen met currysaus en klaar.
of ragout in van die bladerdeegdingetjes (weet de naam niet meer xd)

Je kan neem ik aan wel gewoon kip+groente+aardappeltjes bakken ofzo?
Is niet zo moeilijk :slightly_smiling_face: